پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » قیل و قال قورباغه ها از مرداب “اداره فرق و ادیان” خراسان برعلیه علم و طب

قیل و قال قورباغه ها از مرداب “اداره فرق و ادیان” خراسان برعلیه علم و طب

سایت تکفیری ضاله ومنحرف موسوم به “فرقه نیوز” مجمعی برای تجمع قورباغه های مرداب اسلام ستیزی  و خمینی زدایی و ستیزه با علم و دشمنی با طب و تحول معرفت است. عده ای نادان با نهادی شیطانی درکمین کاشفان و مخترعان کمربسته اند. چهره های بی دانش و بیهویتی که مانند محمدرضا انهاری بی حیثیت و هوسباز بر خود عنوان “کارشناس دینی” داده اند با برخورداری از چتر امنیتی قرارگاه ثارالله، فتنه و فساد برروی زمین برپا مینمایند و به دانشمندان و کاشفان برچسبهای غیر انسانی بزنند.

ferghezalleh2

 

فرقه سازی یا توهم عرفان

تلاش های بی فایده “حلقه ای ها”

منابع عرفان کیهانی و عناصر سرکرده این فرقه، اصرار دارد که گفته های دیکته شده در عرفان حلقه را از ابداعات و ابتکارات شخصی خود نشان دهد و ادعا می کند قبل از وی در هیچ مکتبی سابقه نداشته است.

به گزارش فرقه نیوز و به نقل از موسسه راهبردی دیده بان،  – ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲ تیر-  هرچند عرفان حلقه تلاش دارد خود را یک عرفان اسلامی نشان دهد، اما در واقع عرفانی کذب و انحرافی بوده، چراکه بسیاری از بدیهیات و مسلمات عرفان حلقه در متون مذهبی وجود ندارد و آنها را در عرفان های دیگر میتوان یافت.

سرکرده این فرقه انحرافی اصرار دارد که چنین گفته هایی از ابداعات و ابتکارات شخصی اش است و قبل از وی در هیچ مکتبی سابقه نداشته است.کافی است با بررسی برخی آموزه های ادیان باستانی و جنبش های جدید دلایل روشنی از ابداعات وی بدست می آید.

برای مثال در همین کتاب انسان از منظری دیگر ( نوشته محمد علی طاهری ) مبحث واقعیت وجودی و حقیقت وجودی بیان شده است که کمترین قرابتی با وحدت وجود در متون دینی ندارد.همچنین این دو مفهوم، همان مفاهیم تونال و ناوال در عرفان های سرخ پوستی بوده است.

در همین رابطه تعدادی از تبیین های فیزیک جدید، در عرفان حلقه به صورت غیر علمی مورد استفاده قرار گرفته است.ناگفته نماند مفهوم شعور کیهانی که در متون عرفان حلقه از آن به آگاهی نیز یاد می شود، از یک طرف عبارتی دیگر از نظریه « ضمیر ناخودآگاه جمعی» یونگ است که در حد یک فرضیه در اندیشه او باقی ماند و بعد ها در کتاب یوگا با همین تعبیر تکرار شد.«نیرانجاناندا، یوگا و انرژی درمانی، ص62 »

شفابخشی روح القدوس نیز از مفاهیمی عاریه طاهری است.در این عرفان کیهانی بارها دو عمل به روح القدس نسبت داده می شود، شفابخشی و وساطت بین بدنه و خدا در پاسخ گویی.اما در روایات اسلامی نقش واسطه گری به معنای تدبیر امور عالم ، به فرشته ها سپرده شده است.اما رسالتی مبنی بر قدرت شفابخشی و درمانگری و واسطه پاسخ گویی بین بنده و خدا برای روح القدس و جبرئیل در متون اسلامی بیان نده است.

پر واضح است افرادی مانند محمد علی طاهری به عنوان عاملی برای گروه های فرقه ساز با منشوری ترکیبی از متون ادیان الهی و غیر الهی و فرقه های قبلی و جعلی تلاش دارند اهداف فرقه گرایی را در جوامع اسلامی رشد و نمو دهند.