شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در جلسه ای زیرعنوان”همایش سازمان اطلاعات خارجی”(سازمان ضدجاسوسی) علی لاریجانی مطرح کرد:

در جلسه ای زیرعنوان”همایش سازمان اطلاعات خارجی”(سازمان ضدجاسوسی) علی لاریجانی مطرح کرد:

 وزارت اطلاعات در بخش هسته‌ای نقش خود را به خوبی ایفا کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت:وزارت اطلاعات در بحث آزادی زندانیان ایرانی خارج از کشور و بخش هسته‌ای نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی روز گذشته (۲۷ مرداد) با حضور در همایش سازمان اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات سخنرانی کرد.

لاریجانی در این همایش، ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: برای من افتخار است که در محضر شما عزیزان که خدمتگزاران واقعی نظام هستید دقایقی حضور پیدا کرده‌ام.

وی ضمن تشکر از اقدامات تمامی بخشهای وزارت اطلاعات و شخص وزیر اطلاعات افزود: کار شما بسیار ارزشمند است چرا که در راستای حفظ نظام فعالیت می‌کنید و البته مخاطراتی را برای شما به همراه دارد، که از چشم مسئولین پوشیده نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی فعالیت وزارت اطلاعات طی چند سال گذشته به ویژه در عرصه اطلاعات خارجی را مثبت ارزیابی کرده و تحرک در این زمینه را چشمگیر دانست و ادامه داد: وزارت اطلاعات در بحث آزادی زندانیان ایرانی خارج از کشور، همچنین در بخش هسته‌ای نقش خود را به خوبی ایفا کرد و همه اینها نشان می‌دهد که وزارت اطلاعات وارد کار اصلی خود شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاثیرگذاری وزارت در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور اعم از دفع تهدیدات را ستود و تلاشهای صورت گرفته در این زمینه را قابل تقدیر دانست.

لاریجانی سپس به ارائه تحلیل خود از شرایط روز کشور در عرصه منطقه و جهان پرداخت و عنوان کرد: یکی از جریاناتی که طی سالهای گذشته در خاورمیانه به وجود آمده  از بین رفتن و درگیر شدن ارتش‌ کشورهای منطقه همانند عراق، سوریه، پاکستان، ترکیه، مصر و … است، که این وضع به نفع رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: در حال حاضر تنها نیروهای مسلح و سرویس اطلاعاتی ایران توانایی دارند، که در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی قد علم کنند و این از یک سو مایه مباهات است و از جهت دیگر خطرناک.

رئیس مجلس شورای اسلامی پدیده شوم تروریسم که به شکل بی‌سابقه ای منطقه را دچار التهاب کرده، نگران کننده توصیف کرد و ادامه داد: طبیعی است که در چنین شرایطی سرویسهای اطلاعاتی دشمن به آنان کمک می‌کند.

لاریجانی، با اشاره به سیاستهای آمریکا در غرب آسیا، تصریح کرد: نداشتن درک درست رهبران آمریکا از شرایط منطقه یکی از معضلات موجود است، که موجب خسارت‌ زیادی به مسلمانان شده است.