پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ترامپ برای چین همدست پیدا کرد/

ترامپ برای چین همدست پیدا کرد/

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه این اتهام که چین قصد مداخله در روند انتخاباتی ۲۰۲۰ را دارد؛ دو رسانه وابسته به حزب دموکرات را به همدستی با پکن متهم کرد.

ترامپ برای چین همدست پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر دست به توئیتر برد و این بار رسانه‌های منتقد خود را به همکاری با چین متهم کرد.

وی در این پیام «ان بی سی نیوز» و «سی ان ان» که رسانه‌های وابسته به حزب دموکرات هستند را حیله‌گر و جاعل خطاب کرد و مدعی شد آنها با تملق‌گویی از چین از مسیر اصلی خود دور شده‌اند.

به ادعای ترامپ، این دو رسانه که از آنها به عنوان دشمن مردم یاد کرد؛ به قصد بازارگرمی در چین، به ایادی این کشور تبدیل شده‌اند و از آنتن آمریکا برای کمک به پکن استفاده می‌کنند.

البته، چین این روزها به اصلی‌ترین سوژه ترامپ برای دور کردن اذهان عمومی از ناکامی در مهار کرونا تبدیل شده تا جایی که حتی مدعی است مقامات پکن با هدف شکست وی در انتخابات ۲۰۲۰ از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

او حتی مدعی است کرونا از آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان –شهری که همه‌گیری بیماری از آنجا آغاز شد- به بیرون درز پیدا کرده و دولت پکن عمداً یا سهواً از افشای حقایق این بیماری طفره می‌رود.

از رسانه‌های دموکرات که بگذریم، این نخستین بار نیست که ترامپ نهاد یا موسسه‌ای را به همدستی با چین متهم می‌کند و پیشتر نیز به این بهانه که سازمان بهداشت جهانی «چین محور» است از قطع بودجه این نهاد خبر داده بود.