جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » وزیر خارجه فرانسه در بدو ورود: به تهران آمدم که بگویم ایرانی‌ها نباید خطا کنند

وزیر خارجه فرانسه در بدو ورود: به تهران آمدم که بگویم ایرانی‌ها نباید خطا کنند

فرانسه سالانه 41000 روادید برای اتباع ایرانی صادر می‌کند. 
من به عنوان مدافع توافق هسته‌ای(به تهران) آمده‌ام اما برای اینکه هشیار باشیم و توضیح بدهم که آنها(ایرانی‌ها) نباید خطا کنند
“ژان مارک آیرو”، وزیر خارجه فرانسه در بدو ورود به تهران گفت: من به عنوان مدافع توافق هسته‌ای (به تهران) آمده‌ام اما برای اینکه هشیار باشیم و توضیح بدهم که آنها (ایرانی‌ها) نبایستی خطا کنند
به گزارش فارس: “ژان مارک آیرو”، وزیر خارجه فرانسه در بدو ورود به تهران گفت که این کشور قصد افزایش روادید برای ایرانی‌ها را دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آیرو که پس از ورو به تهران در مقر سفارت کشورش در ایران صحبت می‌کرد گفت: «فرانسه می‌خواهد شمار بیشتری از ایرانیان خواستار سفر به فرانسه در شرایطی بهتر درخواست ویزا بدهند.این پروژه که قصد دارد شمار روادیدهای صادر شده برای ایران در حال حاضر را به دو برابر افزایش بدهد بایستی در تابستان 2017 اجرایی شود.
وزیر خارجه فرانسه در اظهارات دیگری که خبرگزاری رویترز آن را پوشش داده گفته که درباره نگاه دولت فعلی آمریکا به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نگرانی‌های جدی دارد. من به عنوان مدافع توافق هسته‌ای (به تهران) آمده‌ام اما برای اینکه هشیار باشیم و توضیح بدهم که آنها (ایرانی‌ها) نبایستی خطا کنند.درباره نگاه دولت آمریکا به این توافق نگرانی‌های جدی داریم.این توافق در راستای منافع مشترک جامه جهانی است. ما می‌خواهیم که به این توافق عمل شود”.