سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در گفتگو با مهر اعلام شد:برنامه دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم برای مقابله با بحران کرونا/

در گفتگو با مهر اعلام شد:برنامه دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم برای مقابله با بحران کرونا/

برنامه دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم برای مقابله با بحران کرونا

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برنامه های این مرکز را برای مدیریت بحران کرونا تشریح کرد.

منصوره سادات صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیح عملکرد دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برای مدیریت بحران کرونا گفت: اقدامات انجام شده از سوی دفتر و مراکز مشاوره و بهداشت قبل از شیوع کورونا ویروس در ایران بوده است.

وی توضیح داد: برخی از اقدامات قبل از شیوع، شامل تهیه دستورالعمل روش های چگونگی برخورد و مواجهه با دانشجویان غیرایرانی مستقر در دانشگاه های وزارت علوم و نیز  تهیه بروشورهای آموزشی در رابطه با پیشگیری از ابتلا به ویروس کورونا و ابلاغ آن به دانشگاه ها بوده است.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بعد از شیوع ویروس نیز با تشکیل ستاد سلامت در سازمان بخشنامه های متعددی توسط معاون وزیر علوم و رئیس سازمان به روسای دانشگاه ها و معاونین دانشجویی در مورد تخلیه خوابگاه ها و ضدعفونی کردن خوابگاه و غذاخوری ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: همچنین آخرین دستورالعمل های وزارت بهداشت در تعامل مستمر از این وزارت خانه پیگیری و در اختیار دانشگاه قرار داده می شد. همچنین برای تهیه و انتشار بروشورهای آموزشی سلامت جسمی و کرونا با بهره گیری از این دستورالعمل ها از ظرفیت دانشجویان همیار بهداشت استفاده شد.

وی ادامه داد: البته در این زمان مراکز مشاوره دانشجویی نیز در کنار مراکز بهداشت نه تنها در این زمینه بلکه بخصوص به طور تخصصی در زمینه مدیریت بحران کرونا و حفظ سلامت روانی اقدامات متعددی انجام دادند.

صادقی خاطرنشان کرد: برخی از این اقدامات اهتمام جدی به انجام مشاوره های آنلاین بوده است. البته مشاوره آنلاین و تلفنی از قبل بحران در خیلی از مراکز راه اندازی شده بود ولی تاکید ویژه برای ادامه یا راه اندازی این نوع مشاوره در این زمان بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از دیگر اقدامات تهیه اینفوگرافی و کلیپ در مورد مدیریت این بحران، ترغیب و آموزش برای چگونه در خانه ماندن با حفظ ارتقای سلامت روان دانشجویان بوده است. همچنین فراخوان برای برگزاری مسابقه هایی بر خودمراقبتی و دیگریاریگری و مسئولیت اجتماعی انجام شده است که از جمله برنامه های دانشجویان همیار سلامت روان است.