پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » جسد قاضی منصوری همراه با «۲۹ صفحه گزارش به ایران منتقل شده است»/

جسد قاضی منصوری همراه با «۲۹ صفحه گزارش به ایران منتقل شده است»/

انتشار اخباری درباره ‘انتقال جسد غلامرضا منصوری به ایران’

نورنیوز، سایت خبری نزدیک به دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشته که “برخی اخبار دریافت شده از انتقال جسد غلامرضا منصوری قاضی پیشین دستگاه قضایی از رومانی به کشور طی شب گذشته حکایت دارد.”

اما برادر آقای منصوری به خبرگزاری فارس گفته که تاکنون چیزی به آنها اعلام نشده و حتی خانواده آقای منصوری “از زنده یا مرده بودن او اطمینان ندارد.”

از صبح امروز اخباری درباره انتقال جسد آقای منصوری به ایران منتشر شده بود ولی هنوز هیچ مقامی این خبر را تایید نکرده است.

جسد غلامرضا منصوری، یکی از متهمان پرونده فساد در قوه قضاییه، چند هفته پیش در هتلی در رومانی پیدا شد اما هنوز دلیل مرگ او اعلام نشده است.

به گزارش سایت «نورنیوز» / نزدیک به شورای عالی امنیت ملی/ جسد غلامرضا منصوری،  به ایران منتقل شده است. غلامرضا منصوری که از قضات مورد اعتماد مقام‌های ارشد قوه قضائیه در دوران صادق لاریجانی بود،به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه از باند اکبر طبری متهم شده بود.

غلامرضا منصوری که از قضات مورد اعتماد مقام‌های ارشد قوه قضائیه در دوران صادق لاریجانی بود،به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه از باند اکبر طبری متهم شده بود.

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ /رادیوفردا/  سایت یورونیوز روز چهارشنبه اول مرداد گزارش داد که پلیس رومانی همراه با جسد وی، «۲۹ صفحه گزارش شرح ماجرا» را فرستاده است ولی «همچنان از تحویل تصاویر مربوط به دوربین‌های مداربسته هتل محل اقامت مقتول امتناع می‌کند».

«نورنیوز» این موضوع را «موجب تقویت شبهات طرح شده پیرامون این پرونده» دانسته است.

خبرگزاری ایسنا نیز گزارش مشابهی را منتشر کرده است.

انتشار این خبر در حالی است که برادر قاضی منصوری در اظهاراتی که خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است، گفته که «از بازگشت جسد برادرم چیزی به ما اعلام نکرده‌اند».

او افزوده است: «پلیس بین‌الملل چند روز پیش تماسی با ما داشتند و قرار شد جلسه‌ای داشته باشیم تا همراه گروهی که از طرف پلیس بین‌الملل برای بررسی موضوع به رومانی می‌رود، ما نیز برویم اما تاکنون هیچ خبری نداریم».

جسد غلامرضا منصوری که نام او به عنوان متهم ردیف نهم پرونده «باند ارتشاء در قوه قضائیه» مطرح شده است، روز ۳۰ خرداد در هتلی در پایتخت رومانی پیدا شد.

او که از قضات مورد اعتماد مقام‌های ارشد قوه قضائیه در دوران صادق لاریجانی بود،به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه از باند اکبر طبری متهم شده بود که پس از بازداشت آقای طبری از کشور گریخت.

رادیو فردا نخستین رسانه‌ای بود که خبر حضور این قاضی پیشین را در دادگاه و همچنین پیدا شدن جسد او در هتلی در بخارست را منتشر کرده بود.

دفتر دادستانی رومانی اعلام کرده است کالبدشکافی او نشان می‌دهد که مرگ وی بر اثر جراحات مرگبار، در پی برخورد به سطح سخت و احتمالا به دلیل سقوط رخ داده است.

نتیجه تحقیقات پلیس و دادستانی رومانی که به رسانه‌ها داده شده است، هنوز روشن نکرده که غلامرضا منصوری خودکشی کرده یا به قتل رسیده است. با این حال، گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره مرگ او مطرح شده است.

جسد غلامرضا منصوری روز جمعه ۳۰ خرداد در هتل محل اقامت وی پیدا شد

چه کسانی از مرگ قاضی منصوری سود می‌برند؟

برادر غلامرضا منصوری گفته که این قاضی پیش از مرگ در تماس تلفنی با خانواده‌اش گفته بود که «امنیت جانی ندارد» و به باور او، برادرش ترور شده است.

او اواسط تیرماه با اشاره به تماس‌های این قاضی پیشین با خانواده‌اش گفته بود برادرش در یک تماس تلفنی به او اعلام کرده بود که «امنیت جانی» ندارد و این موضوع به مقام‌های قضایی اطلاع داده شده بود.

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، نیز دیدگاه مشابهی را مطرح و گفته بود یکی از گمانه‌های مطرح در پرونده قاضی منصوری «وجود باند مخوف فعال در قوه قضائیه برای حذف فردی» است که «ممکن است حاوی مطالبی باشد».

دادگاه غلامرضا منصوری روز ۲۳ خرداد در رومانی برگزار شد و او اتهام دریافت رشوه را «سناریوی بی‌ربط» دانسته بود. وکیل او نیز در دفاعیه‌اش گفته بود که آقای منصوری مجری آرای یک قاضی دیگر بوده است.

بر اساس متن صورت‌جلسه این دادگاه که در اختیار رادیو فردا قرار گرفته است، این متهم در دفاع از خود گفته بود که در ایران ۳۰ سال قاضی بوده، مسئولیتش را درست انجام داده، و پس از بازنشستگی‌اش، این «سناریوی بی‌ربط» نوشته شده است.