شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » انفجار عظیم در منطقه عمومی پارچین همزمان با صدای مهیب انفجاردر شرق تهران !

انفجار عظیم در منطقه عمومی پارچین همزمان با صدای مهیب انفجاردر شرق تهران !

بامداد جمعه هم زمان با شنیده شدن صدای مهیب در شرق تهران، نور بزرگ نارنجی در آسمان دیده شد.

.

به ادعای مشرق،  به نقل از نورنیوز صاویری که از بامداد روز جمعه در فضای مجازی با عنوان وقوع انفجار در منطقه شرق تهران منتشر شده مربوط به انفجار یک مخزن گاز صنعتی در حاشیه یکی از مراکز وزارت دفاع بوده و هیچ ارتباطی به تاسیسات نظامی واقع در منطقه فوق ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر و تابناک و ایرنا یک نور بزرگ در نخستین دقایق بامداد روز جمعه ششم تیر ساعت ۳۰ دقیقه بامداد همراه با یک صدای مهیب انفجار شرق تهران را به لرزه درآورد! غرش این انفجار  در پردیس، بومهن و مناطق اطراف به وضوح شنیده شد.

به گزارش رادیوفردا نام تاسیسات نظامی پارچین در جنوب شرقی تهران پیشتر در گزارش‌های مرتبط با بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین آزمايش‌های مربوط به تسليحات هسته‌ای مطرح شده بود.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۱۱ در گزارشی گفته بود که ممکن است در یک دهه گذشته، ایران در تاسیسات نظامی پارچین، دست به آزمایش چاشنی انفجاری بمب اتمی زده باشد.خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در همان زمان در خصوص مشخصات آشيانه انفجاری در تاسيسات پارچين نوشته بود که در اوایل سا‌ل‌های ۲۰۰۰ میلادی این آشیانه توسط شرکت تاسیسات صنعتی آذر( آذرآب) در شهر اراک ساخته شده و به تاسيسات پارچين منتقل شده است.

به گزارش بی بی سی مجتمع نظامی پارچین که به اعتقاد سازمان های امنیتی غربی بیش از ده سال پیش محل انجام آزمایش هایی در ارتباط با انفجار بمب اتمی بوده در این ناحیه قرار دارد. ایران ادعای چنین آزمایش هایی در پارچین را رد کرده است.در پاییز سال ۱۳۹۳ انفجار یا آتش سوزی‌ ظاهرا بزرگی در این منطقه روی داد که وزارت دفاع ایران فقط آن را “آتش سوزی در یک مرکز مواد منفجره” توصیف کرد بدون آنجا جزییات بیشتری ارائه کند.سحام نیوز در آن زمان به نقل از منابعی گزارش داد که “انفجاری مهیب مناطق اطراف سایت نظامی پارچین در شرق تهران را به لرزه در آورده است. شدت انفجار به حدی بوده که شیشه‌های ساختمان‌های اطراف این مرکز نظامی فروریخته و نور انفجار تا کیلومتر‌ها قابل مشاهده بوده است.”

بیشتر بخوانید: ‘انفجاری’ که معمای مجتمع نظامی پارچین را پیچیده‌تر کرد

در ویدئوها و عکس هایی که در مورد حادثه تازه پنجشنبه شب در توییتر منتشر شده نوری از پشت یک زمین مرتفع که کم و زیاد می شود قابل مشاهده است.یکی از ویدئوها از شهرک پردیس گرفته شده و کسی که آن را به اشتراک گذاشته می‌گوید که صدای انفجاری هم شنیده شده است.