پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ: طی دو هفته آینده مرگ‌های زیادی در راه است!

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ: طی دو هفته آینده مرگ‌های زیادی در راه است!

کارشناسان مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید پیش بینی کرده‌اند که شمار قربانیان این ویروس بین ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار نفر باشد. رئیس‌جمهوری آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داد که باید خود را برای یک هفته نفس‌گیر به لحاظ افزایش شمار قربانیان کرونا آماده کنند.

ترامپ: مرگ‌های زیادی در راه است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که در روزهای آغازین شیوع کرونا، سعی به نادیده گرفتن تبعات آن داشت؛ اکنون به شهروندان این کشور هشدار داده که در روزهای آتی شاهد جهش بزرگی در شمار قربانیان این ویروس خواهیم بود.

وی ۲ هفته پیش رو را به لحاظ شیوع کرونا در آمریکا، بسیار سخت ارزیابی کرد و مدعی شد: مرگ‌های زیادی در راه است.

البته ترامپ همچنان انتقادها درباره شیوه پاسخگویی دولت واشنگتن به ویژه از باب تهیه دستگاه‌های تنفسی برای بیماران کرونایی را رد کرد و مدعی شد برخی ایالات بیش از نیاز خود طلب می‌کنند که این ناشی از ترس آنها از کاستی‌ها است.آمریکا با ۳۰۶ هزار مبتلا و ۸ هزار و ۳۰۰ قربانی، صدرنشین کشورهای آلوده به کرونا است و تخمین زده می‌شود که حتی با رعایت اصول قرنطینه نیز، شمار قربانیان این کشور به یکصد تا ۲۴۰ هزار نفر افزایش یابد.

ترامپ درباره شیوع کرونا: دو هفته سخت پیش‌رو است

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت، ما در وهله اول تلاش خواهیم کرد به مناطقی که در گیر شیوع کرونا هستند کمک کنیم. در مرحله دوم باید مانع آن شد که سرعت شیوع کرونا در سایر نقاط افزایش یابد.

اعزام نیرو به نیویورک

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که ۱۰۰۰ نیروی کادر درمانی ارتش را به نیویورک اعزام خواهد کرد تا به تلاش‌ها برای مقابله ویروس کرونا در این شهر کمک کنند.نیویورک طی هفته های اخیر یکی از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا بوده و بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در بین ایالت‌های آمریکا دارد.دونالد ترامپ در بخش دیگری به موضوع کمبود دستگاه‌های کمک تنفسی اشاره کرد و گفت، نمی‌توان درخواست همه فرمانداران را برآورد کرد.وی در ادامه با اشاره به درخواست یکی از فرمانداران گفت که وی در خواست ۴۰ هزار دستگاه تنفسی کرده است که تهیه چنین رقمی از دستگاه‌های کمک تنفسی غیر واقع بینانه است.دونالد ترامپ همچنین گفت برخی از ایالت‌ها بیش از نیاز خود دستگاه کمک تنفسی دارند.رئیس جمهوری آمریکا از مردم خواست به مقررات اعلام شده برای مقابله با ویروس کرونا توجه کنند.

دونالد ترامپ در ادامه گفت که وزارت خارجه آمریکا توانسته است ۴۰ هزار آمریکایی را در شرایط کنونی به کشور بازگرداند.تا عصر روز شنبه شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسید. تعداد قربانیان این ویروس نیز هشت هزار و ۱۶۲ نفر اعلام شده است.در همین حال، اندرو کومو، فرماندار نیویورک نیز شنبه گفت، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت جان خود را از دست داده اند. وی تصریح کرد، اوج شیوع این بیماری در این ایالت در روزهای آینده خواهد بود.اندرو کومو در یک کنفرانس خبری شمار قربانیان در این ایالت را سه هزار و ۵۶۳ نفر اعلام کرد و گفت که وضعیت شیوع ویروس کرونا در لانگ آیلند و شرق شهر نیویورک نگران کننده است.فرماندار نیویورک تصریح کرد: ما هنوز به نقطه اوج شیوع نرسیده‌ایم ولی داریم به آن نزدیک می‌شویم. در حال بررسی ارزیابی هستیم و در هفت روز آینده خواهد بود.تنها ۳۰ روز پیش نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد . ولی احساس می‌کنی به اندازه یک عمر بود.