شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » طرح‌هایی برای قدس‌ /

طرح‌هایی برای قدس‌ /

 آنچه تحت عنوان یهودی‌سازی قدس از آن نام برده شده را می‌توان در تغییر ظاهر شهر قدس و تلاش برای تغییر فرهنگ فلسطینی‌ها دید.

طرح‌های صهیونیستی برای بلعیدن قدس‌ــ‌۳|ایجاد بناهای جعلی و تغییر نام تا تغییر آموزش و پرورش فلسطینی+ تصاویر

ساخت مکان‌هایی با هویت و معماری یهودی

یکی از مهمترین اقداماتی که صهیونیست‌ها با ورود به قرن ۲۱ به انجام آن جرأت پیدا کردند ایجاد بناهایی است که هویت یهودی دارند این بناها از کنیسه گرفته تا موزه و تندیس‌های یابود را شامل می‌شود. مشهورترین نماد در این زمینه، دیوار براق است که در مقابل آن محله‌ای مسلمان‌نشین به‌نام «حی المغاربۀ» را تخریب کردند تا فضای باز کنونی دیوار براق را ایجاد کنند.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بیت المقدس ,
کنیسه یهودی زیر مسجد الاقصی که سال ۲۰۱۷ افتتاح شد

بخش قابل‌توجهی از این فضاهای با هویت و معماری یهودی نزدیک حرم مقدس و زیر مسجدالاقصی به وجود آمده است. آنها زیر مسجد الاقصی کنیسه‌هایی با سقف‌های بلند ایجاد کرده‌اند، علاوه بر این کنیسه‌ها سالن‌هایی در زیر مسجد ایجاد کرده‌اند که این سالن‌ها نیز با سقف‌های بلند محل برگزاری جشن‌های یهودی است علاوه بر اینکه همواره گردشگرانی را که به فلسطین اشغالی می‌آیند به این سالن‌ها می‌آورند و تاریخ جعلی برساخته ذهن صهیونیست‌ها را برای آنها روایت می‌کنند.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بیت المقدس ,
موزه دیویدسون نزدیک مسجد الاقصی

برخی موزه‌ها و مکان‌هایی که در آنها تاریخ جعلی صهیونیست‌ها روایت می‌شود نیز به وجود آمده‌اند مثل موزه دیویدسون در نزدیکی مسجدالاقصی که با مسجد فاصله‌ای چندصدمتری دارد و یا موزه‌ای با نام قافله نسل‌ها که در آن با ایجاد ۷ اتاق مجزا تاریخی جعلی از صهیونیزم را به‌صورت تصویری به نمایش گذاشته‌اند.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بیت المقدس ,
نمایی از یکی از اتاق‌های موزه تاریخ جعلی «قافله نسل ها» زیر مسجد الاقصی

تغییر نام خیابان‌ها و کوچه‌ها

یکی از مهمترین اقداماتی که صهیونیست‌ها طی یک دهه اخیر آن را به‌طور جدی دنبال می‌کنند تغییر نام  محله‌ها، شهرک‌ها، خیابان‌ها و حتی کوچه‌های شهر قدس است. این اقدام هرچند با واکنش شدید یونسکو و فلسطینیان مواجه شده است اما از سوی صهیونیست‌ها در حال پی‌گیری و اجرا است.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بیت المقدس ,
تغییر نام خیابان‌های قدس

تعطیلی مؤسسات فلسطینی

صهیونیست‌ها در راستای خالی کردن فلسطین از مسلمانان اقدام به تعطیلی مؤسسات فلسطینی کرده‌اند، در این راستا مهمترین اقدامی که آنها صورت داده‌اند علاوه بر تعطیلی دفاتر مربوط به ساف و وزارتخانه‌های فلسطینی تعطیلی دفاتر آژانس بین‌المللی رسیدگی به امور آوارگان فلسطین موسوم به «انروا» در سال ۲۰۱۹ بود. این اقدام در این راستا صورت می‌گیرد تا هیچ نهاد فلسطینی در قدس باقی نماند. یکی از تبعات این اقدام این است که از این به بعد فلسطینی‌های شهر قدس برای انجام امور اداری و مذهبی باید به‌سراغ مؤسسات صهیونیستی بروند و در آنجا امور جاری خود را پی‌گیری کنند.

آموزش و پرورش یهودی برای کودکان فلسطینی

از سال ۲۰۱۸ صهیونیست‌ها اقدامی زیرساختی را برای یهودی‌سازی قدس آغاز کردند. آنها تمام مدارس فلسطینی‌های قدس را که پیش از این زیر نظر وزارت آموزش و پرورش حکومت خودگردان اداره می‌شد تحت نظارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی قرار دادند، با این اقدام اولاً هیچ مدرسه‌ای دیگر در قدس نمی‌تواند آموزش‌های اسلامی و فلسطینی به کودکان فلسطینی بدهد و ثانیاً، با این اقدام از این پس کودکان فلسطینی شهر قدس باید با کتاب‌های درسی صهیونیست‌ها آموزش ببینند، کتاب‌هایی که در آنها نامی از فلسطین وجود ندارد، مقاومت امری تروریستی توصیف شده است و فلسطینی‌ها تروریست‌های خشونت‌طلب هستند.

به‌طور کلی صهیونیست‌ها طی قرن ۲۱ جسارت بیشتری در هتاکی علیه قدس پیدا کرده‌اند. آنها که جرأت ورود به مسجدالاقصی را نداشتند به این حرم مقدس هر روز هتاکی می‌کنند و در تمام قدس تلاش دارند با ایجاد نمادهای یهودی و تغییر نام خیابان‌ها و کوچه‌های آن از اسامی اسلامی به اسامی یهودی و صهیونیستی که بیشتر جعلی هستند شهر را کاملاً یهودی کنند، ضمن آنکه با از بین بردن نهادها و مؤسسات فلسطینی و قرار دادن آموزش کودکان فلسطینی در مدارس صهیونیستی می‌خواهند حتی اثری معمولی از فلسطین و آثار اسلامی آن باقی نماند.

منبع: تسنیم