پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته ویژه خبری / جنگ سرد مصطفی الکاظمی و ایران! /

بسته ویژه خبری / جنگ سرد مصطفی الکاظمی و ایران! /

مرتضی طلایی: باید ببینیم چه تکلیفی برعهده قالیباف خواهند گذاشت
مرتضی طلایی فعال سیاسی اصولگرا و عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص گزینه های احتمالی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: گزینه‌ها هنوز قابل پیش‌بینی نیست اما به نظر می‌رسد که پیش از تعیین گزینه‌ها ما باید مشکلات و چالش‌های موجود کشور را شناسایی و تعیین کنیم و سپس ببینیم که چه دولتی با چه شاخص‌هایی برای شرایط کنونی کشور مناسب است و می‌تواند شرایط کشور را در مواجهه با مشکلات و بحران‌های موجود تغییر دهد. طلایی در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن حضور قالیباف در انتخابات آینده، اظهار داشت: من درخصوص حضور آقای قالیباف بی‌اطلاع هستم اما درخصوص ایشان می‌توانم بگویم که دو ویژگی در او سراغ دارم، نخست اینکه قالیباف دنبال قدرت نیست، همچنین ویژگی دیگر این است که ایشان فردی تکلیف‌گرا است و هر جای انقلاب که باری بر دوش او گذاشتند، تلاش کرد که آن را به سر منزل مقصود برساند. وی ادامه داد: در همین انتخابات مجلس یازدهم هم تا جایی که خبر داشتم علیرغم میل باطنی بر مبنای تکلیفی که بر دوش او نهادند به عرصه آمد! به همین دلیل از هم‌اکنون نمی‌توانیم بگوییم که قالیباف می‌آید یا نه بلکه باید ببینیم چه تکلیفی برعهده او خواهند گذاشت، آیا این تکلیف حضور در انتخابات است یا عدم حضور؟ در آینده مشخص خواهد شد.

واکنش ایران به خبر «توقیف شناور ایرانی حامل سلاح به یمن»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در واکنش به ادعای مقامات آمریکا مبنی بر توقیف شناور ایرانی حامل سلاح به یمن اظهار داشت: دروغگویی، اتهام زنی و نفرت پراکنی از عناصر اصلی سیاست خارجی آمریکا به ویژه در رژیم فعلی است و اظهارات وزیر خارجه “نفرت پراکن” آمریکا نیز نشات گرفته از همین رویکرد است.سخنگوی وزارت امور خارجه با بی اساس خواندن این اتهام واهی افزود: آمریکایی ها که احساس می کنند برای ادامه محدودیت های تسلیحاتی کشورمان در صحنه بین المللی و شورای امنیت دستاوردی نداشته اند تلاش می کنند با اتهام زنی و دروغگویی بهانه هایی برای استمرار فشار حداکثری و پیشبرد اهداف خبیثانه خود فراهم کنند.موسوی با تاکید بر این نکته که آمریکا و عربستان سعودی با برقراری محاصره پنج ساله بر مردم یمن، باعث مرگ هزاران نفر به دلیل گرسنگی و سوء تغدیه شده اند افزود: این دو رژیم به جای اینکه پاسخگوی جنایت های خود در یمن باشند با ایراد اتهام های ناروا و بی اساس به سایرین تلاش می کنند از بار مسئولیت و پاسخگویی در قبال این رفتار خلاف انسانی و جنایتکارانه خود شانه خالی کنند.

کرونایی‌های مجلس معرفی شدند

با شیوع مجدد ویروس کرونا تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده که این شامل نمایندگان مجلس هم می شود. طبق گفته محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس هفته گذشته از بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس تست کرونا گرفته شد که نتیجه برخی از آن ها مثبت بود.طبق اعلام رسمی نمایندگان ۹ نفر از آن ها به کرونا مبتلا شده اند که اسامی آن ها به شرح زیر است:
۱- محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان
۲- وحید جلال‌زاده نماینده ارومیه
۳- عیسی جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ
۴- منصور آرامی نماینده بندرعباس
۵- محمد طلا مظلومی نماینده بهبهان
۶- سید محمد موحد نماینده کهگیلویه
۷-حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر
۸- علیرضا ورناصری نماینده مسجد سلیمان
۹- حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر
طبق گفته فرهنگی، هیات رییسه مجلس برای ادامه برگزاری جلسات مجلس و کمیسیون های تخصصی و جلوگیری از شیوع کرونا در پارلمان تمهیداتی همچون استفاده از مواد ضدعفونی کننده و الزام همه نمایندگان و مراجعان به مجلس به استفاده از ماسک را در نظر گرفته است.

رئیس قوه قضائیه: حادثه زندان سقز تاسف آور بود

جت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری مصوبات سفرهای استانی با روسای کل دادگستری استانهای آذربایجان شرقی، کردستان و سیستان و بلوچستان، در جریان آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفرهای استانی در این استانها قرار گرفت.رئیس قوه قضاییه همچنین از بررسی وضعیت کولهبری در دولت خبر داده و ابزار امیدواری کرد با تصمیمات جدید وضعیت این قشر از مردم کردستان نیز سامان بگیرد. رئیسی به موضوع زندان سقز نیز اشاره کرده و گفت: حادثه زندان سقز تاسف آور بود؛ اما همت دستگاههای مسئول برای بازگرداندن همه زندانیان قابل توجه و تقدیر بود و نشان از اقتدار و امنیت نظام در آن منطقه دارد. در بخش پایانی این نشست تصویری، حجت الاسلام مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان سیستان و بلوچستان پرداخته و از تخصیص 7 میلیارد تومان از مصوبات سفر استانی برای تامین کمبودهای موجود در این استان پرداخت.

دلیل اختلال اینترنت در ایران اعلام شد

پس از آنکه نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از اختلال اینترنتی در ایران به دلیل قطعی گسترده‌ی اینترنت در مسیرهای ارمنستان و ترکیه خبر داد، در توئیت دیگری اعلام کرد که تغییر مسیر به اتمام رسید و شبکه به پایداری ترافیکی رسید. مهندس سجاد بنابی، توئیت کرد: با قطعی گسترده‌ی اینترنت در خارج از مرزهای ایران به ویژه در ارمنستان و ترکیه مواجهیم. در حال بازگردانی مسیرهای به سمت جنوب هستیم. گزارش‌های بعدی را زیر همین توییت ارائه خواهم داد.
شهردار سئول گم شد!
تحقیقات پلیس کره جنوبی برای یافتن «پارک وون سون» شهردار سئول پس از گزارش مفقود شدنش آغاز شده است. هم‌اکنون مأموران مشغول جستجوی محله‌ای هستند که تلفن همراه او آخرین بار در آن منطقه سیگنال داشته است./تسنيم

کرونا، آمار غرق شده‌ها در سواحل مازندران را کاهش داد

رییس هیات غواصی و نجات غریق مازندران: ️با توجه به کاهش تعداد مسافران در مازندران به علت شیوع ویروس کرونا، آمار غرقی‌ها در آب‌های ساحلی استان، امسال در مقایسه با پارسال کاهش یافت. ۹۵۰ نجات غریق در مازندران برای حفاظت از جان مسافران فعال هستند و در کاهش غرقی‌های دریا کمک خواهند کرد./باشگاه خبرنگاران

این تفکر که وزارت امورخارجه سند همکاری تدوین می‌کند، اشتباه است

بهرام امیراحمدیان، كارشناس ترانزيت گفت: ️مگر ممکن است قرارداد ۲۵ ساله‌ای به امضا برسد اما مجلس از آن مطلع نباشد؟ ️ باید هوشیارانه با چین وارد همکاری استراتژیک شویم تا اقتصاد مولد ایجاد کرده و از مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شویم. ما در طرح کمربند- جاده نمی‌خواهیم صرفاً یک جاده ترانزیتی برای صادرات کالاهای چینی باشیم بلکه اگر راه آهن برقی ساخته شود، باعث می‌شود تکنولوژی را وارد کرده و صنایع خود را بازسازی کنیم و در زیرساخت‌ها همکاری مشترک داشته باشیم/ایرنا

کارگران چند سال پس انداز کنند خانه می‌خرند؟

یک کارشناس اقتصادی:️ کارگران دستکم باید ۱۰ سال پس انداز کنند و هیچگونه هزینه‌ای نداشته باشند تا شاید بتوانند خانه‌های ۲۵ متری خریداری کنند. دستمزد کارگران کفاف ۱۰ روز اول برج را می‌دهد. ️ خانه‌هایی که در شمال شهر خالی از سکنه و به انتظار فروش مانده خریدار ندارد چه برسد به اینکه کسی قدرت اجاره آنها را داشته باشد./ایسنا

برخی عناصر مجلس تحت نفوذ احمدی نژاد هستند

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین گفت: برخی از منتخبین جوان مجلس تنها کار «سیاسی» را می‌دانند و نمایندگان قدیمی و جریان اصولگرا باید آنها را هدایت و کمک کند. ️شورای ائتلاف اجازه ندهد آفت رفتارهای سیاسی برخی نمایندگان، دامن کل مجلس را بگیرد. ️این تفکر که کار پس از انتخابات تمام می‌شود و نمایندگان مجلس را باید رها کنیم، کاملا غلط است. به نظر من باید بزرگان جریان اصولگرا در هدایت نمایندگان جدید احساس وظیفه کنند.بیشترین تلاش برای ناکامی مجلس کنونی از سوی جریان آقای «احمدی نژاد» شکل می‌گیرد. احمدی نژاد بیم آن را دارد که موفقیت مجلس کنونی منجر به رنگ باختن شعارها و سیاست‌های او شود. احمدی نژاد تلاش فراوانی را انجام داد تا «محمدباقر قالیباف» در جایگاه ریاست مجلس قرار نگیرد. ️برخی عناصر سطحی مجلس تحت تاثیر احمدی نژاد هستند و تلاش دارند رابطه دولت و مجلس را خراب کنند. نمایندگان خیرخواه به دنبال استیضاح یا سوال از رئیس جمهور نیستند. مجلس یازدهم باید با دولت تعامل کند. نمایندگان به جای حضور در فضای مجازی و تیتربازی، کار کارشناسی و تخصصی کنند.

پشت‌پرده فضاسازی‌ها درباره تفاهم ایران و چین از زبان امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی درباره تفاهم ایران و چین منتشر کرد. متن مطلب دستیار ویژه رئیس مجلس درباره قرارداد ایران و چین به شرح زیر است:
‏من در مسیر مذاکرات سند راهبردی همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و چین بوده‌ام.این سند راهبردی در راستای منافع دو ملت است. هدف از فضا سازی دشمنان خارجی، قطع همکاری سودمند دو کشور است. جهان در مرحله گذار مهمی است. با قدرت و درایت از تروریسم تحریمی همه جانبه دشمن عبور خواهیم کرد.
جنگ سرد مصطفی الکاظمی و ایران!

الکاظمی روز شنبه اعلام کرد که فالح الفیاض، رئیس هیئت حشد الشعبی را از دو منصبش بعنوان رئیس دستگاه امنیت ملی و مستشار امنیت ملی، برکنار کرده و قاسم الاعرجی را بعنوان مشاور امنیت ملی منصوب می‌کند. این در حالی است که مواضع الاعرجی طی فعالیتش در وزارت کشور عراق، مورد قبول قوای سیاسی بویژه سازمان بدر نبوده است.العربی الجدید نزدیک به قطر نوشت: نشانه‌ها حاکی از آن است که یک رویارویی سنگین بین نخست وزیر عراق و ایران شروع شده است. از زمانی که الکاظمی به منصب نخست وزیری عراق رسید، مشخص شد که گروه‌های نزدیک به تهران، رابطه خوبی با او ندارد، بویژه آنکه رئیس جدید دولت عراق، در کلید زدن مذاکره استراتژیک با ایالات متحده تعلل نکرد.

در ادامه این مطلب آمده است: مهمترین اقدامی که به دستور الکاظمی انجام شد، بازداشت گروهی از افراد وابسته به حزب الله عراق است. بازداشت این افراد [با این ادعا]که آن‌ها در حال برنامه ریزی برای حمله به اهداف امنیتی و مناطق رسمی و هیئت‌های بین المللی، بویژه سفارت آمریکا در بغداد بودند، انجام گرفت. این دستگیری ها، اما موجب بروز بحران در رابطه بین دولت عراق و نیرو‌های نزدیک به تهران شد.به دنبال این مسائل، الکاظمی روز شنبه اعلام کرد که فالح الفیاض، رئیس هیئت حشد الشعبی را از دو منصبش بعنوان رئیس دستگاه امنیت ملی و مستشار امنیت ملی، برکنار کرده و قاسم الاعرجی را بعنوان مشاور امنیت ملی منصوب می‌کند. این در حالی است که مواضع الاعرجی طی فعالیتش در وزارت کشور عراق، مورد قبول قوای سیاسی بویژه سازمان بدر نبوده است.

کاشتن محبت در دل همسر به روایت رهبر انقلاب

صفحه توییتر ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بخشی از سخنان رهبر انقلاب را منتشر کرد. رهبر انقلاب: شما چه‌کار می‌کنید که گل محبّت در دل همسرتان بروید؟ این دست شما خانم و دست شما آقاست. راهش این است که شما به او وفادار باشید و محبت بورزید. این کار، محبت را در دل او زنده می‌کند. او هم که به شما محبّت کند، در دل شما هم محبت زنده می‌شود؛ چون به هم وابسته‌اید.

جمع‌آوری امضا در مجلس برای طرح عدم کفایت رئیس جمهور

جواد نیک بین نماینده کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن از استان خراسان رضوی در مجلس از جمع آوری امضاء برای ارائه “طرح عدم کفایت رئیس جمهور” خبر داد. به گزارش اعتماد؛ نیک بین نوشته است:
“بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۲۹ قانون آیین نامه داخلی ‎مجلس شورای اسلامی ما نمایندگان ملت شریف ایران به ۱۸ دلیل خواستار طرح ‎استیضاح و اعلام عدم کفایت رئیس جمهور جناب حسن روحانی می‌باشیم”بنا به این گزارش، هنوز درباره اینکه این طرح چند امضا داشته و چه زمانی قرار است ارائه شود صحبت نشده است.

عفاف و حجاب، سبک زندگی است نه محدودسازی

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: موضوع عفاف و حجاب نباید زنانه شود و طوری تلقی نکنیم که فقط زنان مخاطب آن هستند بلکه عفاف و حجاب متعلق به همه است و بحث کنترل، محدودیت و محدودسازی نیست بلکه بحث سبک زندگی خوب و سالم است.

مهاجری: نعره‌ها علیه سیاست خارجی بوی نفوذ می‌دهد
محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در توئیتی نوشت: جناب آقای قالیباف! لطفا رسما از وزیراطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه دعوت کنید، پشت پرده وقایع روز حضور ظریف در مجلس را تحقیق کنند. انقلابی نما‌هایی که علیه سیاست خارجی کشور نعره زدند، بدجوری بوی نفوذ می‌دهند. همراهی دنیای غرب و منافقین و اپوزیسیون با آن‌ها سرنخ روشنی است.
نامه وزیر بهداشت احمدی نژاد به وزیر بهداشت روحانی

باقری لنکرانی وزیر اسبق بهداشت و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت با بیان اینکه از برخی اساتید کشور که در حوزه ایمنی عمومی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی آدرس غلط دادند، گله‌مندم، گفت: بدانید شما تنها نیستید. سرمایه بزرگی از کارکنان و کارشناسان نظام سلامت هستند که می‌توانند در طراحی‌ها و تحلیل‌ها و اقدامات اجرایی روزآمد و… اثرگذار باشند. این سرمایه را به میدان بیاورید.