جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ظریف با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد/ظریف در نشست خبری با همتای عراقی:ترور سردار سلیمانی خسارت بزرگی برای مقابله با تروریسم بود

ظریف با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد/ظریف در نشست خبری با همتای عراقی:ترور سردار سلیمانی خسارت بزرگی برای مقابله با تروریسم بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز با آقای برهم صالح رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، توسعه و تعمیق آن را به‌نفع دو ملت و کشورهای منطقه خواندند.

در دیدار امروز ظریف با برهم صالح همچنین در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و برخی موضوعات مهم برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، پیگیری شهادت سرداران مقاومت، مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر شد.ظریف صبح امروز وارد عراق شده و پیش از این با وزیر خارجه، نخست وزیر و هادی العامری رئیس ائتلاف عراق دیدار کرده بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به عراق گفت: سفر من که از قبل هماهنگ شده بود، فرصت بسیار خوبی را با توجه به سفر نخست‌وزیر عراق فراهم کرده است که قبل از سفر ایشان هماهنگی‌های لازم برای این سفر انجام شود.امروز در بغداد فرصت خواهم داشت با مقامات مختلف عراقی؛ ریاست جمهوری، نخست‌وزیر، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و همچنین با مسئولان سیاسی عراق و رئیس حشد الشعبی ملاقات داشته باشم.

وی گفت‌وگو و تبادل نظر درباره همکاری‌های دو کشور را که در سفر حسن روحانی به بغداد مورد توافق قرار گرفت و همین طور مسائل منطقه‌ای و جنایات آمریکا در منطقه و به شهادت رساندن سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر همراهانشان و موضوعات دیگر همکاری‌های منطقه‌ای را از جمله مواردی برشمرد که با مقامات عراقی درباره آنها به رایزنی خواهد پرداخت.

وزیر امور خارجه گفت: اقدام تروریستی در به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، خسارت بزرگی برای مقابله با تروریسم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با «فواد حسین» همتای عراقی خود در بغداد، گفت: بسیار خوشحالیم در کنار هم ایستاده‌ایم و این دشمن مشترک بشریت، یعنی تروریسم را شکست داده‌ایم.ضرورت دارد در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفتگو کنیم. منطقه ما نیاز به آرامش دارد.اقدام تروریستی در به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، خسارت بزرگی برای مقابله با تروریسم بود.برای ما مهم است، حاکمیت ملی همسایه ما مورد تعدی و تعرض قرار نگیرد.

کد خبر