شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » “تیغ بر صخره” اوراقی درجهت تحریف تاریخ!!!

“تیغ بر صخره” اوراقی درجهت تحریف تاریخ!!!

خلاصه یک جلدی از دایره المعارف!!! فتنه 88 !! به کوشش محفل پروپاگاندیستی سپاه موسوم به”موسسه فرهنگی هنری صبح حضور امید”!!! همزمان با 9 دی منتشر و رونمایی شد.

به گزارش مشرق، کتابی آکنده از پروپاگاندا موسوم به  «تیغ بر صخره»؛ برگرفته‌ای خلاصه از مجموعه 9 جلدی دائره المعارف  پروپاگاندا موسوم به فتنه 88 از سوی یک محفل پروپاگاندیستی اطلاعات سپاه موسوم به ” موسسه فرهنگی هنری صبح”  حضور امید همزمان با سالروز حماسه مردمی و تاریخی 9 دی در پایگاه خبری تحلیلی مشرق با حضور رضا گرمابدری یکی از نویسندگان این اثر، رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «تیغ بر صخره»‌ با موضوع فتنه 88 +تصاویر
کتاب اول از مجموعه 9 جلدی دائره المعارف فتنه 88 به واکاوی مفهومی فتنه و جنگ نرم پرداخته و در چهار گفتار و 460 صفحه، ماهیت شناسی فتنه، ماهیت و پدیدارشناسی جنگ نرم و چیستی کودتای مخملین را مورد بررسی قرار داده است، در گفتار چهارم و پایانی نیز غائله‌ها و فتنه‌های سی ساله اخیر ایران را مرور کرده است. در کتاب تک جلدی «تیغ بر صخره» چکیده‌ای از اسناد و روایت‌های آنچه در 8 ماه فتنه 88 گذشت گردآوری شده است.
به گزارش مشرق، گرمابدری در نشست رونمایی در این نشست درباره فلسفه تهیه این دایره المعارف اظهار داشتند:
«در همان ابتدای درگیری‌های فتنه 88 مجموعه‌ای محققان با توجه گسترش و عمق لایه‌های فتنه به این نتیجه رسیدند که تمام بخش‌های این حادثه باید به خوبی ثبت شود؛ لذا همزمان با درگیری‌ها و آشوب‌ها، مقدمات ثبت این وقایع صورت گرفت که یکی از آن‌ها جمع‌آوری هزاران عکس از صحنه‌های مربوط به آن واقعه بود؛ چه آنچه در سطح خیابان در جریان بود و چه مسائلی که در خارج کشور در ارتباط با فتنه صورت می‌گرفت. تقریبا تمام تصاویر مربوط به انتخابات 88 از قبل از آن تا تبدیل شدن آن به فتنه 88 در یک مجموعه گردآوری شد تا در آینده قابل استفاده و استناد باشد.
 فصل بندی اتفاقات یکی از موارد مهمی بود که با توجه به ابعاد قضیه مستلزم شناخت صحیح بود و احاطه جمعی که برای این امر گرد هم آمده بودند بر موضوع کتاب، باعث شد تا فصل‌بندی و موضوع شناسی بسیار خوبی صورت گرفت؛ تا جایی که هنگام انتشار مجبور شدیم برخی از سرفصل ها را موقتا کنار بگذاریم و این باعث محدودیت دایره المعارف به 9 جلد شد. اگر بخش های کنارگذاشته‌شده بخواهد اضافه شود حتما مجلدات از 9 جلد بیشتر خواهد بود.
رونمایی از کتاب «تیغ بر صخره»‌ با موضوع فتنه 88 +تصاویر
در آن زمان نزدیک به 70 کتاب در موضوع فتنه بررسی شد تا نکته ای مغفول نماند و پراکندگی آن کتاب‌ها نیز در دائره المعارف جمع شود. هدف این بود که بتوانیم آنچه در فتنه در ابعاد اسنادی و تحلیلی رسیدیم در اختیار عموم قرار بدهیم. اما بالا رفتن تعداد مجلدات ما را با محدودیت مواجه کرد چرا که برای عموم مردم تهیه این تعداد کتاب دشوار بود. لذا این کتاب‌ها بیشتر در اختیار مراکز پژوهشی و کارشناسان قرار داده شد. در این مرحله ما از هدف اصلی خودمان که ارتباط با عموم مردم بود فاصله گرفتیم و دوستان ما هم توصیه می‌کردند که این مجموعه را به گونه‌ای تعدیل کنیم که برای عموم قابل دسترس باشد. بنابراین تصمیم گرفته شد که خلاصه‌نگاری صورت گرفته و در یک جلد در اختیار جامعه قرار بگیرد. کار خلاصه‌نویسی انجام شد و در نهایت خلاصه این 9 جلد در یک جلد با نام «تیغ بر صخره» تنظیم و چاپ شد. ما در بخش‌هایی از این خلاصه علیرغم اینکه متعهد به جمع کردن 9 جلد بودیم، بدلیل اینکه بعد از نگارش دایره المعارف، برخی از زوایای فتنه روشن شد، در بخش تحلیلی مطالبی افزون بر دایره المعارف به این کتاب افزوده شد که به حمدالله در روزی که مصادف با سالگرد روز بصیرت هست منتشر شد و از امروز در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.»
 رونمایی از کتاب «تیغ بر صخره»‌ با موضوع فتنه 88 +تصاویر