جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در ادامه سریال سقوط هواپیماها این بار نوبت به هواپیمای نظامی روسیه با ۹۱ سرنشین در راه لاذقیه سوریه رسید

در ادامه سریال سقوط هواپیماها این بار نوبت به هواپیمای نظامی روسیه با ۹۱ سرنشین در راه لاذقیه سوریه رسید

 هواپیمای روسی با ۹۱ سرنشین که از سوچی روسیه به سمت لارقیه سوریه در حرکت بود، در ساحل شرقی دریای مدیترانه سقوط کرد. این هواپیمای نظامی از نوع توپولوف ۱۵۴ وابسته به وزارت دفاع روسیه بود و بیست دقیقه پس از پرواز از صفحه رادارها خارج شد.
ببنا بر اعلام وزارت شرایط اضطراری روسیه، این هواپیما ۲۰ دقیقه پس از بلند شدن از صفحه رادارها ناپدید شده است. هواپیما یادشده از فرودگاه «چکالوفسکی» در منطقه مسکو برای سوختگیری وارد سوچی شد بود. زمان پرواز ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه به وقت مسکو بوده و ۸۳ سرنشین و ۸ کادر پرواز داشته است. در این هواپیما، خبرنگاران و کارمندان نظامی نیز حضور داشتند. همچنین یک گروه موسیقی همراه آنها بوده که به نظر می‌رسد، قرار بوده در مراسم سال نو نیروهای روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه حضور یابند.

رسانه‌های روسیه گزارش دادند، برخی تکه‌های لاشه هواپیمای روسی در دریای سیاه کشف شده است. خبرگزاری روسی تاس اعلام کرده، این هواپیما قدیمی بوده و در نزدیکی منطقه کراسنادار در جنوب روسیه سقوط کرده است. گفتنی است، بقایای این هواپیما در ۱/۵ کیلومتری سواحل سوچی یافت شده است.

وزیر دفاع روسیه اعلام کرده که عملیات تحقیقات و نجات سرنشینان هواپیمای ناپدید شده را رهبری و اداره می‌کند. سخنگوی کرملین نیز اظهار داشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جزئیات ناپدید شدن هواپیما را دنبال می‌کند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، همه تیم نجات منطقه «کراسنادار کرای» و مناطق حومه در عملیات جستجو برای این هواپیما شرکت کرده‌اند. برخی منابع از احتمال سقوط این هواپیما به دلیل فرسوده بودن هواپیما و نقص فنی خبر داده‌اند؛ اما هنوز این اخبار تأیید نشده است.

یک منبع از منابع امنیت محلی روسیه به خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که هواپیمای توپولوف 154 احتمالاً در کوه های قلمرو کراسنادار در جنوب روسیه سقوط کرده است. این هواپیما از فرودگاه «چکالوفسکی» در منطقه مسکو برای سوختگیری وارد سوچی شد و احتمالاً در منطقه کوهستانی کراسنادار سقوط کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که هواپیمای مفقود شده عازم پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه بود و شاید دلایل احتمالی سقوط این هواپیما، نقص فنی یا اشتباه خلبان بوده باشد. جدیدترین اخبار از این حادثه، حاکی از آن است که منابع روسی اعلام کردند، محل سقوط هواپیما در دریای سیاه و نزدیک به سواحل سوچی مشخص شده است.