پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » تداوم شیوع پرشتاب ویروس نوپدید در جهان؛ کرونا نیم میلیونی شد!

تداوم شیوع پرشتاب ویروس نوپدید در جهان؛ کرونا نیم میلیونی شد!

در ادامه مسیر پرشتاب شیوع ویروس نوپدید کرونا و بیماری ناشی از آن، کووید 19، شمار مبتلایان قطعی این ویروس در سراسر جهان از ۵۰۰۰۰۰ نفر عبور کرد؛ شمار مبتلایانی که شناسایی شده‌اند، نه انبوه مبتلایانی که یا علائم خاصی ندارند و یا در زمره مبتلایان به این ویروس قرار نمی‌گیرند.
در ادامه مسیر پرشتاب شیوع ویروس نوپدید کرونا، شمار مبتلایان قطعی این ویروس در سراسر جهان از ۵۰۰۰۰۰ نفر عبور کرد.
به گزارش «تابناک»، دقایقی پیش در پی اعلام آمار روزانه ابتلا به کووید 19 در ایتالیا، سرفصل جدیدی در شیوع ویروس کرونا در جهان به ثبت رسید؛ رسیدن آمار مبتلایان رسمی ویروس کرونا در ایتالیا به چین در عدد هشتاد هزار و از آن مهم‌تر، نیم میلیونی شدن آمار مبتلایان قطعی به ویروس در جهان. عددی که دو روز پیش 400 هزار بود!
کرونا نیم میلیونی شد!
سرعت رشدی برق آسا و ترسناک که موجب شده شمار مبتلایان در عرض 48 ساعت به اندازه دو ماه و چند روز از شروع افزایش پیدا کند؛ افزایشی فراتر از تعداد کل مبتلایانی که تا به امروز در چین شناسایی و اعلام شده است. رشدی پر شتاب که صعود چشمگیر آمار مبتلایان در آمریکا و چند کشور اروپایی مانند اسپانیا و آلمان را به دنبال داشته است.
این در حالی است که بر اساس آمارها، ویروس کرونا تاکنون در 198 کشور جهان شناسایی شده و نیم نگاهی به شرایط کشورهایی که در فهرست نیستند (مانند کشور یمن) حکایت از فتح سراسر کره خاکی توسط این ویروس دارد. نبردی سهمگین که باید امیدوار باشیم هرچه سریعتر کفه ترازو در آن به سمت بشریت سنگینی کند.
امیدواری برای رهایی از بیماری‌ای که به تاکید سازمان بهداشت جهانی، به پاندمی یا همه‌گیری جهانی رسیده و حالا دیگر شک و تردیدی وجود ندارد که شیوعش انفجاری است و همین شیوع انفجاری موجب می‌شود که نرخ مرگ و میر ناشی از آن بالاتر از چیزی که هست برود. نکاتی که بازتاب چندانی در آمارها ندارد.
کرونا نیم میلیونی شد!
این را می‌شود از تامل در آمارهایی دریافت که به موارد اثبات شده ابتلا به این بیماری دارد نه آنهایی که مثلا نابویایی و ناچشایی از علایم ابتلایشان به این بیماری است یا افرادی که به کووید مبتلا می‌شوند اما علائمی در حد سرماخوردگی دارند و به آمار مبتلایان قطعی کرونا راهی پیدا نمی‌کنند و سرشماری نمی‌شوند.
نقیصه ای که به تاکید سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به وضوح در آمار مرگ و میر این بیماری در ایتالیا که قریب به 10 درصد است، هویداست. آماری که به تاکید دکتر جهانپور، نتیجه شناسایی نشدن جمع بزرگی از مبتلایان در این کشور است؛ مبتلایانی که حالا می‌دانیم کسری از ایشان هیچ علائمی ندارند!