وزیر خارجه روسیه در باره کنفرانس آستانه، گفت:« اولین و مهمترین هدف کنفرانس آستانه «تثبیت» آتش بس است و این مذاکرات حقوق سیاسی گروه‌های مسلح سوری را تضمین خواهد کرد. روسیه در حال آماده کردن زمینه‌های مناسب برای برگزاری کنفرانس آستانه است و در این راستا تلاش می کند که نمایندگانی از سازمان ملل متحد وایالات متحده آمریکا را به کنفرانس دعوت کند. دعوت از نمایندگان دولت دونالد ترامپ و سازمان ملل برای حضور در مذاکرات آستانه ضروری است ».

امیدواریم دولت جدید آمریکا دعوت ما برای حضور در مذاکرات آستانه درباره سوریه را بپذیرد.

وی اظهار داشت:«هدف اصلی کنفرانس آستانه تثبیت و حفظ وضعیت آتش بس و عدم نقض آن از سوی طرف‎های متخاصم سوری است».

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از مصاحبه مطبوعاتی‌اش گفت:«نمایندگان گروههای مسلح که در سوریه می جنگند نیز در مذاکرات شرکت خواهند کرد».

لاوروف افزود:«اولین تماس روسیه با دولت ترامپ در باره اوضاع سوریه خواهد بود لازم است که مقام های جدید آمریکا را برای کنفرانس آستانه دعوت کنیم ».

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدوتری کرد که دولت ترامپ در این کنفرانس حضور داشته باشد.

لاروف که نشست خبری درباره دستاوردهای دستگاه دیپلماسی روسیه در سال 2016 سخن می‌گفت با اشاره به عملکرد دولت اوباما گفت:« دولت باراک اوباما درباره جدا کردن مخالفان میانه‌روی سوری از جبهه النصره و داعش به ما دروغ گفت. دولت سابق آمریکا برای جلوگیری از حملات به جبهه النصره تلاش می‌کرد.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت:« در طول سال‌های گذشته تلاش‌های فزاینده‌ای برای به خدمت گرفتن دیپلمات‌های روسی در آمریکا صورت گرفته است».

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اظهارات ترامپ گفت :«سخنان ترامپ در مبارزه در باره تروریسم دوگانه و ضد و نقیض نیستند .ترامپ دیدگاهی خاص و متفاوت با دولت کنونی آمریکا درباره مسئله سوریه دارد و مهمترین مسئله برای رئیس جمهور جدید آمریکا مبارزه با تروریسم است و ما هم از این مسئله استقبال می کنیم».

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در دوران دونالد ترامپ شاهد همکاری بیشتری میان آمریکا و روسیه ب