جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » سابقه بهانه‌تراشی امریکا برای عملیات نظامی !راکت‌پرانی به پایگاه‌های نظامی؛ بازی جدید امریکا برای بدنام کردن بسیج مردمی عراق؟!!!

سابقه بهانه‌تراشی امریکا برای عملیات نظامی !راکت‌پرانی به پایگاه‌های نظامی؛ بازی جدید امریکا برای بدنام کردن بسیج مردمی عراق؟!!!

ادعاهای پوچ و مردرندانه بخش پروپاگاندای سپاه پاسداران در سایتهای امنیتی نظیر “مشرق نیوز”: احتمال اجرای عملیات پرچم دروغین در خاک عراق/

عراق نیروهای آمریکایی

سرویس جهان مشرق در یک فرافکنی مزورانه ادعاهای عجیبی به شرح زیر مطرح کرد_:

در روزهای اخیر موج خبری گسترده و شایعات عجیبی در خصوص احتمال انجام کودتا یا عملیات نظامی گسترده ارتش امریکا علیه مواضع بسیج مردمی عراق منتشر شده است.شاید مشهورترین مورد متهم به اجرای سناریوی پرچم دروغین، حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در امریکا و آغاز لشکرکشی ارتش امریکا به افغانستان و عراق باشد.

این موج خبری که از تعدادی سایت و خبرگزاری گمنام آغاز شده و تا مقاله نشریه نیویورک تایمز نیز گسترش یافت شاید در وهله نخست انتشار شایعه و انحراف افکار عمومی از بحران کرونا در سطح بین المللی به نظر می‌رسید اما توییت شب گذشته دونالد ترامپ در صفحه شخصی خود باز هم توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

آیا جملات دونالد ترامپ تهدید توخالی بود ؟

در حالی که در یک هفته گذشته تمام منابع خبری عربی و انگلیسی زبان مشغول انتشار اخباری مبنی بر حمله پیش دستانه امریکا به مواضع حشد الشعبی در عراق بودند، به ناگاه شب گذشته ترامپ در توییتی مدعی شد که ایران و گروه‌های تحت حمایتش در عراق قصد انجام عملیاتی علیه نیروهای امریکایی در عراق را دارند و در صورت انجام این کار تاوان سختی خواهند داد !

به موازات این سخنان رییس جمهور امریکا، خوراک خبری رسانه‌های بیگانه نیز با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای از احتمال حملات یا کودتای امریکا، تبدیل به احتمال حمله نیروهای حشد الشعبی به پایگاه‌های امریکایی و عملیات تلافی جویانه متقابل ارتش امریکا شد.

مجموعه این تحولات رسانه‌ای موجب شده است تا بسیاری از کارشناسان احتمال بدهند که مقامات امریکا به دنبال ایجاد بهانه و دلیلی مناسب و قابل پذیرش برای انجام عملیات نظامی در عراق و از بین بردن توان نیروهای بسیج مردمی این کشور باشند. در واقع ممکن است ارتش امریکا با اجرای سناریوی خودزنی یا Operation False Flag به دنبال دستیابی به هدف خود در خاک عراق باشد.

عملیات False Flag یا پرچم دروغین چیست ؟

در تعریف نظامی و بین المللی ، عملیات پرچم دروغین به مجموعه اقداماتی گفته میشود که یک کشور خاص از طریق وارد آوردن ضربات نظامی عمد به منافع خودی و متهم کردن کشور رقیب به انجام این اقدام و کسب بهانه لازم برای آغاز جنگ انجام می‌دهد.

شاید مشهورترین مورد متهم به اجرای سناریوی پرچم دروغین، حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در امریکا و آغاز لشکرکشی ارتش امریکا به افغانستان و عراق باشد.

حملاتی که با گذشت دو دهه از آن همچنان زوایای پنهان و ابهامات بزرگی در خصوص چگونگی انجام آن توسط یک گروه تروریستی با امکانات محدود در خاک ابر قدرت نخست دنیا وجود دارد.

همچنین اسناد منتشر شده توسط CIA نیز نشان می‌دهد در چند مورد این کشور در دهه 60 میلادی قصد اجرای سناریو خودزنی برای کسب بهانه لازم برای حمله نظامی به کوبا و ساقط کردن حکومت فیدل کاسترو رهبر این کشور را داشته است که با مخالفت جان.اف.کندی رییس جمهور وقت امریکا مواجه شده است. این عملیات تحت عنوان Operation Northwoods نامگذاری شده بود.

مثال دیگر در خصوص این سناریو به حملات شیمیایی در خاک سوریه بازمی‌گردد. در ۲ مورد حملات شیمیایی در شهر خان شیخون در سال ۲۰۱۷ و دوما در ۲۰۱۸ در حالیکه ارتش سوریه در حال پیشروی و آزادسازی شمال حماه و غوطه شرقی دمشق بود.

پایگاه هوایی شعیرات پس از حملات هوایی امریکا

به ناگاه انفجار بمب‌های حاوی گاز شیمیایی در این مناطق و کشته شدن ده‌ها نفر موجب شد تا انگشت اتهام به سوی ارتش سوریه نشانه رفته و در حالی که این کشور در موقعیت برتر بوده و هیچ منطقی برای انجام چنین عملی موجود نبود توسط کشورهای غربی متهم شده و بهانه برای انجام حملات هوایی امریکا و متحدانش به پایگاه هوایی شعیرات و برخی تاسیسات نظامی سوریه در منطقه قابون و برزه در ریف دمشق ایجاد شود.

مجمتع تحقیقاتی ارتش سوریه در منطقه برزه دمشق پس از حملات هوایی امریکا

آیا باید منتظر خودزنی امریکا در خاک عراق باشیم ؟

اگرچه در حال حاضر سند قطعی و قابل اتکایی برای این فرضیه موجود نیست، اما با توجه به موج خبری و رسانه‌ای ایجاد شده در روزهای گذشته و توییت شب گذشته دونالد ترامپ در خصوص احتمال حمله به نظامیان امریکایی در خاک عراق، این احتمال وجود دارد که سازمان‌های جاسوسی و گروه‌های مخفی تحت امر امریکا با اجرای سناریوی مشابه و به طور مثال ترور شخصیت‌های دیپلماتیک این کشور در خاک عراق یا حمله به کارمندان سفارت یا در مرحله آخر یک حمله شبیه سازی شده به مقر نظامی این کشور در خاک عراق ، انگشت اتهام را به سوی نیروهای حشد الشعبی دراز کرده و مقدمات عملیات گسترده نظامی در این کشور را فراهم کنند.

بیانیه سخنگوی ائتلاف امریکایی ضد داعش در خصوص تخلیه پایگاه K1 در استان کرکوک

تخلیه پایگاه‌های نظامی درجه ۲ نظیر پایگاه القائم در استان الانبار و K۱ در کرکوک و احتمال خروج از سایر پایگاه‌های دور دست نظیر القیاره و البلد در استان نینوا و صلاح الدین نیز ممکن است به منظور تمرکز قوا در ۲ مکان مشخص یعنی کمپ تاجی و عین الاسد بوده تا به هنگام اجرای عملیات ، توان نیروهای مردمی عراق برای تلافی و ضربه زدن به نظامیان اشغالگر محدود شود.

راکت‌پرانی به پایگاه‌های نظامی؛ بازی جدید امریکا برای بدنام کردن بسیج مردمی عراق/

پایگاه بلد

این پایگاه که در جنوب شهر سامرا و ۶۴ کیلومتری شمال بغداد پایتخت این کشور قرار دارد در اوایل سال ۱۹۸۰ و دوران جنگ تحمیلی به دست مهندسین یوگسلاوی ساخته شده است.

سرویس جهان مشرق –  شب گذشته منابع عراقی گزارش دادند که پایگاه هوایی بلد در استان صلاح‌الدین هدف حمله 8 تیر راکت قرار گرفته است. این حمله موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از پرسنل ارتش عراق که در این محل حضور داشتند شده است. اولین موضوعی که بلافاصله مورد توجه قرار گرفت تمرکز بر نام این پایگاه به عنوان محل حضور نظامیان امریکایی بود. اما این مسئله تا چه حد واقعیت دارد؟

تاریخچه پایگاه هوایی بلد

این پایگاه که در جنوب شهر سامرا و ۶۴ کیلومتری شمال بغداد پایتخت این کشور قرار دارد در اوایل سال ۱۹۸۰ و دوران جنگ تحمیلی به دست مهندسین یوگوسلاوی ساخته شده و به افتخار احمد حسن البکر رییس جمهور سابق عراق پایگاه البکر نامگذاری شد. این پایگاه که مجهز به ۳۰ آشیانه ضد بمب و مستحکم برای نگهداری جنگنده است در سال ۲۰۰۳ و پس از اشغال عراق توسط ارتش آمریکا به عنوان دومین پایگاه بزرگ نیروهای امریکایی در این کشور مورد استفاده قرار گرفت. پس از خروج نظامیان امریکایی از این کشور در سال ۲۰۱۱ و تحویل پایگاه به ارتش عراق ، نام این محل نیز به پایگاه هوایی بلد تغییر کرد. در حال حاضر این پایگاه محل عملیات جنگنده‌های F۱۶ نیروی هوایی عراق است.

آیا نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی بلد حضور دارند؟

تردیدی نیست که بر طبق معاهده نظامی میان ارتش عراق و امریکا، متخصصین فنی و اساتید پرواز امریکایی در سال‌های اخیر مشغول آموزش پرسنل نیروی هوایی عراق در این پایگاه بوده‌اند. اما بر خلاف عین الاسد یا کمپ تاجی ، نیروهای امریکایی به شکل مجزا اتاق عملیاتی در این پایگاه نداشتند.

همچنین پس از تصویب قانون اخراج نیروهای امریکایی در پارلمان عراق ، پرسنل امریکایی این پایگاه را ترک کرده و از ادامه آموزش نیروهای عراقی امتناع کردند. در واقع حملات راکتی شب گذشته به پایگاهی انجام شده است که تنها نیروهای ارتش عراق در آن حضور دارند.

قطع به یقین گروه‌های نظامی عضو بسیح مردمی عراق هیچ دلیل منطقی برای حمله به چنین پایگاهی ندارند.

پرسنل امریکایی در کنار جنگنده F۱۶ عراقی

بازی جدید امریکا برای بدنام کردن بسیج مردمی عراق

با توضیحاتی داده شده در بخش قبلی، میتوان با قطعیت گفت حمله راکتی به این پایگاه به هیچ وجه از سوی نیروهای حشدالشعبی و برای وارد آوردن تلفات به نیروهای امریکایی نبوده است. اما موضوع مهم تر در این میان نتیجه این حمله بوده است.

در حمله شب گذشته ابتدا اعلام شد که ۴ سرباز عراقی زخمی شده‌اند اما ساعاتی بعد شبکه‌های تلویزیونی عراق از کشته شدن سرلشکر طارق عباس جمیل ، از فرماندهان این پایگاه خبر دادند. این موضوع نشان میدهد حمله فوق به هیچ عنوان شباهتی به حملات راکتی کم دقت پیشین نداشته و هدف گیری دقیق برای کشته شدن شخصیتی مهم و خدشه دار کردن وجهه نیروهای بسیج مردمی عراق در پس پرده این حادثه بوده است.

در ماه‌های گذشته نیز شاهد بودیم که موج ترور و قتل علیه نیروها و فرماندهین بسیج مردمی عراق، حمله به پایگاه‌های رسمی این سازمان، تلاش برای هدایت تظاهرات و شعارهای ضد حشد و همچنین حملات پهپادی به مقرهای گروه‌های مرمی عراق بخش هایی از پازل امریکا و غرب برای از بین بردن محبوبیت و انسجام ساختاری سازمان حشد الشعبی عراق بوده است.

تصویری از پادگان الصقر بغداد پس از حمله پهپادهای امریکایی

حال به نظر میرسد توطئه‌ای جدید از طریق حملات به پایگاه‌های ارتش عراق به بهانه حضور نیروهای امریکایی در جریان است تا ارتش و نیروهای مردمی در این کشور را رو در روی هم قرار داده و پروژه نابودی بسیج مردمی عراق در بحبوحه احتمال فرار نیروهای امریکایی از خاک این کشور کلید بخورد.