سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا می گوید: استرالیا هدف حملات سایبری ‘با سرمنشاء دولتی’ قرار دارد

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا می گوید: استرالیا هدف حملات سایبری ‘با سرمنشاء دولتی’ قرار دارد

آقای موریسون گفت این حملات درحال ماه های متمادی بیشتر شده است

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا می گوید دولت و نهادهای این کشور هدف حملات مستمر و پیشرفته سایبری که از یک منبع دولتی سرچشمه می گیرد قرار دارند. این حملات سایبری گسترده هستند و “کلیه سطوح دولت” به علاوه ارائه کنندگان خدمات ضروری و کسب و کارها را هدف می گیرند.او از هیچ بازیگر دولتی نام نبرد و گفت که تاکنون حریم داده های شخصی در ابعاد گسترده نقض نشده است.او گفت که این فعالیت های سایبری طی ماه های متمادی بیشتر شده است.نخست وزیر استرالیا گفت که کارشناسان با توجه به “ابعاد و ماهیت حملات و ابزارهای به کار رفته” آن را یک هک دولتی می دانند.او در پاسخ به این سوال که آیا هیچ کشوری شناسایی شده است گفت که او “علنا آن را به کسی نسبت نخواهد داد.”او روز جمعه به خبرنگاران گفت: “شمار بازیگران دولتی که قادر به انجام این نوع فعالیت باشند زیاد نیست.”او تاکید کرد که فعالیت های “شرورانه” مشابهی در مناطق مختلف جهان مشاهده شده بنابراین استرالیا تنها قربانی چنین عملیاتی نیست.کارشناسان اطلاعات سایبری از دیرباز حملات مختلف سایبری در استرالیا را به چین نسبت داده اند.

شبکه های کامپیوتری پارلمان استرالیا در سال ۲۰۱۹ هدف حملات سایبری قرار گرفت

گفته می شود که چین در کنار روسیه، ایران و کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که متحد استرالیا نیست و توانایی چنین حملاتی را دارد.

شبکه های کامپیوتری احزاب عمده سیاسی استرالیا و پارلمان این کشور سال پیش از سوی یک “بازیگر پیشرفته دولتی” هدف “رسوخ” سایبری قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سازمان های اطلاعاتی استرالیا به نقش چین در آن حملات سوءظن داشتند، اما کانبرا از اظهار نظر علنی خودداری کرد.

روابط استرالیا و چین در سال جاری به پایین ترین سطح نزول کرده است، که بعد از تصمیم کانبرا برای تحقیقات مستقل درباره سرمنشا همه گیری کووید-۱۹ است.

پس از آن تصمیم، پکن یک رشته تحریم های گزنده تجاری بر استرالیا اعمال کرد و شهروندان و دانشجویانش را تشویق کرد از سفر به این کشور پرهیز کنند.

آقای موریسون روز جمعه کسب و کارها – به خصوص زیرساخت های بهداشتی و شرکت های خدماتی – را تشویق کرد سیستم های دفاع سایبری خود را تقویت کنند.