پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ایران توافق امارات و اسرائیل را به شدت محکوم کرد!

ایران توافق امارات و اسرائیل را به شدت محکوم کرد!

ایران در واکنشی شدیداللحن به توافق امارات متحده عربی و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط دوجانبه، آن را «حماقت» نامید و محکوم کرد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز جمعه ۲۴ مرداد با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که حاصل این اقدام ابوظبی و تل‌آویو «تقویت محور مقاومت در منطقه خواهد بود».

محور مقاومت به اتحاد میان نیروهای برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران، سوریه، لبنان و فلسطین گفته می‌شود که در برابر اسرائیل شکل گرفته است.

بیانیه وزارت خارجه ایران اقدام امارات متحده عربی را «ننگین» خوانده و تاکید کرده که دولت این کشور باید مسئولیت تمامی عواقب آن را بپذیرد.

این بیانیه می‌افزاید: «خنجری که به ناحق از سوی امارات بر پشت مردم فلسطین و بلکه کلیه مسلمانان وارد آمد، برعکس منجر به تقویت محور مقاومت شده و اتحاد و همبستگی علیه رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه را به اوج خواهد رساند.»

توافق ابوظبی و تل‌آویو با میانجی‌گری ایالات متحده حاصل شده و به این ترتیب امارات متحده عربی پس از مصر و اردن سومین کشور عربی می‌شود که با اسرائیل رابطه رسمی برقرار می‌کند.

فلسطینی‌ها از این اقدام ابراز نارضایتی کرده و آن را «خیانت» به خود دانسته‌اند، اما از سوی دیگر، بحرین و مصر از آن استقبال کرده‌اند.