جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آخوند فقیهی: نباید از رئیس قوه قضائیه بازخواست کرد، چون اهانت به رهبری است!

آخوند فقیهی: نباید از رئیس قوه قضائیه بازخواست کرد، چون اهانت به رهبری است!

پورمختار در گفت‌وگو با تسنیم:هجمه‌ها علیه دستگاه قضا برای خدشه‌دار کردن اقدامات مثبت رئیس قوه قضائیه است

پورمختار

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس‌گفت: حملات علیه قوه‌ قضائیه در جهت خدشه‌دار کردن اقدامات مثبت و انقلابی رئیس قوه قضائیه است.

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، درباره جوسازی‌های اخیر علیه قوه‌ قضائیه، گفت: افرادی که از قبل رسیدگی‌ها و برخوردهای قوه‌ قضائیه احساس خطر می‌کنند و منافع‌شان به خطر می‌افتد، جهت تحت‌الشعاع قرار دادن عدالت قضایی و عملکرد خوب قوه قضائیه این اقدامات را انجام می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که این فضاسازی‌ها توسط رسانه‌های بیگانه با همسویی برخی جریانات و اشخاص سیاسی در داخل کشور صورت می‌گیرد و همان رسانه‌ها و جریاناتی که در گذشته علیه انقلاب و اعتقادات مردم به تبلیغات سوء می‌پرداختند امروز با تغییر رویه، همان اقدامات را علیه قوه قضائیه انجام می‌دهند و قصد دارند با تداوم این جریان به اصل نظام و انقلاب ضربه بزنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه عده‌ای با انتشار ناآگاهانه برخی موضوعات به جوسازی‌ها علیه قوه‌ قضائیه دامن می‌زنند، اظهار کرد: عده‌ای در داخل کشور بدون کوچک‌ترین تحقیقی و بدون آنکه از صحت و سقم یک ماجرا آگاهی داشته باشند به نشر آن در رسانه‌ها و تریبون‌ها می‌پردازند، لذا باید با کسانی که عمداً به اینگونه اقدامات دست می‌زنند برخورد جدی صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین در گفت‌وگو با تسنیم:متأسفانه برخی آبروریزی می‌کنند

آیت‌الله محسن فقیهی

آیت الله فقیهی گفت: نباید حرف‌های نمایندگان محتوای اهانت‌آمیز داشته باشد مخصوصاً نسبت به کسانی که منصوب رهبری هستند.

آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، درباره هجمه اخیر به قوه قضائیه، اظهار کرد: قوه قضائیه نهادی است که بر حق و باطل بودن قضایا صحه می‌گذارد. تنها این قوه است که باید حقایق را بیان کند و اگر این نهاد تضعیف شود مردم نسبت به احکام صادره از دستگاه قضایی بی‌اعتماد می‌شوند. تضعیف قوه قضائیه تضعیف نظام است. این قوه باید استقلال خودش را داشته باشد و همه قوا باید با قدرت به امور کشور رسیدگی کنند.

آیت‌الله فقیهی با بیان اینکه من از مسئولان قوا می‌خواهم مشکلات خودشان را خصوصی حل کنند و از علنی کردن آن بپرهیزند، خاطرنشان کرد: علنی شدن اختلافات به ضرر کشور است. نباید مسئولان قوا حرف‌هایی بزنند که باعث کدورت و گلایه شود و باید در جلسات خصوصی حرفهای‌شان را بگویند. علنی کردن اختلافات کار درستی نیست و نگاه مردم را نسبت به فعالیت قوا متزلزل می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اقدامات اخیر یک نماینده مجلس در پیگیری حساب‌های قوه قضائیه، گفت: ما هر حرکتی بخواهیم انجام دهیم باید نفع و ضرر آن را بسنجیم. وقتی موضوعی از بیست سال گذشته با اجازه سران ممکلت بوده جای بحث ندارد و اگر کسی سوالی دارد باید با مسئولان مکاتبه کند و پاسخ بخواهد، اما متأسفانه در کشور ما برخی آبروریزی می‌کنند و آبروی خود را هم می‌برند.

وی افزود: این اختلافات تنها برای کشور ضرر دارد و شروع کردن این بحث‌ها و علنی کردن آن خلاف شرع است. نباید حرف‌های نمایندگان محتوای اهانت‌آمیز داشته باشد مخصوصاً نسبت به کسانی که منصوب رهبری هستند، چرا که آنها از احترام ویژه‌ای برخوردارند.

آیت‌الله فقیهی درباره آسیب‌های فضای مجازی و شایعات برخی کانال‌های خبری، اظهار کرد: مسئله فضای مجازی کشور را به اختلاف و قطب‌بندی کشانده است. اگر فضای مجازی به این شکل آزاد باشد که برای همه افراد شایعه درست کند، باعث از دست رفتن اعتماد مردم می‌شود. دولت باید فکری به حال آزادی افسار گسیخته در فضای مجازی کند که هر روز برای همه مشکل ایجاد می‌کند و مردم را نسبت به همدیگر بی‌اعتماد می‌کند.

انتهای پیام/