جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اعدام‌های گسترده میدانی در شرق حلب.. تمام کادر بیمارستان الحیات اعدام شدند

اعدام‌های گسترده میدانی در شرق حلب.. تمام کادر بیمارستان الحیات اعدام شدند

فعالان میدانی و منابع آگاه گزارش داده اند که نیروهای دولتی سوریه و متحدانشان، دستکم 200 تن را در چهار محله شرق حلب اعدام کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، بنا بر این گزارش ها، کادر پزشکی بیمارستان الحیات در محله کلاسه حلب، از جمله اعدام شدگان هستند. این افراد با شلیک گلوله اعدام شدند.

همچنین شبه نظامیان متحد نظام بشار اسد، 9 کودک و 4 زن را در محله الفردوس زنده سوزاندند.

فعالان می گویند بیشتر اعدام ها توسط شبه نظامیان حزب الله لبنان صورت گرفته است. متحدان نیروهای دولتی سوریه را نیروهایی از سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و شبه نظامیانی شیعه، عراقی، افغان و پاکستانی تشکیل می دهند.این ائتلاف از پشتیبانی هوایی روسیه برخوردار است.

این در حالی است که مدیر اورژانس حلب می گوید هیچ بیمارستانی برای کمک رسانی به زخمی ها در شرق این شهر باقی نمانده است.

این رویدادها همزمان با پیشروی نیروهای دولتی سوریه و متحدانشان در مناطق شرق حلب در روز دوشنبه 12 دسامبر روی می دهد.

دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داده است که ده ها تن در نتیجه شلیک آتش یا بمباران در محله های الفردوس، بستان القصر و الزبدیه، کشته شده اند.

نیروهای دولتی سوریه و متحدانشان روز دوشنبه با پیشروی در محله شیخ سعید، مخالفان را در مساحت کوچکی از شهر که به 4 کیلومتر مربع می رسد، محاصره می کنند. در این منطقه کوچک، حدود 100 هزار غیر نظامی هم حضور دارند.

سازمان اورژانس سوریه می گوید که جنازه ها، محله های محاصره شده شرق حلب را پوشانده است. همچنین ده ها تن از غیر نظامیان زیر آوارها هستند و صدای فریادهای برخی از آن ها شنیده می شود در حالی که امکانی برای نجات آن ها وجود ندارد.

پیش از این سرلشکر زین صالح رئیس کمیته امنیتی در حلب گفت که عملیات ارتش سوریه برای باز پس گیری مناطق شرق حلب از کنترل مخالفان، در مراحل آخر خود قرار دارد.

این مقام نظامی دولتی سوریه که در محله شیخ سعید پس از بیرون راندن مخالفان مسلح از آن در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: «جنگ در حلب باید سریع به پایان برسد، وقت برای آن ها بسیار اندک است، یا باید تسلیم بشوند یا بمیرند».

پیش از آن وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرده بود که نیروهای دولتی سوریه، کنترل بیش از 95 درصد حلب را در دست گرفته اند.