جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » نفوذ در جوامع مسیحی اروپایی با نیرنگ “گفتگوی ادیان”!

نفوذ در جوامع مسیحی اروپایی با نیرنگ “گفتگوی ادیان”!

 

فردی موسوم به “علی‌محمد حلمی» رایزن فرهنگی ایران در یونان با حضور در متروپل نیویس اویونیاس، با «گبريل» متروپل این منطقه از آتن دیدار و در مورد برگزاری کنفرانس گفتگوی ادیان و نحوه توسعه همکاری‌ها با کلیسای ارتدوكس یونان گفتگو کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار با اشاره به برگزاری گفتگوی ادیان که توسط مرکز بین‌المللی گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با دیگر فرقه‌های مسیحی و غیرمسیحی برگزار می‌کند، گفت: ایران همیشه حامی گفتگوی ادیان بوده و به همین دلیل سال‌هاست كه با رهبران ادیان مختلف جهان همکاری دارد و نشست‌های متعددی را برگزار می‌كند.

«حلمی» ادامه داد: بر این باور هستیم که گفتگو باعث نزدیک شدن پیروان ادیان و ایجاد صلح و آرامش در جهان می‌شود و این یکی از اهداف اصلی تمام پیامبران الهی است.

رایزن فرهنگی كشورمان همچنین با اشاره به اینکه متأسفانه سیاسیون برای تأمین منافع خود از دین سوءاستفاده می‌كنند و به ایجاد تفرقه و درگیری دامن می‌زنند، گفت: آموزه‌های ادیان الهی بر اساس عشق و محبت به منظور ایجاد محیطی سالم برای داشتن زندگی مسالمت‌آمیز همه پیروان ادیان و انسان‌ها بنا نهاده شده است.

وی سپس در خصوص برگزاری گفتگوی دینی اسلام و مسیحیت ارتدوكس یونان در تهران، گفت: حضور و همکاری شما برای هرچه بهتر شدن گفتگوی ادیان در کنفرانس تهران و نهادینه کردن آن بسیار مفید  است تا زمینه برای توسعه همکاری‌های اندیشمندان دو کشور در راستای معرفی تعلیمات الهی فراهم آید. گفتگوی ادیان در تهران به مدت 2 روز برگزار خواهد شد و هر کدام از سخنرانان طی 20 دقیقه مقاله خود را ارایه می‌دهند و در پایان پرسش  و پاسخ مطرح خواهد شد به عنوان میزگرد برگزار می‌شود.

در ادامه این دیدار «متروپل گبریل» هم ضمن استقبال برای حضور در گفتگوی ادیان در تهران و نهادینه کردن این روند، بیان كرد: از گفتگوی ادیان و اندیشمندان حوزه دین استقبال می‌کنم؛ زیرا معتقدم این امر برای ایجاد صلح و داشتن زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان و همه انسان‌ها ضروری است.

وی همچنین با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، گفت: دو کشور دارای تمدن بزرگی هستند و بنابراین می‌توانیم بهتر با یکدیگر همکاری داشته باشیم. به نظر من برگزاری گفتگوی ادیان در تهران بین اندیشمندان حوزه دین بسیار مهم و ارزشمند است و من از این امر استقبال می‌کنم و از دعوت شما بسیار سپاسگزارم.

متروپل در ادامه افزود: باید شریعت در اروپا شناخته شود. هم‌اکنون در شمال یونان، مسلمانان یونانی به شریعت عمل می‌کنند؛ زیرا شریعت باعث ایجاد زندگی مسالمت‌آمیز می‌شود و راه را برای تفاهم بهتر هموار می‌كند.

وی در ادامه افزود: از طرف کلیسای ارتدکس یونان مسئول گفتگو بین ادیان هستم و هم‌اکنون با کشور اردن نیز دارای گفتگوی ادیان هستیم؛ زیرا معتقد هستیم که گفتگو بهترین روش برای درک متقابل است.

قم پرس