شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » تصویری » سرزمین عجایب: حاشیه های افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم عمار

سرزمین عجایب: حاشیه های افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم عمار

روایتی متفاوت از افتتاحیه جشنواره عمار

گروه فرهنگی رجانیوز – محمدصابر نی ساز: افتتاحیه با سخنرانی نادر طالب زاده شروع شد، دیدن و شنیدن نادر طالب زاده برایم شروع شیرینی بود.افتتاحیه با تقدیر از برگزیده های بخشهای جانبی مثل تیزر ادامه پیدا کرد. قطع بودن و نقص فنی هم اتفاقی بود، نه دور از انتظار! یکی از جمعیت بعد از عذرخواهی مجری بابت قطعی صدای کلیپها بلند گفت ما عادت کردیم! یکی از تیزرهایی که داشت پخش میشد، در مورد محیط زیست و تهدیداتش بود، تالاب جازموریان و خشک شدنش، که اتهام حکومتی بودن جشنواره را رد میکرد، تیزرها بیشتر مردمی می نمود تا دولتی یا حکومتی.

جایزه دستکش ننه عصمت

مراسم پر بود از غافلگیری های کج و معوج که یکی دیگرش می شد همین جایزه دستکش ننه عصمت! زنی که دستکش می بافته و به جبهه ها ارسال میکرده. جایزه را قرار شد محسن اردستانی ببرد، به پاس اینکه آدم با بصیرتی بوده. مجری که داشت از بصیرت حرف میزد
به خودم گفتم اینها چه حوصله ای داشتند که این همه رفتند این آدم را پیدا کردند بعد از این همه سال! کلیپ که تمام شد مجری درخواست کرد از آقای صدیقی که برای اهدای جایزه دستکش ننه عصمت روی سن بیاید، داشتم شاخ در می آوردم!
اثر بعدی که میخواستند ازش تقدیر کنند Dive بود، خیلی زود فهمیدم مادر یکی از شهدای غواص قرار است انگشتر پدر شهید غواص و قرآنی که قرار بوده به شهید بدهد را به عنوان جایزه به کارگردان Dive داد!
نادر طالب زاده را  یک لحظه روی پرده دیدم.
آخر مراسم، یادی شد از خانم دباغ، کلیپی را نشان دادند، یک جا در خاطرات خانم دباغ آورده بودند