سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » موضوعات مهم امروز

موضوعات مهم امروز

روزنامه‌های امروز، دو موضوع لغو برخی کنسرت‌ها و همچنین بحث مدلینگ را در کانونتوجه قرار داده‌اند؛ هرچند واکنش‌ها به دیدار دختر آیت الله هاشمی با بهائیان و کشمکش میان اصولگرایان و اصلاح طلبان برای انتخاب رئیس آینده مجلس از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

resized_595419_252

روزنامه ایران در گزارش اصلی امروز خود در مطلبی با تیتر «لغو کنسرت مجوزدار شهرام ناظری» از لغو کنسرت جدید خبر داده است. این روزنامه در بخشی از این گزارش نوشته: «در همان روزی که «علی جنتی» – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- به این مسأله اشاره کرد که در حد بضاعت خود، با لغو کنسرت‌ها با مقامات ارشد قضایی مذاکره می‌کند، «شهرام ناظری» خبر از لغو کنسرت خود در نیشابور داد. او درباره این اتفاق گفت: «ما تمامی مجوزها را از مدت‌ها قبل از تمامی نهادهای قانونی دریافت کرده بودیم و قرار بود روز شنبه – اول خرداد ماه- در ادامه‌ تور کنسرت‌های ناگفته، این برنامه را در نیشابور به اجرا درآوریم که این مسأله امکانپذیر نشد و برنامه را لغو کردند.» او همچنین به این مسأله اشاره کرد که نیشابور تنها شهری از خراسان بزرگ بود که در سال‌های گذشته امکان برگزاری کنسرت در آن وجود داشته و حالا این اتفاق نیز رخ نمی‌دهد: «درهای نیشابور نیز برای برگزاری کنسرت بسته شده است، با اینکه همه‌چیز برای برگزاری کنسرت ما آماده بود؛ اما این اتفاق رخ نداد و اجازه برگزاری برنامه را به ما ندادند».

قانون نیز در ضمیمه نیشخط خود به لغو کنسرت ها واکنش نشان داده است.

در همین زمینه آیدین سیار سریع در ستون طنز بی قانونی به موضوع لغو کنسرت پرداخته است و در این مطلب طنز با تیتر «کیهان کلهرِ «ک» دار! » نوشته است: «به گفته وکیل آقای مطهری پرونده حادثه شیراز ایشان پنج متهم دارد که بنده به عنوان فرد مطلع این پنج متهم را نام می برم: سنگ، چوب، آجر، کاغذ، قیچی … مسابقه میدیم هر کی برد میشه محکوم علیه.

)خودسر آجر به دست از شیراز(

از نمایندگانی که در حال تصویب قوانین جدید سنجش و پذیرش دانشجو هستند می‌خواهیم در مورد بورسیه به ما که از ظرفیت‌های کشور هستیم توجه بیشتری داشته باشد. بهرحال ما که می‌خوایم خارج بریم، چه بهتر که برای درس بریم. برای خودتون میگم.

)یک آقازاده از خونه بابا(

با سلام خدمت شما و همکاران عزیزتون بنده در کن هستم و مراسم فرش قرمز برگزار شده، در مورد فیلم فروشنده عرض کنم که …

)اصغر فرهادی از کن(

لغو کنسرت‌های اخیر که مصداق بارز تهاجم فرهنگی غرب از طریق ابزار و آلات موسیقی است را به عموم ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

)دلواکوک از بانکوک(

این که لازمه تولید یک قطعه موسیقی وجود آلات صدادرآر است هم یکی از القائاتی است که غرب به مردم کرده و بسیار روی آن برنامه دارد. باید مراقب بود.

)جمشیدی از تهران(

مگر صداوسیما برنامه موسیقی ندارد و خوانندگان به زیبایی در آن بدون هیچگونه تحرکی به اجرای موسیقی نمی‌پردازند؟ چگونه است که در این برنامه‌ها بدون ساز موسیقی ساخته و پرداخته می‌شود اما در کنسرت حتما باید ساز وجود داشته باشد؟ چرا؟

چه می‌شود که خوانندگان و نوازندگان ما در کنسرت‌ها به جای دالامب و دولونگ به اجرای تقلید صدا و پرش از حلقه آتش بپردازند؟ شاد کردن این مردم در کجای برنامه تولیدکنندگان موسیقی قرار دارد؟

)دلواپس مفرح از ریوند(

کیهان کلهر اسمش نیز حامل توهین و تشویش اذهان عمومی است. مگر می‌شود در نام و نام خانوادگی یک نفر این همه «ک» باشد و مسئولان هم بنشینند نگاه کنند و هیچ اقدامی علیه اقدامات و برنامه‌های این افراد نداشته باشند؟ کنسرت ایشان به درستی لغو شد.

)کریم و کاظم کربکندی از اصفهان(

من رفتم خارج! دیگه راحت باشین!

(کیهان کلهر از آمستردام)»

روزنامه وطن امروز در گزارشی با عنوان «با ما بازی بازی می کنند» به اظهارات ترکان پرداخته و در این گزارش نوشته است: «اینکه چرا هندی‌ها تاکنون در عمل آنچه را که باید انجام نداده‌اند، عنوان پرسش «وطن‌امروز» از اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور بود. در پرسشی از اکبر ترکان پرسیدم اکنون چند سال است که هندی‌ها قول سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را داده‌اند اما تاکنون در اجرا کاری نکرده‌اند و به قولی شل‌کن، سفت‌کن در آورده‌اند؛ آیا چون این منطقه پیشنهاد سرمایه‌گذاری دیگری ندارد ایران به ناچار هندی‌ها را تحمل کرده یا دلیل دیگری دارد؟ ترکان در پاسخ به این پرسش گفت: هندی‌ها تا الان آمده‌اند و قصد دارند کار کنند اما اینکه در عمل چه اتفاقی افتاده باید گفت تاکنون به تعهدات خودشان عمل نکرده‌اند و البته درباره عمل نکردن به تعهدات، سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند تصمیم‌گیری کرده و در صورت نیاز برخورد کند. دبیر شورایعالی مناطق آزاد در ادامه پاسخ خود خاطر نشان کرد هندی‌ها با ما بازی بازی می‌کنند و در این میان از آمریکا حساب می‌برند. وی با تاکید بر اینکه هندی‌ها از آمریکایی‌ها می‌ترسند و در نتیجه حضورشان در چابهار را زمانبر کرده‌اند، افزود: اگرچه تحریم‌ها برداشته و برجام امضا شد و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز این موضوع را تایید کرده است ولی آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران از هر ابزاری استفاده می‌کند و به طور قطع اعمال فشار از سوی قدرت‌های بزرگ بر ما ادامه دارد. ترکان در ادامه پاسخ خود درباره توسعه بندر چابهار و بازی‌های سیاسی هندی‌ها که داوطلب توسعه و سرمایه‌گذاری این بندر بوده‌اند اما هنوز کاری قابل قبولی صورت نداده‌اند، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را گرفته سپس خودش شرکتی به اسم خصوصی تأسیس کرده و سرمایه‌گذار بندر شهید بهشتی چابهار شده است. اینها قسمت زیرساخت و سازه بتنی و فلزی بندر را تمام کرده‌اند اما قرار است ماشین‌آلات آن را هندی‌ها بدهند».

لغو یک کنسرت مجوزدار دیگر!/ روایتی از پیشنهاد عارف به لاریجانی

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «هاشمي: فرقه ضاله بهائيت استعماري است و فائزه بايد كار بدش را اصلاح كند» به دیدار اخیر دختر آیت الله هاشمی با برخی اعضای فرقه بهاییان پرداخته است. این روزنامه در بخشی از این گزارش نوشته: « انحراف جديد فائزه هاشمي، آنقدر مرزهاي اعتقادات اسلامي و اصول سياسي نظام را درنورديد كه اين‌ بار تكيه‌گاه هميشگي فرزندان هاشمي هم نتوانست بي‌اعتراض از كنار آن بگذرد.

هاشمي‌رفسنجاني كه خود مجتهدي عضو خبرگان رهبري است و کتاب تفسیر قرآن دارد و در برابر انحرافات آشكار سياسي و مالي برخي اعضاي خانواده اغلب سكوت و بعضاً حمايت مي‌كرد، اين‌بار نه حمايت كرد و نه با سكوت گذشت؛ بلكه به اشتباه فرزندش در مورد ديدار اعضاي فرقه ضاله بهائيت اذعان كرد و خواستار تصحيح و جبران آن شد، البته با سخنی ملایم و با ملاحظات سیاسی خاص خود.

اعضاي فرقه ضاله بهائيت به دليل اقدامات عليه امنيت ملي و ساماندهي آشوب‌ها و اغتشاشات و جاسوسي براي رژيم صهيونيستي در زندان به سر مي‌برند. از اصلي‌ترين گروه‌هاي سازمان‌دهنده آشوب‌هاي هتك‌حرمت عاشوراي 88 اعضاي فرقه بهائيت بودند. در واقع فائزه هاشمي به ديدار كساني رفت كه به دليل ضديت با انقلاب و نظام، از ابتداي پيروزي انقلاب، شديداً در موضع مخالف كسي همچون آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني هستند كه خود را از مدعيان اصلي انقلاب مي‌داند. »

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان « مذاکره ٥ به ٥ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان » به روایت تابش از پیشنهاد عارف به لاریجانی پرداخته است. در بخشی از این گزارش می خوانیم: «در فاصله یک روز تا برگزاری دومین همایش فراکسیون امید، کمیته پنج‌نفره تعامل که از سوی این فراکسیون مأمور تنظیم جلسه‌ای برای مذاکره با نمایندگان فراکسیون اصولگرایان شده، تلاش‌های خود برای رسیدن به نتیجه را ادامه می‌دهد.

محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم و منتخب لیست امید در دهمین دوره مجلس، روز گذشته در صحن بهارستان، روز پرکاری را پشت سر گذاشت. او از یک سو مشغول گفت‌وگو با لاریجانی بود و پس از آن هم به سراغ کاظم لاریجانی رفت و با او نیز به گفت‌وگو پرداخت. تابش در حاشیه جلسه علنی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره محتوای این رایزنی‌ها، از مذاکره برای انجام گفت‌وگو میان نمایندگان فراکسیون امید و فراکسیون اصولگرایان خبر داد و گفت: «بعد از مشخص‌شدن نتیجه دوره اول انتخابات در جلساتی که به‌عنوان جلسات تعامل روز شنبه‌ها در دفتر دکتر عارف تشکیل می‌شد، تصمیم گرفتیم و آقای عارف هم تأیید کرد تا یک کمیته پنج‌نفره برای تعامل بین دو فراکسیون امید و اصولگرایان تشکیل شود. بنده از طرف جمع مأموریت پیدا کردم تا این موضوع را به آقای لاریجانی اعلام کنم و در یکی، دو روز بعد از آن جلسه، یعنی بعد از همان مرحله اول انتخابات من این بحث را به آقای لاریجانی منتقل کردم؛ اما تا حالا جوابی نگرفته‌ایم».»این نماینده مجلس با اشاره به حضور روز گذشته خود در جایگاه هیأت‌رئیسه و گفت‌وگو‌هایش با لاریجانی گفت: «امروز (یکشنبه) مجددا خدمت آقای لاریجانی رسیدم و عرض کردم که در‌هر‌صورت ممکن است در سطح رئیس مجلس رقابتی صورت گیرد؛ ولی این مجلس که تقریبا نصف – نصف است، باید اداره شود و اگر خدای ناکرده اداره آن با سوءتدبیر صورت گیرد و جایگاه‌های مهم در اختیار افراد پخته و سنگین از هر دو طرف قرار نگیرد، ممکن است به مدیریت مجلس لطمه بزند و شعار ما که آرامش است، آسیب ببیند. بنده خواستار تسریع در معرفی افراد از سوی فراکسیون اصولگرایان بوده‌ام و آقای لاریجانی هم قولی دادند و البته بعد از نطق آقای جلالی هم مجددا به ایشان گفتم که پنج نفر فراکسیون امید مشخص هستند و پنج نفر فراکسیون اصولگرایان نیز انتخاب شوند تا با یکدیگر بنشینیم و با تعاملی، مکانیزم‌های مشخصی را در نظر بگیریم تا افراد با‌صلاحیت، مناصب مهم مجلس را برعهده بگیرند و مدیریت مجلس آینده از یک عقلانیت و وزانت برخوردار باشد تا بتواند خواسته‌ها و مطالبات مردم را محقق کند».

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی به موضوع پروژه مدلینگ پرداخته و نوشته است؛

*دادستان تهران از برخورد با فعاليت‌هاي «غيرمجاز» مدلينگ در شبكه‌هاي اجتماعي آرايشگاه‌ها و آتليه‌ها خبر داد

١٧٠ نفر از اداره‌كنندگان صفحات مد و طراح لباس عكاس و آرايشگر درعمليات « عنكبوت ٢ » شناسايي شدند

*دولت‌آبادي: به خانواده‌ها درباره اوقات فراغت فرزندان‌شان تذكر مي‌دهيم.

در اين جلسه جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران سوالاتي از اين دختر كرد و او پاسخ‌هايي داد كه بسيار بازتاب داشت.

دادستان: چرا اين كار را انتخاب كرده‌ايد. آيا جاذبه مالي باعث انتخاب اين كار شد؟

يكي از علت‌هاي آن اين بود كه دوست داشتم ديده شوم و ديگري درآمد بالايي كه مدلينگ بودن در ايران و در كشورهاي ديگر دارد موجب جذب من به اين كار شد.

دادستان: ماهيانه به طور ميانگين چقدر درآمد داريد؟

فرق مي‌كند اما به طور ميانگين ١٠ ميليون

دادستان: خودتان وارد اين كار شديد يا كسي شما را وارد كرد؟

اولين بار به وسيله يكي از خانم‌ها كه گريمور من بود وارد اين كار شدم و سپس از طريق عكاس‌ها و گريمور‌هاي ديگر از من دعوت شد.

دادستان: چه تعداد از شما در فضاي مجازي و شبكه‌هاي خارجي عكس منتشر شده است؟

عكس‌هاي بسياري زيادي پخش شده است. در واقع ورود به اين شبكه شايد به دست خود شخص باشد اما خارج شدن از آن خير. من خودم ديگر دوست ندارم عكس بي‌حجابم در اين صفحه‌ها منتشر شود.

دادستان: در اين كار آيا سفر خارجي هم داشتيد و در آنجا چه فعاليتي مي‌كرديد؟

بله، براي سالن‌هاي خارجي مدل بودم. سفرهاي خارجي درآمد زيادي نداشت اما تمام هزينه‌هاي سفر به عهده خودشان بود و باعث شهرت در عرصه كاري مي‌شد.

دادستان: افراد در داخل كشور چگونه جذب و شناسايي مي‌شدند؟

مرجعي وجود ندارد كه مديريت كند كاملا شانسي است.

دادستان: بدون برنامه كه نمي‌شود بنابراين چگونه يك خانم جذب اين فعاليت مي‌شود؟

يكي از علت‌هايي كه يك مدل در كارش موفق مي‌شود تفاوت چهره است در واقع تفاوت چهره مدل در بدون آرايش و با آرايش بودن آن است.

دادستان: اين افراد چگونه در كشور در آرايشگاه و مزون‌ها جذب مي‌شوند؟

از طريق خود مدل‌ها، عكاس‌ها و گريمور‌ها يكديگر را مي‌شناسند و كم‌كم عكس يك مدل كه ٥٠٠هزار تومان از يك گريمور مي‌گيرد ممكن است ٢٠٠ ميليون براي آن گريمور درآمدزايي داشته باشد. به واسطه شبكه اينستاگرام و به تعداد لايك‌ها و كامنت‌هايي كه يك عكس مي‌گيرد متوجه مي‌شوند كه عكس خوب است بنابراين به واسطه اين شبكه مدل شناخته مي‌شود.

دادستان: عكس‌ها را خودت منتشر مي‌كردي يا كس ديگري اين كار را مي‌كرد؟

عكس‌ها را در پيج شخصي خودم منتشر مي‌كردم و عكاس‌ها و گريمورها هم براي تبليغات در شبكه‌هاي ديگر اينستاگرام به شكل شبكه‌هاي تبليغاتي منتشر مي‌كردند.

دادستان: در تهران چه تعداد عكاس وجود دارد كه اين عكس‌ها را منتشر مي‌كند؟

گريمورها اغلب سالن ندارند و در خانه فعاليت مي‌كنند و عكاس‌ها نيز باغ اجاره مي‌كنند و دفتر ندارند.

دادستان: چه توصيه‌اي به خانواده‌ها و جوانان داريد كه دچار اين اشتباه نشوند؟

بسياري از اين خانم‌ها در پيج من مي‌آيند و مطرح مي‌كنند كه دوست دارند مدل شوند، شايد عكس براي آنها جذاب باشد اما بايد به تبعات آنها فكر كنند. آرزوي تمام دختران اين است كه به خانه بخت بروند و خوشبخت شوند اما بايد ديد آيا فردي كه مدل است انتخاب فردي مي‌شود كه دوستش دارد، ٩٠ درصد پاسخ منفي است

Call
Send SMS
Call from mobile
Add to Skype
You’ll need Skype CreditFree via Skype