شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آنچه رسانه ها درباره لغو سخنرانی علی مطهری انتشار داده اند و اخبار ریز دیگر

آنچه رسانه ها درباره لغو سخنرانی علی مطهری انتشار داده اند و اخبار ریز دیگر

ضدحمله مضحک و زبونانه علم الهدی به علی مطهری
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پایگاه اطلاع‌رسانی آخوندکی حقیر و جاه طلب و بیسواد موسوم به  علم‌الهدی با توجه به حواشی اخیر درباره لغو میتینگ سیاسی علی مطهری در مشهد و ادعای دخالت نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در این موضوع اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: با کمال تأسف امروز شخصی که در جایگاه حیات رئیسه مجلس قانون‌گذاری این نظام قرار دارد از قدرتی که به‌واسطه برقراری مردم‌سالاری دینی در این کشور از مردم به امانت‌گرفته و جزء یکی از قدرت‌مداران این نظام است، استفاده کرده و رئیس‌جمهور را تهدید می‌کند که اگر پیگیری برای کشف علل انحلال سخنرانی من در مشهد را نکنید، مجلس فلان و بیسار می‌کند!! و با تکیه‌بر قدرت خود به هر که می‌خواهد تهمت و افترا می‌زند که «امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد نباشد… لطفاً برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام‌جمعه؟» و گویا می‌خواهد با این جملات این‌طور القاء کند که آیت‌الله علم‌الهدی جلوی سخنرانی وی را گرفته است.
بدین‌وسیله اعلام می‌دارد آیت‌الله علم‌الهدی اصلاً به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد که علیه شخص مفتری اقدام قضایی کند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد.
resized_657559_715

واکنش وزیر کشور به لغو سخنرانی مطهری

وزارت کشور وزیر کشور در دستوری به معاون سیاسی وزارت کشور خواستار تشکیل هیاتی به منظور بررسی علت لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد شد. رحمانی فضلی با ابراز تاسف از لغو سخنرانی اقای علی مطهری در مشهد که قرار بود به مناسبت اربعین برگزار شود گفت: این برنامه تمامی مجوزهای لازم قانونی را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده بود و معلوم نیست به چه دلیل در آخرین لحظات لغو گردید. وزیر کشور پایبندی به قانون و مقررات کشور را از مصادیق حق الناس برشمرد و گفت: رعایت قانون برای همگان یکسان است و نباید اقدامات سلیقه ای را مبنای تشخیص قانون دانست و بر اساس قانون اساسی حوزه فعالیت قوا و دستگاه ها مشخص است و انتظار می رود در پایبندی به فرامین صریح مقام معظم رهبری در قانونمندی و رعایت حق الناس مسئولان پیشرو باشند. ایسنا این خبر را منتشر کرد

resized_657561_286.

لغو سخنرانی مطهری استیضاح وزیر کشور را کلید زد

عضو فراکسیون امید دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور عملی سازی برنامه استیضاح وزیر کشور دولت یازدهم هماهنگی کرده ام. محمود صادقی،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر رخ داده در مشهد و لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسبلامی در این شهر اظهار داشت:مناسب ترین واکنش به اتفاقات رخ داده در مشهد استیضاح وزیر کشور و بنده برای عملی سازی این مسئله هماهنگی هایی با علی مطهری به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلانمی و عضو فراکسیون امید انجام داده ام. وی ادامه داد:بنده برای عملی سازی این تصمیم و استیضاح وزیر کشور دولت تدبیر و امید مصمم هستم و دلیل این تصمیم نیز فقط اتفاقات امروز و لغو سخنرانی علی مطهری نیست بلکه قصورات و کاستی های بسیاری دلیل این تصمیم است. عضو حقوقدان فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که تصمیم استیضاح،تصمیم مجموعه فراکسیون است یا یک تصمیم شخصی است،بیان کرد:برای استیضاح مطابق قوانین حداقل ۱۰ امضا باید وجود داشته باشد که مطمئن هستم بیشتر از این تعداد وجود خواهد داشت. صادقی افزود: اما با توجه به رویه موجود در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی این مسئله استیضاح ابتدا باید در فراکسیون مطرح شود و سپس به طرح علنی برسد که با توجه به موضع گیری های نمایندگان در فضای مجازی گمان میکنم این موضوع مورد موافقت قرار بگیرد اما چون امروز تعطیل رسمی بود هماهنگی با سایر اعضا فراکسیون امید صورت نگرفته است. وی در ادامه با اشاره به قصورات وزارت کشور در عمل به وظایف خود اظهار کرد : وزارت کشور در مسائل متفاوتی چون صدور اعتبار نامه مینو خالقی که اگر وزارت کشور به طور صحیح به وظیفه اش عمل میکرد این اتفاقات صورت نمیگرفت یا در بحث مرتبط با شهرداری تهران یا بحث پدیده که موجب دریافت کارت زرد برای وزرات کشور از سوی مجلس شد قصوراتی از سوی این وزارتخانه صورت گرفته است که به نظر من مناسبت ترین واکنش به این مسائل استیضاح وزیر است. اصلاحات نیوز این خبر را منتشر کرد.

اگر ترامپ را قبول ندارید آمریکا را ترک کنید!

یک قاضی فدرال آمریکا در شهر «سن آنتونیو» ایالت تگزاس در جریان یک مراسم رسمی اعطای شهروندی در اظهارنظری عجیب گفت که اگر شهروندان آمریکا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب را قبول ندارند، به کشور دیگری بروند. قاضی «جان پریمومو» بازپرس فدرال در بخش غربی ایالت تگزاس از شهروندان آمریکایی که در روزهای پس از انتخابات به پیروزی «دونالد ترامپ» اعتراض کردند، انتقاد کرد. وی در سخنرانی خود در مراسم اعطای شهروندی گفت: «می توانم به شما اطمینان دهم که چه به ترامپ رأی داده باشید چه رأی نداده باشید،‌ اگر شهروند آمریکا هستند،‌ او رئیس جمهور شماست و رئیس جمهور شما خواهد بود و اگر این مسئله را قبول ندارید، باید به کشور دیگری بروید». مهر این خبر را منتشر کرد.

دستبند طلایی دختر ترامپ جنجال به پا کرد

دختر رئیس جمهور جدید آمریکا در جریان یک مصاحبه مطبوعاتی جنجال به پا کرد. ایوانکا ترامپ در طول مصاحبه با برنامه 60 دقیقه شبکه تلویزیونی “CBS” آمریکا یک دستبند شرکت جواهرسازی خودش را به دست کرده بود که باعث جنجال وانتقادهای تند محافل رسانه ای و شبکه های اجتماعی در آمریکا بعد از پایان این مصاحبه شد. رسانه های آمریکایی و کاربران شبکه های اجتماعی به شدت از این اقدام ایوانکا ترامپ انتقاد کرده و وی را به سوء استفاده از مصاحبه یاد شده و تبدیل آن به بازاریابی برای شرکتش متهم کردند؛ بویژه که شرکت ایوانکا ترامپ بعد از مصاحبه ایمیلی به خبرنگاران فرستاد و توجه آنها را به این دستبند جلب کرد! این اعتراضات در نهایت باعث شد که شرکت جواهرسازی ایوانکا ترامپ رسما از تبلیغ این دستبند 10 هزار و 800 دلاری عذرخواهی کند. سخنگوی شرکت ایوانکا ترامپ نیز به نوبه خود به نیابت از برند جواهرات ایوانکا رسما عذرخواهی کرد. العالم این خبر راا منتشر کرد.

امسال من نايب الزياره دكتر محمدجواد ظريف هستم !

محمدرضا زائری در ضفحه اینستاگرام خود نوشت: الآن در نجف هستم ، و اگر خدا بخواهد عازميم به سمت كربلا … و توي همين دقايق جايي خواندم كه با لحني بي ادبانه از غيبت وزير محترم خارجه در پياده روي اربعين گلايه كرده بود ! همان جا نيت كردم كه امسال من نايب الزياره ايشان باشم. آري ، من به نيابت از دكتر ظريف چند قدم مي روم چون بر خلاف برخي دوستان اين را مي فهمم كه اگر كنش ديپلماتيك و مجاهدت رسمي او در عرصه سياست بين المللي نبود چه بسا امروز شرايط ديگري داشتيم ، چون مي فهمم كه به ظريف همان اندازه نيازمنديم كه به سردار سليماني و شايد اگر اين دو با هم نبودند ما نمي توانستيم با اين امنيت و آرامش در مسير كربلا قدم برداريم. حالا چند قدم هم به نيت دكتر محمد جواد ظريف برمي دارم همان طور كه از طرف امام و رهبر انقلاب و شهدا و علما و بسياري از اولياي خدا و صلحا و آشنايان و دوستان نيت مي كنم و قدم بر مي دارم. امسال من نايب الزياره دكتر محمدجواد ظريف هستم !

کمیته‌های انتخاباتی اصلاح طلبان هفته آینده کار خود را آغاز می‌کنند

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان : کمیته‌های سه‌گانه امور استان‌ها، تعامل با شخصیت‌ها و امور راهبردی اصلاح طلبان مشخص شده و این کمیته‌ها هفته آینده کار تخصصی خود را آغاز می‌کنند. تمرکز این کمیته‌ها روی هر دو انتخابات شورای شهر و ریاست‌جمهوری است. در انتخابات شورای شهر، گرایش ما بیشتر به سمت جوانان، متخصصان و زنان است و اگر بتوانیم در انتخابات شوراهای شهر که به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود راهبردهای خود را اجرا کنیم، آن وقت می‌توانیم در انتخابات ریاست‌جمهوری که در سطح ملی برگزار می‌شود نیز، موفق باشیم. دولت آقای روحانی هم در عرصه سیاست خارجی و هم در عرصه سیاست داخلی، عملکرد خوبی داشته و در حال حاضر آقای روحانی گزینه اصلاح‌طلبان است، اما ممکن است درباره افراد دیگری هم بحث و تبادل نظر انجام شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

خیر حداد عادل درباره انتخابات ریاست جمهوری

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: هنوز هیچ شخص خاصی از سوی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب نشده است.غلامعلی حداد عادل در حاشیه مراسم سومین روز درگذشت مرضیه دباغ درباره برنامه اصولگرایان برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخاباتی پرشور و رقابتی که همه سلیقه‌ها بتوانند در آن شرکت کنند، نتیجه کارهایی است که این روزها انجام می‌شود که اهمیت زیادی دارد.وی در ادامه افزود: هنوز هیچ شخص خاصی از سوی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب نشده است.مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص حمایت برخی اصولگرایان از حسن روحانی در سال 96 گفت: افراد آزاد هستند و این احتمال همیشه وجود دارد. اما اکنون تلاش‌ اصولگرایان، در جهت به وحدت رسیدن به فردی واحد است.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا شما الگوی اصولگرایان برای انتخابات مجلس را موفق می‌دانستید، گفت: بله ما آن الگو را موفق می‌دانستیم و یک دلیل موفقیت آن این است که افرادی که در فهرست اصولگرایان بودند بعضا بیش از دو برابر نوبت قبل رای آوردند و فاصله رای 30 نفره دوم با 30 نفره اول فاصله زیادی نبود و طبیعی بود و ما این را نتیجه وحدت می‌دانیم.

سفر احمدی‌نژاد به خوزستان سیاسی یا تبلیغاتی نیست

در پی سفر احمدی‌نژاد به استان خوزستان علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رییس دولت نهم و دهم در کانال تلگرامی خود نوشت:سفر دو روزه احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق به استان خوزستان مبتنی بر اهداف سیاسی یا تبلیغاتی نیست.برخلاف تبلیغات مسموم و منفی برخی رسانه‌ها علیه سفر دکتر احمدی‌نژاد به استان خوزستان، شایسته تاکید است که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در این سفر ، قرار است ایشان در برنامه‌هایی که به مناسبت أربعین حسینی تدارک دیده شده است ، حضور یابد.

سردار نقدی: آمریکا غزل خداحافظی را بخواند

سردار نقدی در حاشیه مراسم ختم مرضیه حداد گفت: آمریکا کارهای نظامی، تروریستی و سیاسی خود را علیه ما انجام داد و اقدام‌های فرهنگی نیز فایده‌ای نداشت و همانطور که دیدید سی سال جنگ فرهنگی سنگین علیه ما به راه انداخت که بی‌فایده بود و شاهدیم که از شش سال پیش آنچه تحریم‌های فلج کننده می‌خوانند، راه به جایی نبرد. سردار نقدی یادآور شد: آمریکا هر حربه‌ای داشت علیه ملت ما به کار برد و به نتیجه‌ای نرسید و آخرین حربه او آن بود که از در دوستی در بیاید که امروز نیز این آقا (ترامپ) آمده که این مساله به بن‌بست رسید و باید غزل خداحافظی را از ابرقدرتی بخواند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

فعلا «روحانی» گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۶ است

تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا روحانی به عنوان گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مطرح است یا خیر، گفت: دولت آقای روحانی هم در عرصه سیاست خارجی و هم در عرصه سیاست داخلی، عملکرد خوبی داشته و فعلا آقای روحانی گزینه اصلاح‌طلبان است، اما اگر وارد مصادیق شویم ممکن است درباره افراد دیگری هم بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

انتقاد از تشکیل فراکسیون‌های قومیتی

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس از تشکیل فراکسیون‌های قومیتی انتقاد کرد و گفت:‌ چنین کاری به نفع منافع ملی نیست.هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از تشکیل فراکسیون‌های قومیتی در مجلس گفت:‌ چون یکی از اقوام فراکسیونی را به نام گویش و زبان خود تشکیل داده متاسفانه جوی در مجلس به وجود آمده که سایر قومیت ها نیز چنین فراکسیونی را تشکیل دهند.وی تصریح کرد: این درحالی است که ما ایرانی هستیم و زبان رسمی ما فارسی است و کسی که نماینده می‌شود، نماینده مردم است نه یک قوم خاص.وی افزود: ایجاد چنین فراکسیونی ضد منافع ملی است و موجب از بین بردن یکپارچگی می‌شود به خصوص برای مجلس که مظهر نظام و قانون اساسی است اگر بخواهیم چنین اقداماتی را انجام دهیم، شایسته سالاری از بین می رود و ما به قبل از پهلوی اول رجعت خواهیم کرد.

آثار معنوی اربعین با چنین مدیریتی به دست نمی‌آید

جلال میرزایی، نماینده مرم ایلام در مجلس درباره بی‌نظمی‌های رخ‌داده در مرز مهران به رویداد۲۴ گفت: با توجه به این‌که در جریان مسائل مربوط به برگزاری مراسم اربعین قرار دارم، معتقدم مدیریت و برنامه‌ریزی مناسبی برای کنترل رفت‌وآمد در مرز مهران انجام‌نشده است.میرزایی تأکید کرد: در چند روز گذشته بارها اعلام شد که مرزها باز است و هیچ مشکلی نیست. این در حالی است که مرز مهران با تجمع بسیار زیادی مواجه بود. از سویی دیگر بعد از اعلام سهمیه‌بندی شدن مرزها، اعلام شد مرز شلمچه و چزابه به خارجی‌ها اختصاص پیداکرده و مرز مهران مختص ایرانی‌هاست. این در حالی است که به دلایل بسیاری مرز مهران تراکم بیشتری دارد.به گفته وی، ستاد مدیریت مراسم اربعین برای زائران تاریخ خروج و بازگشت دوباره به کشور را تعیین کرده است، این در حالی است که چنین برنامه‌هایی به معنای بی‌توجهی کامل به تجربه سال‌های قبل است. ما نمی‌توانیم بی‌توجه به تجربه سال‌های قبل و در نظر نگرفتن متن اصلی تجربه، تجربه جدیدی را اجر کنیم.نماینده ایلام در ادامه گفت: یکی دیگر از بی‌برنامگی‌هایی که در برگزاری مراسم اربعین، مردم را دچار مشکلاتی می‌کند و درواقع بی‌توجهی به این مراسم است، بازگرداندن مردم از مرز مهران به سمت مرزهای چزابه و شلمچه است. زائران به 100 کیلومتری مرز مهران می‌رسند و در این مرحله به دلیل ازدحامی که در این مرز وجود دارد آن‌ها را به سمت خوزستان بازمی‌گردانند و این موضوع به معنی پیاده‌روی 300 تا 400 کیلومتر دیگر است.

تحریم همسر ترامپ از سوی طراح لباس

خانم “صوفی تیالیه” طراح لباس فرانسوی مقیم نیویورک با انتشار نامه سرگشاده ای طراحی لباس برای ملانیا همسر ترامپ را رد کرد و گفت که نمی خواهد اسمش به هیچ شکلی با ترامپ مرتبط شود.

روایت معاون احمدی نژاد از تاکتیک انتخاباتی اصولگرایان

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی دولت دهم در گفت و گو با «انتخاب» در خصوص راهبرد انتخاباتی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری اردبیهشت سال آینده با بیان اینکه وحدت در دو جهت مورد قبول همه طیف های جریان اصولگرایان است گفت: این وحدت هم در جهت وحدت گفتمان و هم وحدت کاندیدا مد نظر جریان اصولگرایی است. این نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: نکته دوم وحدت کاندیدایی است. این به این معنا نیست که کاندیدای فردی مستقل نداشته باشیم. طیف اصولگرا کاندیدای اصلی اش را مشخص میکند ولی ممکن است برخی افراد به صورت مستقل بیایند. در انتخابات های قبلی هم همین طور بوده و همواره با وجود دو کاندیدایی اصلی افراد مستقل هم مطرح بوده اند. آنچه در جبهه اصولگرا هدف گذاری شده این است که کاندیدای اصلی مشخص باشد و همه در جهت تقویت او بيايند. اما شیوه و روش رسیدن به کاندیدای اصلی در داخل طیف های اصولگرا بررسی می شود.

زمزمه ادغام بانک‌ها در ایران

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه ادغام بانکها نیازمند عزمی بالاتر از بانک مرکزی است، گفت: امیدواریم با لوایح دوقلوی بانکی، بتوان بر روی ساختار و معماری کلی نظام بانکی نگرش مجدد داشت.علی دیواندری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح برخی ایده‌ها درباره ادغام بانکها به منظور کاهش هزینه‌های مترتب بر بانکداری ایران گفت: ادغام بانکها در همه جای دنیا به عنوان یک راهکار اساسی، مطرح است؛ به نحوی که ادغام بانکها در تمام کشورهای دنیا رونق داشته و کاری طبیعی به شمار می‌رود؛ ولی در ایران قانون به گونه‌ای است که این ادغام‌ها در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست؛ چراکه در قوانین و مقررات، ادغام بانکها ضوابط خاص خود را دارد.

سرقت اعضای بدن داعشی‌ها در عراق!

یک منبع محلی در استان نینوا روز یکشنبه به شبکه السومریه گفت: داعش اعضای خارج شده از بدن نیروهای خود را با کمک دلالان از عراق به سوریه منتقل می کند، و آنها را از آنجا به دست گروه های مافیا جهان می رسد.منبع مذکور افزود : یک گروه پزشکی ویژۀ داعش در استان نینوا به تازگی اعضای 85 نفر از نیروهای این گروه تروریستی را درآورده، و این اعضای انسانی را که بیشتر کلیه هستند، تحت الحفظ به مناطق حومۀ شهر موصل فرستاده است. این منبع اعلام کرد: داعش اخیراً بیش از پیش اعضای بدن نیروهای خود و هر کسی را که در بیمارستان های نینوا بستری می شود ، سرقت می کند زیرا این گروه تروریستی اکثر منابع درآمد خود را خصوصاً نفت از دست داده است در حالی که درآمدهای نفتی 80 درصد از مجموع درآمدهایش را تشکیل می داد.منبع نامبرده اعلام کرد : داعش به بهانه زخمی شدن نیروهای خود اقدام به جراحی بدن آنها و درآوردن اعضایشان می کند و حتی اعضای بدن نیروهای کشته شدۀ خود را نیز درمی آورد سپس اجساد آنان را در گودالی عمیق به نام الخسفه در جنوب شهر موصل می اندازد.

درخواست عجیب ضد ایرانی شورای روابط بین المللی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی “واس”؛ شورای روابط بین المللی کشورهای حاشیه خلیج فارس موسوم به “کوگر” از کشورهای عربی و اسلامی، به ویژه اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواست تا شدیدترین تصمیمات را در قبال ایران اتخاذ و تهران را از سازمان همکاری های اسلامی اخراج کنند. بر این اساس، “طارق آل شیخان” رئیس کوگر- در بیانیه ای با طرح ادعاهایی ساختگی و مغرضانه، تهران را به اقدامات تحریک آمیز در یمن علیه مکه مکرمه متهم کرد و مدعی شد: “میزان کینه توزی این کشور علیه پاکترین مقدسات مسلمانان و بی توجهی به مقدسات، برای جهان اسلام ثابت شده که این موضوع، پاسخ کوبنده ای را برای حفاظت از پاکترین سرزمین ها می طلبد.”

یک ایرانی در پشت پرده جدایی‌طلبی کالیفرنیا؟

یک رسانه آمریکایی از فعالیت یک ایرانی – آمریکایی در پشت پرده فعالیت‌های کمپین برای جدایی کالیفرنیا از آمریکا خبر می‌دهد.به گزارش «عصرایران»، به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا این شهروند ایرانی – آمریکایی به نام آقای «شروین پیشه‌ور» رهبری کمپینی را برای جدایی ایالت کالیفرنیا از آمریکا برعهده گرفته است.از زمان اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شمار زیادی از مردم با تظاهرات در شهرهای کالیفرنیا خواستار استقلال این ایالت از آمریکا و ایجاد کشور کالیفرنیا شدند.سایت سی ان بی سی آمریکا نوشت: شروین پیشه‌ور فعال اقتصادی ایرانی – آمریکایی و یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران و مغز متفکر در پشت فعالیت‌ها برای درخواست استقلال ایالت کالیفرنیا از آمریکا بود.