سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سفرهای الکساندر دوگین به تهران و قم وسایر شهرهای ایران درراستای سفر ولادیمیرپوتین به تهران است

سفرهای الکساندر دوگین به تهران و قم وسایر شهرهای ایران درراستای سفر ولادیمیرپوتین به تهران است

حسن عباسی و پیام فضلی نژاد براساس تصمیم اخیر اتاق فکر مرکز استراتژی “سپاه پاسداران” آقای الکساندر دوگین روس را به ایران دعوت میکنند و به او تابلوی “رقص سماع صوفیان” را هدیه میدهند.

putingugin3

از جانب دیگر سایتهای وابسته به مرکز اطلاعات سپاه و بسیج از قبیل “تسنیم” (وسایتهای پیرامونی وابسته به محافل فوق افراطی مانند جهان نیوز متعلق به علیرضازاکانی) باب صحبت درباره “ابن عربی” و عرفان اکابر تصوف امثال خواجه حافظ شیرازی و ابن فارض را باز میکنند.

1992833151123140045_d_512x288

از آن سوی نیز آقای ولادیمیر پوتین به ایران سفر میکند و نسخه فتوکپی و پیراسته ای از متن خطی قرآن نگهداری شده در سن پترزبورگ را برای رهبر نظام هدیه می آورد.

151123140233_d

در این راستا اندک اندک سایتهای سوپر افراطی وابسته به اطلاعات سپاه – بسیج که تاکنون برعلیه اساس تصوف و عرفان اسلامی و طریقت فقر و درویشی یقه میدراندند، و به بهانه مسخره “امر به معروف و نهی از منکر” حسینیه سوزانی میکردند، روش کار خود را تغییر داده و فرمان اتوموبیل را کاملا چرخانده و “یو تِرن” زده اند. خود را با اهل تصوف -از نظر تعظیم نظریه “وحدت وجود” جناب شیخ محیی الدین آندلسی مشهور به “ابن عربی”- هم جهت معرفی کرده و در سایتهای خود – که تا دیروز عَلَم تکفیر در قبال اهل تصوف و عرفان اسلامی و طریقت فقر و درویشی برافراشته بودند- حالا نظریات آیت الله سیدعلی آقا قاضی درباره خواجه شمس الدین محمدحافظ شیرازی لسان الغیب، و ابن فارض و شیخ محیی الدین آندلسی واضع اصل اساسی “وحدت وجود” را منتشر میکنند!

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید علی آقا قاضی، حافظ شیرازی را هم عارفی کامل می دانستند و اشعار مختلف او را شرح منازل و مراحل سلوک تفسیر می‌فرمودند؛ ومعتقد بودند که: ابن فارض که شاگرد محی‌الدین است از وی اکمل است و از «دیوان حافظ» و از اشعار ابن فارض در «نظم السُّلوک» (تاثیه کبری) و غیره بر این مطلب شواهدی ذکر می نموده‌اند… مرحوم قاضی می‌فرموده‌اند: محیی‌الدین روزی به ابن فارض گفت:
خوب است شما شرحی بر دیوان خود بنویسید!
ابن فارض گفت: حضرت استاد! «فتوحات مکّیه» شما، شرح دیوان من است….(1)

1- «روح مجرّد» ص 343 و 347
کتاب اسوه عارفان – ص 101