جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دست کم پنج تجمع اعتراضی در ۲۴ ساعت اخیر برگزار شد

دست کم پنج تجمع اعتراضی در ۲۴ ساعت اخیر برگزار شد

چند صد نفر از کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان، حدود ۲۳۰ کارگر خدماتی مجتمع «آلومینیوم المهدی» در استان هرمزگان، کارگران بازنشسته صنعت فولاد و کارگران کارخانه قند یاسوج طی دیروز و امروز در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند، گفتنی است که کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان برای چندمین بار مقابل استانداری اصفهان تجمع و  سپس در خیابانهای اصفهان راهپیمایی کردند.

به نقل از ایلنا، صبح امروز چند صد نفر از کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان برای چندمین بار مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

صبح امروز کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان برای چندمین بار در هفته‌های گذشته دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این تجمع که از ساعت نه صبح مقابل فرمانداری اصفهان برگزار شده است، حدود ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت دارند.

این کارگران که دستمزد آن‌ها در ۶ ماه گذشته پرداخت نشده، می‌گویند: “آخرین دریافتی ما از کارخانه مربوط به خرداد ماه است و ما در شرایط فعلی به هیچ وجه توانایی اداره کردن هزینه‌های زندگی را نداریم”.

کارگران پلی اکریل می‌گویند: “هیات اجرایی مستقر در کارخانه نیز تا کنون نتوانسته مشکلات این واحد تولیدی را حل کند، هنوز خطوط تولید راه نیفتاده و ۲۰۰۰ کارگر این کارخانه همچنان سرگردانند”.

از قرار معلوم در تجمع امروز صبح کسی از مسئولان استانی در جمع معترضین حاضر نشده است. یکی از تجمع کنندگان می‌گوید: “مسئولان حاضر نیستند صدای ما را بشنوند اما ما به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد”.

کارگران خدماتی مجتمع آلمینیوم المهدی در اعتراض به اخراج تجمع کردند

به گزارش ایلنا، حدود ۲۳۰ کارگر خدماتی مجتمع «آلومینیوم المهدی» در استان هرمزگان، صبح امروز (۸ دی) در اعتراض به اخراج ناگهانی خود؛ مقابل ساختمان اداری مجتمع تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع صنفی با اعلام این خبر گفت: “ما حدود ۲۳۰ کارگر پیمانی شاغل در بخش خدماتی آلومینیوم المهدی در استان هرمزگان هستیم که برای انجام کارهای  خدماتی مانند امور فضای سبز ،آبدارخانه  و نظافت در این مجتمع مشغول کار بودیم”.

او با بیان اینکه از صبح امروز کارفرما مانع ورود او وسایر همکارانش به محل کارشان شده است؛ در ادامه افزود: “مسئولان مجتمع آلومینیوم المهدی به من و دیگر همکارانم گفته‌اند که دلیل این تعدیل‌ها، ناکافی بودن منابع مالی بوده است”.

به گفته وی، پیش از این نیز کارگران خدماتی مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل تجمعات متعددی را در خصوص نامشخص بودن وضعیت شغلی خود به مسئولان کارخانه وشهرستان گوشزد کرده بودند اما با بی توجه ای مسئولان به این موضوع امروز شاهد عملی کردن اخراج ۲۳۰ نفر از کارگران هستیم.

طبق اظهارات این کارگر،هریک از ما در طول فعالیت کاری‌مان زحمات زیادی در مجتمع آلومینیوم المهدی و این درست نیست که کارفرما پس از بهره‌کشی از ما حکم اخراج ما را صادر کند.

اعتراض کارگران پلی اکریل بی نتیجه خاتمه یافت؛ کارگران در خیابان راهپیمایی کردند

به گزارش ایلنا، پس از تجمع صبح امروز مقابل استانداری، کارگران پلی اکریل در خیابانهای اصفهان راهپیمایی کردند. فرماندار اصفهان در جمع معترضان حاضر شد.

پس از تجمع صبح امروز مقابل استانداری اصفهان، کارگران پلی اکریل اعتراض خود را با راهپیمایی در خیابانهای اصفهان ادامه دادند.

این کارگران می گویند ابتدا مقابل دفتر امام جمعه رفتیم و پس از آن، فرماندار اصفهان با حضور در محل تجمع، به صحبت کردن پرداخت.

به گفته  کارگران، صحبت های فرماندار متقاعد کننده نبوده و فقط حرف های تکراری گذشته بازگو شده است. کارگران می گویند: “مسئولان راه حل عملی برای حل مشکل پلی اکریل ارائه نمی دهند”.

از قرار معلوم، پس از صحبت های فرماندار باز هم کارگران به راهپیمایی در خیابان سپه اصفهان ادامه داده اند که این اعتراض با دخالت نیروی انتظامی پایان یافت.

کارگران پلی اکریل حوالی ساعت دو بعدازظهر از خاتمه بدون نتیجه این تجمع صنفی خبر دادند.

پایان اعتراض یک روزه کارگران بازنشسته فولاد در تهران

به گزارش ایلنا، کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور که دیروز (۷ دی) با سفر به تهران در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند، عصرروز گذشته با وعده‌های نمایندگان مجلس عازم شهرشان شدند.

تعدادی از کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور گفتند: “تجمع یک روزه ما در حالی خاتمه یافت که در  روز گذشته‌  تعدادی از نمایندگان مجلس وعده دادند که ظرف مدت ۱۰ روز آینده به این مشکل در کمیسیون تلفیق رسیدگی خواهند کرد”.

به گفته آنان ،روز گذشته آقایان حمید رضا فولاد گر نماینده مردم اصفهان، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه وخانم زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه از جمله نمایندگان بودند که با حضور در اجتماع بازنشستگان فولاد، درباره رفع مشکلات آنها وعده رسیدگی دادند.

بازنشستگان فولاد جدا از همسان سازی حقوق خواستار لغو خودگردانی صندوق فولاد، انتقال به صندوق بازنشستگی کشوری با تطبیق آیین‌نامه معتبر فولاد، مکلف کردن دولت به اجرای تعهدات و پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان فولاد مطابق آیین‌نامه معتبر فولاد، پرداخت به موقع حقوق و هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی هستند.

کارگران بازنشسته فولاد در خاتمه می‌گویند برهمین اساس همه کارگران بازنشسته که از شهر های مختلف کشور برای رسیدگی به مشکلاتشان به تهران امده بودند با اعتماد به وعده  نمایندگان مجلس موقتا به تجمع اعتراضی خود پایان دادند.

در اعتراض به عدم پرداخت مزد و مزایای مزدی؛ تجمع صنفی کارگران کارخانه قند یاسوج وارد هشتمین روز شد

به گزارش ایلنا، تجمع صنفی کارگران کارخانه قند یاسوج وارد هشتمین روز خود شد. این کارگران که تعداد آنها بیش از ۳۰ نفر است به تعطیلی تدریجی کارخانه، عدم پرداخت دستمزد مهر، آبان و آذر سال ۹۵ و مزایای مزدی سال ۹۳ و ۹۴ خود معترض هستند.

تعدادی از کارگران کارخانه قند یاسوج گفتند که تجمع صنفی آنها امروز وارد هشتمین روز خود شده است اما تا کنون هیچ کدام از مسئولین کارخانه پاسخگوی آنان نبوده اند. تعداد کارگرانی که در تجمع امروز حضور دارند بیش از۳۰ نفر است.

اعتراض کارگران به تعطیلی تدریجی این کارخانه از سال ۹۳، عدم پرداخت دستمزد مهر، آبان و آذر سال ۹۵ و مزایای مزدی سال ۹۳ و ۹۴ بر می گردد.

کارگران کارخانه قند یاسوج همچنین مبالغی از سال ۸۲ طلب کار هستند که تاکنون به آنها پرداخت نشده است.

از سویی کارگران فصلی این کارخانه که تعداد آنها در حدود ۱۳۰ نفر است و از سال ۹۳ بیکار شده اند هنوز بر سر کار خود باز نگشته اند. هم اکنون بیمه بیکاری این کارگران قطع شده است.

این در حالی است که مدیریت این کارخانه وعده داده بود تمامی کارگران فصلی را پس از رونق گرفتن کارخانه به سر کار باز می گرداند. اما حالا نه تنها کارگران فصلی بیکار شده اند بلکه کارگران رسمی که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند در خطر مواجهه با بیکاری قرار دارند و هیچ کس نیز پاسخگوی آنها نیست.

اخیرا کارخانه قند یاسوج به علت بدهی به سیستم بانکی به فروش رسیده است اما کارگران این کارخانه  که ۱۳ درصد از سهام آن را در اختیار دارند از فروش و نحوه واگذاری این کارخانه مطلع نشده اند.

کارگران امیدوارند که سهام داران جدید کارخانه با اتخاذ رویکرد تعاملی با کارگران، مشکلات این کارخانه را حل کنند تا به زودی شاهد بازگشایی کامل این کارخانه باشند.