شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » چرا خبرگزاری فارس – اطلاعات سپاه پاسداران- عجولانه نظریات کاندالیزارایس را منتشر کرد؟!

چرا خبرگزاری فارس – اطلاعات سپاه پاسداران- عجولانه نظریات کاندالیزارایس را منتشر کرد؟!

به دنبال انتشار  اظهارات خانم “رایس” وزیرخارجه دولت جرج بوش جونیور، در نشریه موسوم به “عصر اندیشه” (وابسته به تبلیغات کیهان) بخش پروپاگاندیست اطلاعات سپاه پاسداران در رسانه موسوم به “فارس نیوز” – ارگان رسمی پروپاگاندای سپاه پاسداران- اقدام به پوشش دادن به مطالب مطروح در سخنان خانم رایس به عنوان بیان کننده خطوط سیاست جمهوریخواهان آمریکا در دوران ماقبل اوباما نمود. از آنجا که مبارزات انتخاباتی باشدت بسیارزیادی در آمریکا درجریان است و درعین حال حضور مقامات بسیار عالیرتبه آمریکایی در عراق و سوریه درحال آمد وشد هستند، انتشار سخنان خانم رایس در ارگان پروپاگاندای سپاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

جریان نیرومندی در سپاه پاسداران میکوشد تا جنگ در سوریه و لبنان و عراق را به داخل ایران انتقال دهد، و برای دست زدن به چنین قمار فاجعه باری، زیر تهدید قرار دادن اسرائیل به نابودی کامل در زیرباران موشکهای بالیستیک را بهترین روش میداند.

دراین میان محمدعلی رامین -عنصر فاشیست و پیرومکتب نئونازیهای هیتلری- سکوت رسانه ای خودرا شکسته و مدعی شده که او بوده که در طول هشت سال احمدی نژاد مانع جنگ نظامی برعلیه ایران شده است! این در شرایطی است که سردار پاسدار سرتیپ عظیم ابراهیم پور – جانشین قرارگاه خاتم الاوصیا – که هشتم اردیبهشت در مراسم اختتامیه اردوهای راهیان نور در دانشگاه فردوسی مشهد ایرادباطرح ادعاهای جنگ طلبانه گفت:«اگر کوچک‌ترین حرکتی و اتفاقی بیفتد تمام نقاط مهم آمریکا را که شامل یک هزار و ۲۰۰ مکان شناسایی شده است در کمتر از ۴۸ ساعت از بین می‌بریم. قدرت سایت‌های موشکی ایران الان به‌ حدی رسیده که می‌توانند در کمتر از ۸ دقیقه تل‌آویو را با خاک یکسان کنند.»

2f8923849b229fca56af812a1afc6abd_L

نشریه موسوم به عصراندیشه – پیام فضلی نژاد از باند کیهان شریعتمداری- به نقل از کاندولیزا رایس مینویسد:

« تعلل‌های «جورج بوش» باعث شد تا جنگ علیه ایران روی ندهد وگرنه تمامی پازل این جنگ چیده شده بود. همه شرایط مهیا بود تا جنگی تمام عیار علیه ایران روی دهد. به نظر من ایران کشوری تروریستی است. البته شاید به‌کار بردن این لفظ در شرایط فعلی هوشمندانه نباشد. این واژه را بوش انتخاب کرد و در زمان خودش هم به نظرم کار اشتباهی نبود، ولی امروز باید هوشمندانه‌ تر عمل کرد. بوش در نظر داشت که در دوران ریاست‌جمهوری احمدی نژاد طرحی همه‌جانبه را اجرا کند و سیستم سیاسی ایران را از داخل محک بزند. اما الان معتقدم آمریکا نباید از سیاست‌های قدیمی خود علیه ایران استفاده کند. باید نوع برخوردها با توجه به شرایط بازبینی شود. من البته هنوز هم معتقدم که جنگ نظامی علیه ایران بسیار بهتر و معقولانه‌تر از راهی بود که جورج بوش در مقابل ایران انتخاب کرد. سیاست بوش در قبال ایران استراتژی کثیفی بود که هیچ نتیجه‌ای در برنداشت. بوش تمام فکر و ذکرش این بود که هزینه جنگ زمینی علیه ایران بسیار بالاست و شاید آمریکا توان پرداخت این هزینه را نداشته باشد، ولی در حال حاضر به نظر من آمریکا هزینه بیشتری در ازای تعلل خود در برابر ایران پرداخت می‌کند.من قویاً معتقدم که ایران به هیچ عنوان کشور قابل اعتمادی نیست. در مورد اوباما هم باید بگویم او هم دارد همان اشتباهات قبل را با کمال افتخار تکرار می‌کند. شاید بسیاری از آمریکایی‌ها در آن زمان تعجب کردند وقتی که من برای اولین‌بار ایران را «محور شرارت» در جهان خواندم. اکنون هم علیرغم انتقادهای زیادی که به من شده همچنان به این انتخاب خود اصرار دارم. من همچنان به «نقشه خاورمیانه بزرگ» اعتقاد دارم و باور دارم که نقشه خاورمیانه بزرگ می‌تواند بسیاری از مشکلات آمریکا را در مختصات ژئوپلیتیکی تغییر دهد، ولی با وضعیت ایران امروز پیاده کردن این طرح بسیار مشکل است. »