پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » توضیحات آتش نشانی در آتش سوزی های تهران/

توضیحات آتش نشانی در آتش سوزی های تهران/

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در آتش‌سوزی‌های اخیر تهران اهدافی مبنی بر کارهای خرابکارانه یا مغرضانه مشاهده نشده و اگر هم عمدی در کار بوده، به دلیل بی‌دقتی و کم‌توجهی بوده است.

تایید گفته های پلیس در آتش سوزی های تهران/توضیحات آتش نشانی

سید جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پلیس پایتخت ادعا می‌کند افرادی که به دلیل عمدی بودن آتش‌سوزی‌های اخیر دستگیر شده‌اند، اهداف خرابکارانه یا مغرضانه‌ای در کارشان نداشتند، آیا شما این مسئله را تائید می‌کنید، اظهار کرد: من به عنوان یک آتش‌نشان این موضوع را تائید می‌کنم چرا که با رسیدن به سر صحنه آتش‌سوزی، متوجه غیرعمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها می‌شویم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: ‌به عنوان مثال کشاورزی هزینه کارگر پرداخت نمی‌کند و برای از بین بردن علف‌های هرز، آتش در زمینش روشن می‌کند و حتی اعتقاد دارد که بعداً خاکستر این آتش، حکم کود برای زمینش را دارد که البته این موضوع از نظر کشاورزی ثابت شده نیست. ما شاهد خواهیم بود که به یکباره آتش از دست این فرد کشاورز در رفته و کل زمین را درگیر می‌کند؛ این آتش‌سوزی عمدی است اما اهداف خرابکارانه یا قصد و غرض خاصی در آن نهفته نیست.

به گفته وی، بیشتر وقت‌ها این آتش‌سوزی‌ها توسط خود افراد قابل کنترل است اما بعضی اوقات از دستشان در می‌رود.

ملکی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر بوستان ولایت و چیتگر، اظهار داشت: در این دو آتش‌سوزی اخیر مشاهده کردیم آتش در قسمتی از محل رخ داده که محل استقرار شهروندان نبوده یعنی چند جوان برای تفریح به گوشه‌ای رفته و آتشی روشن کرده که این آتش، گسترده و سبب آتش‌سوزی شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا بیشتر آتش‌سوزی‌ها در شب رخ می‌دهد، افزود: بسیاری از افراد فکر می‌کنند بعد از خاموش کردن آتش و ریختن یک لیوان آب بر روی آن، کار تمام می‌شود اما متأسفانه خاکستر این آتش هنوز فعال است و شب‌هنگام با نسیمی این آتش مجدد گُر می‌گیرد و سبب آتش‌سوزی می‌شود.

وی در پایان گفت: به تمامی شهروندان توصیه می‌کنم اول آنکه در جای امن و مناسب آتش روشن کنند و دوم آنکه حتماً از خاموش شدن آتش روشن شده، اطمینان حاصل کنند.