پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در ایران /

حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در ایران /

دبی_العربیه.نت فارسی  یک فعال سیاسی در ایران اعلام کرد که نزدیکان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران، در تلاش هستند تا مقدمات تایید صلاحیت او را فراهم کنند تا بتواند در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری که در سال 1400 برگزار می‌شود، شرکت کند.

او یکی از شرایطی که احمدی‌نژاد می‌تواند وارد این عرصه شود را «تایید صلاحیت» او توسط شورای نگهبان عنوان کرد و آن را «مهم‌ترین شرط حضور» دانست.

عبداللهی افزود: «از همین رو نزدیکان احمدی‌نژاد در تلاش هستند تا مقدمات تایید صلاحیت او را فراهم کنند؛ من بیشتر از این نمی‌توانم توضیح دهم».

اومدعی شد که احمدی‌نژاد جایگاه «خوبی» در بین اصولگرایان دارد و گفت: «برخی از مدیران زمان احمدی‌نژاد و برخی پایداری‌های در ارتباط با احمدی‌نژاد در مجلس حضور دارند و این یعنی چهارچوب‌هایی را برای او خواهند چید که او از این چهارچوب‌ها خارج نشود، از همین جهت احتمال دارد که در انتخابات شرکت کند».

محمود احمدی‌نژاد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1396 (19 مه 2017) علیرغم توصیه رهبر ایران به عدم حضور و تاکید خودش که در این انتخابات کاندید نخواهد شد، شرکت کرد که طی آن نظام حاکم ایران با چالش‌هایی مواجه شد.

او که ششمین رئیس‌جمهور ایران بود و از سال 1384 تا 1392 (2005-2013) این سمت را به عهده داشت، توسط شورای نگهبان در آخرین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت شد.

عباسعلی کدخدایی، 16 جولای 2018 در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان، با سر باز زدن از پاسخگویی شفاف، رد صلاحیت احمدی‌نژاد به علت «دوقطبی شدن انتخابات» با حضور او را رد کرد و گفت: «این بحث دیگری است و دلایل عدم صلاحیت بحث دوقطبی بودن نیست، بلکه بحث‌های دیگری است که به موقع اعلام می‌کنیم».

احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه دلایل دیگری در خصوص رد صلاحیت رئیس دولت نهم و دهم در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وجود دارد تصریح کرد: «نه والا؛ می‌گویند دوقطبی بوده است».
او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، 23 جولای 2018 در ادامه افزود: «من از اساس بی‌خبرم و اطلاعی ندارم؛ من بی تقصیرم!»