جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » یادداشت تهدیدآمیز علیه اسرائیل در رسانه‌های ایران با اشاره به سریال تلویزیونی اسرائیلی”تهران” دررابطه به انفجار سریالی در ایران در تأسیسات خجیر،نطنز،زرگان،…

یادداشت تهدیدآمیز علیه اسرائیل در رسانه‌های ایران با اشاره به سریال تلویزیونی اسرائیلی”تهران” دررابطه به انفجار سریالی در ایران در تأسیسات خجیر،نطنز،زرگان،…

دو روز پس از وقوع انفجار در تأسیسات هسته‌ای نطنز، بار دیگر یادداشتی در وبسایت «نور نیوز»، نزدیک به دبیر شورای عالی امنیت ملی، و همچنین برخی رسانه‌های ایران منتشر شده که به اسرائیل هشدار داده است.

این یادداشت که روز شنبه ۱۴ تیر در وبسایت «نور نیوز» و همچنین در خبرگزاری‌هایی همچون ایرنا، ایسنا و ایلنا منتشر شد، به اسرائیل درباره «تبعات» اقداماتش هشدار داده و بدون اشاره به جزئیات، به «هسته‌ای» بودن اسرائیل اشاره کرده است.این یادداشت، که بدون نام نویسنده منتشر شده، تهدید کرده است که اگر «عرصه‌های تقابل از خطوط قرمز عبور کرده و وارد حوزه‌هایی شود که به صورت بالقوه امکان به خطر انداختن امنیت و سلامت منطقه‌ای و جهانی را دارد» در آن صورت «نمی‌شود مدل‌های تخیلی چون “سریال تهران” را به خورد جامعه جهانی داد».

رادیوفردا/ «تهران» نام مجموعه‌ای تلویزیونی ساخت اسرائیل است که مضمون داستانی آن جاسوسی و تقابل‌های ایران و اسرائیل است. پخش این سریال از دوم تیرماه در یکی از شبکه‌های تلویزیون اسرائیل آغاز شده و به وبسایت‌های فیلم و سریال نیز راه یافته و زیرنویس شده است.

یادداشت منتشرشده در وبسایت «نور نیوز» با اینکه تأکید می‌کند مسئولین و مراجع رسمی اسرائیل درباره ماجرای نطنز سکوت کرده‌اند، اما مدعی شده است که رسانه‌ها «که بخش زیادی از آنها نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این رژیم مرتبط هستند» اقدام به «فضاسازی» درباره این حادثه کرده‌اند و همین «فضاسازی» نیز «تبعاتی» را متوجه اسرائیل خواهد کرد.

تصویری که سازمان انرژی اتمی ایران از محل حادثه منتشر کرده است

بیشتر در این باره:

ادامه گمانه‌زنی‌ها در مورد «حادثه» نطنز: «حریق ناشی از حمله سایبری بود»

در این یادداشت نامی از رسانه‌ای خاص برده نشده است. از روز پنج‌شنبه که مقام‌های جمهوری اسلامی از وقوع «حادثه» در تأسیسات هسته‌ای نطنز خبر دادند، رسانه‌های بین‌المللی علاوه بر پوشش اظهارات مقام‌های ایرانی، تحلیل‌ها و گمانه‌هایی نیز از قول ناظران بین‌المللی و همچنین برخی مقام‌های جمهوری اسلامی منتشر کرده‌اند.

از جمله خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام ایرانی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود گزارش داد که جمهوری اسلامی عقیده دارد انفجار در نطنز به دلیل حمله سایبری بوده است.

ساعاتی پیش از انتشار گزارش رویترز، شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرده بود علت حادثه «مشخص شده است» اما به دلیل ملاحظات امنیتی، فعلا آن را اعلام نمی‌کند.

نمایی از تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز، استان اصفهان

بیشتر در این باره:

شورای عالی امنیت ملی ایران: علت حادثه نطنز به دلیل ملاحظات امنیتی فعلا اعلام نمی‌شود

یادداشت تهدیدآمیزی که روز شنبه در «نور نیوز» منتشر شد دومین یادداشت از این نوع در این وبسایت بود.

روز پنجشنبه ساعاتی پس از وقوع انفجار در تأسیسات هسته‌ای نطنز یادداشت دیگری در این سایت منتشر شده بود که هشدار می‌داد اگر «نشانه‌هایی از عبور» آمریکا و اسرائیل «از خطوط قرمز» مشاهده شود، باید در «راهبرد مواجهه و مقابله با وضعیت جدید» تجدیدنظر اساسی شود.