جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » خبرگزاریهای سپاه پاسداران مدعی هستند که وزیردفاع دونالد ترامپ از مایکل فلین خواستار آن شد که کمی بیانیه خود را ملایمتر کند.

خبرگزاریهای سپاه پاسداران مدعی هستند که وزیردفاع دونالد ترامپ از مایکل فلین خواستار آن شد که کمی بیانیه خود را ملایمتر کند.

خبرگزاریهای حول و حوش سپاه پاسداران – فارس نیوز و مشرق نیوز- با استناد به روزنامه گاردین مدعی هستند که ژنرال جیمز متیس وزیردفاع کابینه دونالد ترامپ  از مایکل فلین خواستار آن شد که کمی بیانیه خود را ملایمتر کند.

هشدار رسمی مایکل فلین به رژیم ایران و سپاه پاسداران: ما امروز رسما به رژیم ایران هشدار میدهیم.

سپاه پاسداران با پرتاب موشک بالیستیک میان برد از مرکز استقرار واحدهای موشکی سپاه در سیلوهای نصب شده در قسمتی از تپه ماهورهای سمنان در واقع درصدد برآمده تا میزان صبر و بردباری دولت دونالد ترامپ را مورد آزمایش قرار دهد. اما واکنش دیپلماتیک بیدرنگ آمریکا و درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت، و پس از آن صدور بیانیه مایکل فلین و موضعگیری ژنرال جیمز متیس، هشدار قاطعی در برابر جنگ روانی سپاه پاسداران به شمار میرود.

آمریکا پیام پاسداران را دریافت کرد، و جواب مناسب را نیز به آن داد (مقصود بیانیه مایکل فلین است که در آن صراحتاً قید شده “واشنگتن از امروز حرکات و تحرکات نظام ایران را رسماً زیر نظر دارد”). حالا مشاهده میشود که ستاد جنگ روانی سپاه پاسداران از واکنش بلافاصله و قاطع آمریکا جاخورده، و خبرگزاریهای حول و حوش سپاه پاسداران – فارس نیوز و مشرق نیوز- با استناد به روزنامه گاردین مدعی شده اند که ژنرال جیمز متیس وزیردفاع کابینه دونالد ترامپ  از مایکل فلین خواستار آن شد که کمی بیانیه خود را ملایمتر کند.

«مایکل فلین» چهارشنبه شب در نشست خبری کاخ سفید حضور پیدا کرد و بیانیه تندی بر علیه اقدامات تحریک کننده نظام ایران قرائت کرد. وی تصریح کرد  رژیم ایران به انجام اقدامات برهم‌زنندهء ثبات و انجام آزمایش‌های موشکی بر خلاف قطعنامه شورای امنیت  دست زده و این  بی‎اعتنایی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از نظر آمریکا قابل قبول نیست. در بیانیه مایکل فلین تاکید شده است که : “اقدامات اخیر رژیم ایران (درست پس از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ) مانند  شلیک تحریک‌آمیز یک موشک بالستیک (قادر به حمل کلاهک اتمی)  و حمله به یک رزمناو  عربستان سعودی هنگام گشتزنی دریایی در سواحل یمن،  توسط انصار الله حوثی یمنی حوثی (مورد حمایت سپاه پاسداران و رژیم ایران)، آنچه را که همیشه درمورد رفتار بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه آشکار بوده است، تقویت می‌کند.”

نکات دیگر پیرامون بیانیه مایکل فلین

در ادامه این بیانیه آمده است: “این تحرکات رژیم ایران، تازه‌ترین اقدامات این کشور در شش ماه گذشته است که در آن نیروهای حوثی – که  رژیم ایران آنها را آموزش داده و تسلیح و تجهیز کرده است به کشتیهای امارات متحده عرب و عربستان حمله کرده و ناوگان آمریکا و متحدانش را در دریای سرخ مورد تهدید قرار داده است. در این فعالیتها و اقدامات مشابه، ایران به تهدید دوستان و متحدین آمریکا در منطقه ادامه ‌می‌دهد. این در حالی است که دولت قبلی آمریکا (ادمینیستراسیونِ دورانِ اوباما) به این گونه تحریکات بدخواهانه رژیم ایران پاسخ مناسبی نمیداد. دولت (دونالد) ترامپ چنین تحرکاتی از سوی نظام ایران را که  مخلّ امنیت، رفاه و ثبات در خاورمیانه و فراتر از آن میباشد، و جان اتباع آمریکایی را با خطر روبرو میکند، محکوم می‌نماید… نظام ایران به عوض این که از تعهدات متقابل برجام ، از آمریکا ممنون باشد، بسیار گستاخ و مطالبه گر شده است. به همین دلیل نیز  ما از امروز رسما به ایران هشدار داده و همه تحریکات و حرکات رژیم ایران را زیرنظر قرار میدهیم.”

شورای امنیت سازمان ملل متحد سه شنبه شب به درخواست ایالات متحده آمریکا، به طور اضطراری با برگزاری نشستی بدون حضور خبرنگاران و پشت درهای بسته،  مساله  “آزمایش” موشک بالستیک توسط  رژیم ایران” در روز یکشنبه را در خصوص پاراگراف سوم از ضمیمه “ب” قطعنامه شماره ٢٢٣١  – که در آن از رژیم ایران خواسته شده تا  به مدت هشت سال از فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک که با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای شامل فناوری سکوهای پرتاب آنها طراحی شده باشد اجتناب کند- مورد بحث و بررسی قرار داد.

محمد جواد ظریف – وزیر خارجه رژیم ایران- روز  سه شنبه در جریان یک نشست مطبوعاتی در تهران  با ژان مارک ارو – وزیر خارجه فرانسه – اظهار امیدواری کرد که دولت تازه آمریکا از – آنچه او “تدابیر دفاعی ایران” خواند (یعنی موشک پرانی)  “به عنوان بهانه ای برای ایجاد تنش های تازه استفاده نکند”. اما “شان اسپایسر”-  سخنگوی کاخ سفید – روز چهارشنبه در پی صدور بیانیه ژنرال مایکل فلین گفت “احساس میکنیم که  که اقدامات انجام گرفته توسط رژیم ایران، تحریک آمیز و و درعین حال ناقض  (قطعنامه های شورای امنیت) است. بیانیه ژنرال مایکل فلین  موجب خواهد شد تا “آنها متوجه گردند که ما قصد نداریم بیکار بنشینیم و در مقابل آن اقدامات هیچ کاری نکنیم.”