جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تکفیریها عرفان سوز و صوفی ستیز حالا به دست و پازدن افتاده اند تا شیخ شهید شهاب الدین سهروردی را ملاخور کنند

تکفیریها عرفان سوز و صوفی ستیز حالا به دست و پازدن افتاده اند تا شیخ شهید شهاب الدین سهروردی را ملاخور کنند

در کمال ناباوری، سایت تکفیری ضاله منحرف خمینی ستیز و خمینی زدای موسوم به فرقه نیوز -که در جهت مبارزه و معارضه در فضای سایبری با اصل و اساس عرفان و تصوف و حکمت اشراق کارنامه بسیار ننگینی دارد- اکنون با ناشیگری تمام!!  به این خیال افتاده که در این شلوغ بازارِ اختلاس و چپاول و زمین خواری و بیت المال خواری و حق الناس خواری، به میراث خواری “گنجیبنهء عرفان و تصوف و طریقت فقر و اسلام ناب محمدی ” روی بیاورد، و این گنج پُربها را بی رنج، یکجا بالا بکشد و آن را مثل سایر حواریق و حقوق غارت شده ایلغار کرده و ملاخور نماید!!.
در همین رابطه سایت تکفیریِ کذایی فرقه نیوز مینویسد: هشتم مرداد، روز بزرگداشت حکیم سهروردی است. (فلذا از آنجا که) سهروردی شهید راه آزاداندیشی است، امروز سناریوی “شیخ شهاب الدین سهروردی” در سوریه بازسازی می‌شود.
باید به این آقایان تکفیری سایت ضاله منحرف فرقه نیوز و مجموعه موسوم به “موسسه به اصطلاح حق پژوهی استان خراسان” با صدای بلند گفت : اگرچه تجربه ثابت کرده که “انکم صم بکم فهم لاتشعرون و لا تعلمون و لا تعقلون …”، اما اعلموا و افهموا  که شما در برابر گوی بلورین وجدان عمومی نمیتوانید از یک سو شبانروز به تصوف و عرفان و طریقت فقر محمدی فحاشی کنید، و از سوی دیگر برای بزرگداشت سهرودری عارف و صوفی و حکیم اشراقی و صاحب کتاب مستطاب “روز ی با جماعت صوفیان” سناریو پردازی کنید. کودکان نیز به این وقاحت شما میخندند!!

A day with the community of Sufis

سایت تکفیری ضاله خمینی ستیز و خمینی زدای موسوم به فرقه نیوز
Sohrevardi12111

مُبَلِّغ بین‌المللی حوزه با بیان اینکه سهروردی شهید راه آزاداندیشی است، گفت: امروز سناریوی سهروردی در سوریه بازسازی می‌شود، سینماگران و رمان‌نویسان می‌توانند با الهام گرفتن از سهروردی، قصه تکفیری‌ها و معنویت شیعه را بازنویسی کنند.

به روز شده در:

فرقه نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان از قم ؛  هشتم مرداد مصادف با روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی است که توسط مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به ثبت رسیده است.

«ابوالفتح یحیى بن حبش سهروردی» ملقب به «شهاب‏الدین»، «شیخ اشراق»، «شیخ مقتول» و «شیخ شهید» بود که در سال 549 هجری قمری در سهرورد زنجان دیده به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی خود را نزد «مجدالدین جیلی» که استاد فخر رازی بود، گذراند و به مرور زمان بر اغلب علوم عصر خود از جمله در علوم عقلی و فلسفی تبحر یافت.

شهاب الدین سهروردی از جمله چهره‌های برجسته در فلسفه، فقه، حدیث و حکمت اسلامی در زمان خود بود، شهاب الدین سهروردی طی سفرهایی که داشت، به سوریه و شهر حلب رفت و در آنجا با ملک ظاهر، پسر صلاح‌الدین ایوبی دیدار کرد. ملک ظاهر از او استقبال کرد و زمینه تدریس و اقامت در حلب را برای او فراهم کرد.

شیخ اشراق در مدرسه حلاویه مشغول به تدریس شد و در همین مدرسه بود که شمس الدین شهروزی، شاگرد وفادارش به او پیوست. شیخ شهاب الدین سهروردی در بیان مسائل سیر و سلوک  و تبیین احکام  و مسائل دینی صریح بود و صراحت شیخ باعث شد که برخی از علمای قشری عامه علیه او بشورند و او را مرتد بخوانند و سخنانش را خلاف اصول دین بدانند.

فقهای قشری عامه ملک ظاهر را تشویق به قتل سهروردی کردند، اما وی توجهی نکرد، سپس فقها صلاح الدین ایوبی را مجاب کردند که فرمان قتل شیخ اشراق را صادر کند، بدین ترتیب شیخ را زندانی کرده و در روز جمعه، آخر ذی الحجه سال 587 هجری قمری در سن 36 یا 38 سالگی به قتل رساندند.

سهروردی آثاری به فارسی و عربی دارد، «رسالة فی حقیقة العشق»، «لغت موران»، «روزی با جماعت صوفیان»، «آواز پر جبرئیل» و «عقل سرخ»، «قصة غربة الغربیة»، «تلویحات»، «المشارع و المطارحات» و «هیاکل‌النور» از جمله آثار سهروردی است، کتاب «حکمةالاشراق» یکی دیگر از آثار سهروردی است، کتابی که به واسطه آن هانری کوربن، فیلسوف فرانسوی و استاد دانشگاه سوربن فرانسه را متوجه شرق کرد و باعث شد که کوربن با ایران و معارف ناب شیعه آشنا شود.

در دنیای نیاز به معنویت، سهروردی می‌تواند بهترین نماینده معنویت اسلام باشد

حجت الاسلام و المسلمین یحیی جهانگیری سهروردی، استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت روز بزرگداشت سهروردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، عنوان کرد: یحیى سهروردی معروف به شیخ اشراق حکیمی است که اولین بار توانست با تکیه بر اندیشه‌های افلاطونی و نوافلاطونی بین مباحث نظری مشائیون و بحث‌های اشراقی جمع کند، شهید سهروردی توانست نور را وارد مکتب فلسفی کند و از این طریق فلسفه را با لطافت‌ها عجین کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قرن 21، قرن معنویت و عرفان است، اظهار داشت: امروز توجه به معنویت در دنیا افزایش یافته است، از دالایی لاما گرفته تا عرفان‌های کاذب که در کشورهای مختلف از جمله ایران گسترش یافته است، نشان می‌دهد که دنیا نیاز به معنویت دارد و در دنیای نیاز به معنویت، سهروردی می‌تواند بهترین نماینده معنویت اسلام باشد.

ما باید بر اندیشه‌های سهروردی با نگاه بین المللی توجه کنیم

حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری سهروردی یادآور شد: هانری کوربن، فیلسوف فرانسوی با مطالعه کتاب «حکمه الاشراق» سهروردی چنان تحت تأثیر قرار گرفت که متوجه شرق و اسلام شد، کوربن به مدت 6 سال به تحقیق و پژوهش پیرامون آثار چاپ نشده سهروردی پرداخت که حاصل آن، چاپ مجموعه آثار سهروردی بود، کوربن سهروردی را به غرب معرفی کرد.

وی با بیان این که ما باید بر اندیشه‌های سهروردی با نگاه بین المللی توجه کنیم، افزود: آثار سهروردی توانست هانری کوربن‌ها را از دانشگاه سوربن فرانسه به ایران بکشاند تا در محضر علامه طباطبایی زانو بزنند، در حقیقت کوربن با الهام از آثار سهروردی توانست معنویت و معارف شیعه را به دنیا معرفی کند.

چهره رحمانی و معنوی اسلام را با نسخه سهروردی به دنیا معرفی کنیم/ سهروردی نماینده تفکر معنوی شیعه است

مبلغ بین المللی حوزه بیان داشت: سهروردی نماینده تفکر معنوی شیعه است که امروز می‌تواند به غرب معرفی شود و اگر امروز کسی در غرب بخواهد معنویت را بشناسد، باید از دروازه سهروردی عبور کند.

حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری سهروردی تأکید کرد: امروز که اسلام با تفکرات داعش، چهره خشن به خود گرفته است، چه بهتر است که چهره رحمانی و معنوی اسلام را با نسخه سهروردی به دنیا معرفی کنیم.

اسلام معنوی را با خوانش سهروردی به غرب معرفی کنیم

وی گفت: امروز ما به سهروردی نیاز داریم، از این جهت که امروز در غرب همچنان که کوربن، اسلام معنوی را با خوانش سهروردی از دروازه فرانسه به دنیا معرفی کرد، ما هم معنویت اسلام را از این طریق معرفی کنیم، به ویژه امروز که چهره اسلام با وجود گروه‌های تکفیری خشن نشان داده می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: معارف سهروردی نگاه معنوی دارد و به گونه ای جذاب است که هر انسانی که با آن آشنا می‌شود، شیفته می‌شود، بنابراین ما در روز ملی سهروردی باید به نگاه معنوی سهروردی توجه کنیم و به دنیا معرفی کنیم.

سهروردی شهید راه آزاداندیشی و معنویت است

حجت الاسلام و المسلمین سهروردی یادآور شد: سهروردی توسط افرادی جموداندیش در سوریه و در حلب کشته شد، سهروردی شهید ظلم اندیشان، متحجران و سنگ مغزانی شد که او را به اتهام آزاداندیشی کشتند، آنها سهروردی را به زندان افکندند و به اتهام آزاداندیشی به قتل رساندند.

وی با بیان این که سهروردی شهید راه آزاداندیشی و شهید راه معنویت است، تصریح کرد: امروز هم سهروردی باید سمبلی برای ما باشد که به دنیا بگوییم هنوز هم سهروردی‌ها و معنویت شیعه توسط عده‌ای متحجر و ظلم‌اندیش به نام‌های جبهه النصره، داعش و تکفیری‌ها کشته می‌شوند

امروز سناریوی سهروردی در سوریه بازسازی می‌شود/ سینماگران و رمان نویسان با الهام گرفتن از سهروردی، قصه تکفیری‌ها و معنویت شیعه را بازنویسی کنند

مبلغ بین المللی حوزه ادامه داد: امروز در سوریه تنها انسان‌ها نیستند که کشته می‌شوند، بلکه امروز در سوریه قصد دارند که تفکر معنوی شیعه را از بین ببرند، آن گنجینه معنوی شیعه که هر انسانی با آن آشنا می‌شود، شیفته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سهروردی با بیان این که امروز سناریوی سهروردی در سوریه بازسازی می‌شود، گفت: از یک سو، حضور تکفیری‌ها در جهان اسلام و مظلومیت معارف شیعه و از سوی دیگر استقبالی که از معارف شیعه در جهان می‌شود، جای دارد که سینماگران و رمان نویسان ما با الهام گرفتن از سهروردی، قصه تکفیری‌ها و معنویت شیعه را بازنویسی کنند.

سهروردی توانست مفاهیم و ارزش‌های ایرانی را با آموزه‌های بلند اسلامی عجین کند

وی با اشاره به شخصیت سهروردی، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگ سهروردی این است که توانست مفاهیم و ارزش‌های ایرانی را با آموزه‌های بلند اسلامی عجین کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه امروز تبلیغات گسترده ای علیه اسلام در فضاهای مجازی و رسانه‌ها صورت می‌گیرد و برخی ایرانیان ایرانی بودن را به اسلامی بودن ترجیح می‌دهند، در حالی که سهروردی بین ارزش‌های معنوی خسروانی و ایرانی و آموزه‌های اسلامی آشتی ایجاد کرد و امروز از این منظر در کشور به سهروردی نیاز داریم تا به چالش‌هایی که امروز در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، پاسخ‌های روشنی بدهیم