جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پلیس آلمان اعلام کرد که عامل تیراندازی مرگبار در مونیخ فاقد هدف سیاسی بوده و ظاهرا به افسردگی مبتلا بوده است.
تیراندازی در مونیخ

پلیس آلمان اعلام کرد که عامل تیراندازی مرگبار در مونیخ فاقد هدف سیاسی بوده و ظاهرا به افسردگی مبتلا بوده است.

در کوله‌پشتی او ۳۰۰ فشنگ پیدا شده است.

به گزارش مشرق، پلیس آلمان تأکید کرد که این فرد یک آلمانی ایرانی‌تبار بود و در جریان تیراندازی دیروز ۹ نفر را کشت و شماری را زخمی کرد.

دویچه وله به نقل از پلیس خاطرنشان کرد که فرد مذکور در فیس‌بوک صفحه‌ای با نام “داویدعلی سنبلی” دارد، و دچار افسردگی و تحت درمان بود.

گفته می‌شود که در خانه داوید س. مطالبی در رابطه با کشتارهای مشابه پیدا شده است، از جمله مطلبی در مورد آندرس درایویک، عامل حمله مرگبار در نروژ در سال ۲۰۱۱؛ حمله‌ای که به کشته شدن ۷۷ نفر انجامید. همچنین کتابی پیدا شده با عنوان “چرا دانش‌آموزان می‌کشند؟”

پلیس می‌گوید، او با والدین خود زندگی‌ می‌کرد و در بازرسی خانه او نشانه‌ای از ارتباط احتمالی با داعش پیدا نشده است.

عامل این حمله جمعه ۲۲ ژوئیه (۱ مرداد) در مرکز خرید المپیا در شهر مونیخ ۹ نفر را کشت، ۲۷ نفر را زخمی کرد و سپس خود را کشت. حال ده نفر از زخمی‌ها وخیم است.

به گفته دادستانی آلمان، این حمله هدف سیاسی نداشته و به نظر می‌رسد که فرد مورد نظر به قصد کشتار بی‌هدف و جنون‌آسا به مردم اطراف خود شلیک کرده است.

اکثر قربانیان جوان و نوجوان بودند. سه نفر از آن‌ها ۱۴، دو نفر ۱۵ و بقیه ۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۴۵ ساله بودند. سه نفر از قربانیان زن هستند.

اغلب کشته‌شدگان غیرآلمانی یا مهاجرتبار بودند. به گفته رسانه‌های آلمان دست‌کم سه تن از کشته‌شدگان ترک یا ترک‌تبار بوده‌اند و سه تن دیگر نیز از کوزوو بوده‌اند. یک یونانی نیز در میان کشته‌شدگان است.

اشپیگل آنلاین نیز گزارش داد، هنگامی‌که ماموران پلیس با “داوید علی س.” در حال گفت‌وگو بوده‌اند، او با شلیک گلوله به سرش، خودکشی کرد.

همسایه‌ها “داوید علی س.” را فردی آرام توصیف می‌کنند. به گفته برخی رسانه‌های آلمان او در مدرسه مورد آزار و اذیت هم‌کلاسی‌هایش قرار گرفته بود.

منبع: العالم