شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تبلیغ اینستاگرام برنامه ها در شبکه‌های تلویزیونی!

تبلیغ اینستاگرام برنامه ها در شبکه‌های تلویزیونی!

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش آدرس اینستاگرام برنامه‌های تلویزیونی این روزها گسترش زیادی در شبکه‌های تلویزیونی پیدا کرده است که مساله فقط معرفی و نمایش این آدرس نیست بلکه مجری یا برنامه‌ساز علناً مخاطب را به فالو کردن و پیوستن به صفحه مجازی برنامه دعوت می‌کنند و از این طریق می‌خواهند مخاطبان برنامه را بیشتر کنند.

تخلف تبلیغ اینستاگرام برنامه ابلاغ شود، تابعیم/«طبیب» تازه می‌شود

علی زاهدی تهیه‌کننده «طبیب» درباره نمایش آدرس اینستاگرامی برنامه و اعلام تخلف بودن این اقدام از سوی دبیر شورای نظارت تاکید کرد در این باره تابع تصمیمات و ابلاغیه‌های سازمان صداوسیما هستند.

 

چندی پیش محمدحسین صوفی دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در گفتگویی با مهر اعلام کرد که نمایش آدرس اینستاگرام برنامه‌ها یک تخلف رسانه‌ای است که مدیران باید با آن برخورد کنند با این حال هنوز در برنامه‌های تلویزیونی این صفحات تبلیغ می‌شود.

«طبیب» یکی از برنامه‌های مرتبط با سلامت و پزشکی در شبکه سه است که از صفحه مجازی خود در اینستاگرام برای تعامل با مخاطبان و طرح سوالات آن‌ها از کارشناسان و متخصصان بهره می‌گیرد.

در زمینه تخلف تبلیغ اینستاگرام تابع ابلاغ سازمان هستیم

علی زاهدی تهیه‌کننده برنامه «طبیب» در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سخنان دبیر شورای نظارت بر صداوسیما و تخلف بودن نمایش آدرس اینستاگرام برنامه‌ها روی آنتن، بیان کرد: باید در نظر داشت برنامه «طبیب» ارتباط مستقیم با مخاطب را برای رفع نیاز مخاطب در نظر گرفته و استفاده از فضای آنلاین برای برنامه در همین راستا تعبیه شده است. البته ما همه تابع هستیم و در صورت ابلاغ سازمانی حتماً به آن عمل می‌کنیم.

وی در ادامه درباره میزان بخش تبلیغاتی برنامه و محصولاتی که تبلیغ می‌شود، اظهار کرد: به دلیل مشکلات مالی که سازمان ما درگیر آن‌هاست مجبوریم از حامی مالی استفاده کنیم که خوشبختانه حامی ما مرتبط با برنامه و خوشنام است. البته لازم است یادآوری کنم که همین رویکرد هم با مساعدت مسئولان شبکه انجام شده تا این برنامه بتواند ادامه پیدا کند و حذف نشود.

زاهدی با اشاره به بازخوردهای برنامه اظهار کرد: برنامه «طبیب» خدا را شکر پربیننده‌ترین برنامه پزشکی تلویزیون به شمار می‌رود و با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده توسط سازمان صدا و سیما و اعلام روابط عمومی سازمان و شبکه سه جایگاهی بسیار مناسب در بین مخاطبان دارد. واکنش‌ها در صفحات مجازی برنامه نیز این مساله را تأیید می‌کند.

پخش فصل جدید «طبیب» از اواخر تابستان

این تهیه‌کننده درباره ادامه این فصل از برنامه توضیح داد: با توجه به استقبال مخاطبان این برنامه و نظر مساعد مجموعه مدیریتی شبکه سه قرار است تا آخر سال این برنامه تولید شود. فصل جدید این برنامه اواخر تابستان و اوایل پاییز با دکور جدید و رویکردی جدید تولید خواهد شد. همچنین تغییر در تیتراژ، گزارش‌ها و گرافیک و حتی مهمانان از جمله مواردی است که به صورت همیشگی در حال انجام است و در فصل جدید مشهودتر خواهد بود.

زاهدی با اشاره به گسترش کرونا و انتظارات مردم از این برنامه نیز یادآور شد: ما در رسانه ملی یاد گرفته‌ایم در شادی و غم مردم همیشه کنار آن‌ها باشیم، با همین رویکرد برنامه «طبیب» با توجه مدیر محترم شبکه سه در ایام کرونا حتی یک روز هم تعطیل نشد. همچنین ما هر سال در عید نوروز استراحت داشتیم که با توان بیشتر در سال جدید کار را شروع کنیم اما امسال به خاطر کرونا و وظیفه مهم اطلاع‌رسانی به مردم علاوه‌بر برنامه روتین خود، زمانی هم در ساعات شبانه و پربیننده به تکرار این برنامه اختصاص داده شد تا بتواند به انتظارات مردم در ایام کرونا پاسخ دهد.

حضور پزشکانی که پیش از این در تلویزیون نبودند

وی درباره حضور پزشکان و متخصصان این برنامه تاکید کرد: گروهی از پزشکان متخصص و متعهد در کنار گروه برنامه ساز به عنوان مشاور و گروه ایده‌پردازی حضور دارند که در انتخاب کارشناسان و مهمانان برنامه و محتوای هر قسمت نظارت جدی و اجرایی دارند. اگر به نام پزشکانِ مهمان برنامه نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که برخی از پزشکان نامدار ایرانی که تا به حال فرصت حضور در تلویزیون را نداشته‌اند در برنامه طبیب حضور داشته‌اند.

زاهدی در پایان درباره اینکه چرا میان برنامه‌های سلامتی در تلویزیون ما و برنامه‌های سلامتی برندشده در شبکه‌های دنیا فاصله وجود دارد؟ گفت: این مورد به دلایل گوناگونی مثل تفاوت فرهنگی مخاطبان ما، امکانات مالی، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر می‌گردد که به مرور زمان در حال پیشرفت و رسیدن به نقطه مطلوب هستیم.