X

فراخوان «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» برای نجات جان روح الله زم

اخبار رسیده حاکی از آن است که آقای روح الله زم ، مدیر یکی از شبکه های خبری فارسی زبان مستقر در کشور فرانسه که هشت ماه پیش بطور غیرقانونی ، توسط تیمهای ترور و آدم ربایی وابسته به سپاه قدس جمهوری اسلامی از کشور عراق ربوده و به ایران منتقل شد ، هفته پیش طی یک محاکمه غیرعلنی به اعدام محکوم شده است.

روح الله زم بنیانگذار و مدیر اصلی سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) و شبکه خبری مرتبط با آن بود که پر مخاطب ترین شبکه خبر ایرانی خارج از کشور بشمار می رفت و توانسته بود با پرده برداری از فساد درونی نظام حاکم بر ایران ، اطلاعات پر ارزشی را در خصوص فساد و دزدی های مقامات حاکم بر ایران و خانواده هایشان در اختیار مردم ایران قرار دهد.

ربودن غیرقانونی آقای روح الله زم در کشور عراق در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ دو سال پس از ترور مدیرشبکه جم در ۲۹ آوریل ۲۰۱۷ در کشور ترکیه و یکماه پیش از ترور آقای مسعود مولوی که حقایقی را در رابطه با فساد مقامات ایران آشکار کرده بود در تار یخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹، باز در کشور ترکیه بخوبی نشان می دهد که فرماندهان سپاه قدس بنابر وظایفی که مقامات جمهوری اسلامی ایران برایشان تعریف کرده اند، شبکه ای گسترده و بسیار خطرناکی از آدم ربایان و آدم کشان حرفه ای در خارج از کشور و بویژه در کشورهای همسایه با ایران را سازماندهی کرده اند.

یادآور می شود برابر اعلام رسمی پلیس ترکیه که توسط خبرگزاری رویتز منتشر شده است، دیپلمات های ایرانی شاغل در کنسولگری ایران در استانبول در توطئۀ قتل آقای مولوی سهیم بوده اند.

این مورد و موارد متعدد پیشین ، نظیر بازداشت اخیر دیپلماتهای ایرانی در کشورهای حوزۀ اتحادیۀ اروپا بخوبی نشان می دهد که وزارت امور خارجه نظام جمهوری اسلامی ایران همراه و همگام با سپاه قدس، بی مهابا، رسماً و عملاً از تمامی ظرفیتهای مرتبط با مصونیت های بین المللی دیپلماتیک برای پیشبرد اهداف «ترور و جنایت» سپاه قدس بهره می برد.

در این رابطه «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» از تمامی دولتها بویژه دولتهای حافظ و حامی دمکراسی منجمله اعضای اتحادیه اروپا مصرانه می خواهد تا به تعهداتشان دائر بر حراست از اصول آزادی بیان پایبند بوده و با تعلیق روابط سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک با نظام حاکم بر ایران، علاوه بر بالا بردن ضریب امنیتی شهروندان و بویژه فعالان سیاسی و رسانه ای، این پیغام روشن را به مقامات حاکم بر ایران ارسال نمایند که اعدام بیگناهان صرفا بخاطر ابراز عقیده از سوی جامعۀ جهانی تحمل نمی شود.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» همچنین از تمامی مجامع بین المللی در خواست می کند تا ضمن محکومیت صدرو حکم اعدام بویژه برای روزنامه نگاران، از تمامی امکانات موجود برای فشار بر مقامات نظام حاکم بر ایران در جهت لغو این حکم ضد بشری استفاده کنند.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» تمامی خبرنگاران، روزنامه نگاران، مجریان و دست اندرکاران تلوزیون های ماهواره ای فارسی زبان خارج از کشور را دعوت می کند تا د رجهت صیانت از حق بیان و آزادی انتشار اخبار، و نیز حمایت حرفه ای از یکی از همکارانشان ، یکصدا ضمن محکوم کردن صدور حکم اعدام برای یک روزنامه نگار صرفاً به دلیل انجام وظایف شغلی، از تمامی امکانات، نفوذ، روابط و ابزار های در دسترس برای توقف حکم اعدام آقای روح الله زم استفاده نمایند.

در خاتمه «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» از دولتهای عراق و ترکیه دعوت می کند تا در خصوص نحوه اجراء عملیات تروریستی تیمهای ترور و آدم ربایی وابسته به سپاه قدس جمهوری اسلامی در خاک آن کشورها که ناقض حق حاکمیت ملی آنهاست، روشنگری لازم را بعمل آورند و بویژه از دولت عراق می خواهد تا در مورد نحوۀ انتقال غیر قانونی آقای روح الله زم از کشور عراق به ایران اطلاعات کافی را در اختیار افکار عمومی قرار دهد.