پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » اطلاعات آلمان: ایران به دنبال ساخت مخرب‌ترین نوع سلاح‌ است/

اطلاعات آلمان: ایران به دنبال ساخت مخرب‌ترین نوع سلاح‌ است/

دبی-العربیه.نت فارسی/ شبکه فاکس نیوز روز چهارشنبه 17 ژوئن، گزارشی از سازمان اطلاعاتی آلمان را منتشر کرد که در آن تلاش ایران برای رسیدن به مخرب‌ترین نوع سلاح‌ یا «سلاح کشتار جمعی» را فاش کرده است.در این گزارش 181 صفحه‌ای که توسط آژانس اطلاعاتی دولت آلمان در «بادن-وورتمبرگ» منتشر شد، آمده است : « رژیم ایران هنوز در جستجوی تجهیزات برای تولید سلاح‌های غیر متعارف که از نظر بین‌المللی ممنوع است، تلاش می‌کند/این آژانس گفته است رژیم ایران سال گذشته تلاش کرد، تجهیزاتی برای این منظور از شرکت‌های ایالت بادن-وورتمبرگ، در جنوب آلمان خریداری کند.

در بخشی از این گزارش که با عنوان «انتشار» ذکر شده، تأکید شده، تهران هنوز مصمم است، از خونبارترین سلاح‌ها روی کره زمین استفاده و آنها را توسعه دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «فوکس نیوز»، بر اساس اسناد اطلاعاتی موجود در بادن-وورتمبرگ، کشورهای ایران ، پاکستان ، کره شمالی و سوریه هنوز برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی به تلاش‌هایشان ادامه می‌دهند.این کشورها با هدف تکمیل زرادخانه های موجود خود و بهبود دامنه سلاح‌های مخرب با هدف تطبیق و توسعه کیفیت و اثربخشی این سلاح‌ها برای دستیابی به سیستم‌های جدید تسلیحاتی در سطح گسترده‌ای تلاش می‌کنند».

این گزارش اطلاعاتی آلمانی که دو روز پیش منتشر شده، فاش کرده که ایران سعی دارد از طریق خریدهای غیرقانونی برخی ابزارها از آلمان، محصولات لازم برای ساخت این نوع سلاح‌ مخرب را بدست آورد.

سلاح‌های کشتار جمعی

اطلاعات آلمان در این گزارش به شرکت‌ها توصیه کرد که قبل از ورود به معامله با خریداران و تحویل ابزار به آنها سعی شود اول درباره وضعیت حقوقی فعلی خریداران اطلاعات دقیق کسب کنند.

آژانس اطلاعاتی آلمان در بادن-وورتمبرگ اظهار داشت: «هدف از انتشار این گزارش جلوگیری از تحول ابزار و سیستم‌های فن‌آوری به کشورهای خطرناک است تا این کشورها نتوانند به سلاح‌های کشتار جمعی و مخرب دسترسی پیدا کنند».