سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » وزیر دفاع سابق اسرائیل به جای نیروهای نیابتی، باید خود «اختاپوس» یعنی ایران را هدف قرار دهیم!

وزیر دفاع سابق اسرائیل به جای نیروهای نیابتی، باید خود «اختاپوس» یعنی ایران را هدف قرار دهیم!

سیاستمداران و مقامات نظامی رژیم اسرائیل، که در سالیان گذشته پس از شکست هر راهبردی در برابر ایران، راهبرد دیگری را طراحی کردند، اکنون پا را فراتر گذاشته و از لزوم هدف قرار دادن مستقیم ایران سخن گفته اند.

بجای نیروهای نیابتی باید خود «اختاپوس» یعنی ایران را هدف قرار دهیم!

بین الملل تابناک: سیاستمداران و مقامات نظامی رژیم اسرائیل که در سالیان گذشته پس از شکست هر راهبردی در برابر ایران، راهبرد دیگری را طراحی کردند، اکنون پا را فراتر گذاشته و از لزوم هدف قرار دادن مستقیم ایران سخن گفته اند.

بنا به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل نظامی و امنیتی، ایران چندین دهه است که توانسته اسرائیل را با استفاده از نیروهای نیابتی و محور مقاومت در مرزهای خود محصور کند، به گونه ای که حزب الله لبنان به عنوان عضوی از محور مقاومت در چند درگیری و جنگ آخر، این رژیم را از رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

با این حال، مقامات این رژیم در ادعایی جدید با نام «دکترین»، از لزوم هدف قرار دادن مستقیم ایران سخن گفته اند.

وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل، با متهم کردن ایران به استفاده از گروه‌های مقاومت منطقه‌ای برای ضربه زدن به تل‌آویو، توصیه کرد به دکترین هدف گرفتن مستقیم ایران بازگردند.

«نفتالی بنت»، رئیس حزب یامینا و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) مدعی شد، ایران از طریق گروه‌های مقاومت منطقه‌ای از جمله جنبش حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در غزه بارها به اسرائیل ضربه زده اما آنها هنوز هیچ بهایی پرداخت نکرده‌اند.

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع» بنت در مصاحبه با شبکه «آی۲۴نیوز» با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت اسرائیل باید به «دکترین اختاپوس» که او دو سال پیش پیشنهاد داده بود، بازگردد و به جای مبارزه با گروه‌های نیابتی تهران در منطقه، مستقیم ایران را هدف بگیرد.

بجای نیروهای نیابتی باید خود «اختاپوس» یعنی ایران را هدف قرار دهیم!

وی که بعد از کنار گذاشته شدن از کابینه جدید «بنیامین نتانیاهو» به مخالفان وی پیوست، واکنش کابینه نتانیاهو برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را «احمقانه» توصیف کرده و گفت، برنامه‌ریزی برای قرنطینه سراسری و تعطیلی مجدد در فلسطین اشغالی غیرضروری است.

بنت در پاسخ به سوال مجری این شبکه درباره پیشنهاد «یائیر لاپید» رئیس احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) مبنی بر استعفای دولت نتانیاهو در عرض ۴۸ ساعت و تشکیل کابینه فراگیر جدید با حضور احزاب یش‌عتید و یامینا، گفت: «ببینید این کابینه واقعا بد است، به درستی عمل نمی‌کند، سیاست را به منفعت عموم ترجیح می‌دهد».

نفتالی بنت که یکی از تندروترین سیاستمداران راستگرای اسراییلی است، پیش از این، خواستار راه‌اندازی یک جنگ سرد با ایران به منظور کاستن از نفوذ این کشور در منطقه شد.

او مدعی شد: ایران مسئول ۷۰ درصد از مشکلات امنیتی اسرائیل است که از طریق آموزش و تأمین بودجه گروه‌های به گفته او تروریستی مانند حماس و جهاد اسلامی در غزه و حزب الله لبنان، امنیت اسراییل را به چالش می‌کشد.

او که در کنیسه “خیوات شموئل” در حومه تل آویو سخن می‌گفت، افزود: ما فرزندانمان را در سال ۲۰۱۴ و جنگ دوم لبنان در جنگ با نوک انگشتان ایران از دست دادیم. آیا کسی می‌تواند بگوید که ایمن است؟

او ایران را به اختاپوسی تشبیه کرد که هشت پا (نیرو‌های نیابتی) دارد و مدعی شد هدف او مبارزه با سر این اختاپوس است. او گفت: لزوما درباره جنگ تمام عیار با ایران صحبت نمی‌کنم، این بیشتر شبیه یک جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا است، اما با دو قدرت منطقه‌ای یعنی ایران و اسرائیل.