چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » قطعنامه شورای حکام ثابت کرد راه مقابله با زورگویی «مذاکره» نیست/

قطعنامه شورای حکام ثابت کرد راه مقابله با زورگویی «مذاکره» نیست/

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قطعنامه شورای حکام و تحریم‌های متعدد ایالات متحده علیه ایران، این واقعیت را ثابت کرد که راه مقابله با زورگویان مذاکره نیست بلکه مقابله است.
قطعنامه شورای حکام ثابت کرد راه مقابله با زورگویی «مذاکره» نیست

حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی اظهار کرد: امروز در کشور دو دیدگاه «مقاومت» و «مذاکره» وجود دارد. دیدگاه مقاومت معتقد است ما باید با تکیه بر خود، توانمندی خودمان را افزایش دهیم و تسلیم دشمن نشویم.

حاجی ابوالقاسم افزود: دیدگاه مذاکره نیز به زیاده‌خواهی‌های دشمن اذعان دارد اما معتقد است برای مقابله با زیاده‌خواهی باید از مسیر گفتگو و مذاکره وارد شد.

وی تاکید کرد: تجربه تاریخی ملت ایران و تعالیم قرآنی و روایی به ما می‌آموزد که راه مقابله با زورگویان مذاکره نیست بلکه مقابله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: من به مذاکره و گفتگو به هیچ عنوان خوش‌بین نیستم و اعتقاد دارم راه پیروزی در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های بزرگ و استکباری تنها مقاومت است زیرا امروز می‌بینیم که نتیجه حدود ۷ سال مذاکره، پیشروی و گستاخی دشمن بوده است.

حاجی ابوالقاسم تاکید کرد: ما در جریان توافق هسته‌ای، تعهدات برجامی خود را به صورت یکجانبه و کامل انجام دادیم در حالی که کشورهای غربی عضو ۱+۵ از انجام تعهدات خود سر باز زدند و با بهانه‌گیری‌های متعدد از زیر بار تعهداتشان شانه خالی کردند.

وی با بیان اینکه انجام یکجانبه تعهدات برجامی از سوی ایران، در نهایت موجب شد تا آمریکا به راحتی از این توافق خارج شود، گفت: تکلیف آمریکا، از ابتدای به اجرا درآمدن برجام با وجود کارشکنی‌ها و بدعهدی‌هایی که گاه و بی‌گاه انجام می‌داد، برای مسئولان کشور روشن شده بود اما با این وجود برخی دائماً تاکید بر حفظ توافق هسته‌ای و انجام تعهدات یکجانبه داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: قطعنامه شورای حکام و تحریم‌های متعدد ایالات متحده علیه ایران، این واقعیت را ثابت کرد که راهبرد مذاکره در مواجهه با آمریکا به هیچ وجه جواب نمی‌دهد.

حاجی ابوالقاسم گفت: تجربه این چند سال باید برای مسئولانِ طرفدار مذاکره ثابت کرده باشد که ما هیچگاه نمی‌توانیم با مذاکره و گفتگو از یک زورگو امتیاز بگیریم بلکه تنها او را گستاخ‌تر می‌کنیم.