جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پایان ممنوعیت رفت‌وآمد؛ تظاهرات در بغداد و زخمی شدن 2 تن درپی تیراندازی عناصر ناشناس/

پایان ممنوعیت رفت‌وآمد؛ تظاهرات در بغداد و زخمی شدن 2 تن درپی تیراندازی عناصر ناشناس/

در نخستین روز پس از ممنوعیت کامل رفت آمد برای جلوگیری از شیوع کووید 19 که بیش از یک ماه به مورد اجرا در آمد، منابع العربیه نت روز سه شنبه 21 آوریل، گزارش دادند، تیراندازی از سوی افراد مسلح ناشناس، در مرکز بغداد رخ داد که به زخمی شدن شماری از تظاهر کنندگان عراقی منجر شد.

این منابع با اشاره به اینکه افراد مسلح نفوذی در میان تظاهر کنندگان، اقدام به تیراندازی به سوی آنها در میدان الخلانی در مرکز بغداد کردند که به زخمی شدن دو تظاهر کننده انجامید، افزودند: تظاهرکنندگان نیز در واکنش خود، با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت آنها حمله ور شدند و نیروهای امنیتی مستقر در نزدکی میدان الخلانی، هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.

بر أساس همین گزارش‌ها، نیروهای امنیتی به دلیل ترس از درگیر شدن با تظاهر کنندگان، به محل های تجمع آنها نزدیک نمی شوند.

گفتنی است که روز سه‌شنبه 21 آوریل، در پی از سرگیری تحرک‌های خیابانی در بغداد و بیشتر استان‌های عراق، ده‌ها تظاهرکننده در میدان الخلانی در نزدیکی میدان آزادی، کانون داغ اعتراضات بغداد، در نخستین روز پس از مقررات ممنوعیت کامل رفت‌و‌آمد به مدت بیش از یک ماه به هدف پیشگیری از شیوع کرونا، تجمع کردند.

مطابق مقررات جدید ممنوعیت رفت‌وآمد به شکل جزئی به مورد اجرا درخواهد آمد؛ به صورتی که شهروندان از سه‌شنبه تا 22 مه آینده، مجاز به مسافرت در طول روز از 6 صبح تا 7 بعد از ظهر هستند و تجمع بیش از 3 نفر، ممنوع اعلام شده است.

شایان ذکر است که اعتراضات در تاریخ 17 مارس،با گذشت ماه‌ها از آغاز آن علیه حاکمیت سیاسی کشور، متوقف گردید و مقامات برای جلوگیری از شیوع کرونا، مقررات ممنوعیت رفت‌وآمد را به مورد اجرا گذاشتند اما ده‌ها معترض همچنان در چادرهای خود در میادین عمومی در بغداد و سایر استان‌ها تحصن کردند.

این در حالی است که وزارت بهداشت عراق اعلام کرد، شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در عراق به 1415 مورد رسیده است