شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کرونا به مسوولان هم رحم نکرد/ اسامی مسوولانی که به کرونا مبتلا شده اند/آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۱۱ هزار و ۳۶۴ رسید/ کشف ۱۲۸۹ مورد جدید و تداوم رکوردشکنی مرگ در کشورمان/

کرونا به مسوولان هم رحم نکرد/ اسامی مسوولانی که به کرونا مبتلا شده اند/آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۱۱ هزار و ۳۶۴ رسید/ کشف ۱۲۸۹ مورد جدید و تداوم رکوردشکنی مرگ در کشورمان/

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۲۸۹ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.
آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۱۱ هزار و ۳۶۴ تن و جان باختگان به ۵۱۴ تن رسید/ کشف ۱۲۸۹ مورد جدید و تداوم رکوردشکنی مرگ در کشورمان
وی افزود: از این ۱۰۰۷۵ مبتلای قطعی جدید، ۳۰۳ تن در استان تهران، ۴۲ تن در استان قم، ۷۱ تن در استان گیلان، ۱۱۰ تن در استان اصفهان، ۶ تن در استان البرز، ۱۹۲ تن در استان مازندران، ۴۸ تن در استان مرکزی، ۱۲ تن در استان قزوین، ۳۸ تن در استان سمنان، ۲۱ تن در استان گلستان، ۱۱۰ تن در استان خراسان رضوی، ۳۳ تن در استان فارس، ۲۵ تن در استان لرستان، ۹۷ تن در استان آذربایجان شرقی، ۱۵ تن در استان خوزستان، ۴۶ تن در استان یزد، ۲۰ تن در استان زنجان، ۹ تن در استان کردستان، ۱۵ تن در استان اردبیل، ۱۵ تن در استان کرمانشاه، ۱۲ تن در استان کرمان، ۱۰ تن در استان همدان، ۲ تن در استان سیستان و بلوچستان، ۴ تن در استان هرمزگان، ۸ تن در استان ایلام و ۲۵ تن تن در استان آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند.

امروز چند نفر در کشورمان به ویروس کرونا و بیماری کووید-19 مبتلا شدند، چند نفر بهبود یافتند و چند تن جان باختند؟ دیروز چه؟ یک هفته پیش چطور؟ برای یافتن پاسخ این دست سوالات می‌توانید به نموداری مراجعه کنید که «تابناک» بر اساس آمار‌های وزارت بهداشت کشورمان تدارک دیده و به روزرسانی می‌کند:
آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۱۱ هزار و ۳۶۴ تن و جان باختگان به ۵۱۴ تن رسید/ کشف ۱۲۸۹ مورد جدید و تداوم رکوردشکنی مرگ در کشورمان
لازم به یادآوری است جز این نمودار، نمودار آمار تجمیعی مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در کشورمان هم به روال سابق در دسترس شما قرار دارد و جدای آن، می‌توانید با مراجعه به «نقشه پویا» و کلیک روی استان‌های مختلف، از وضیع شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف کشورمان مطلع شوید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۸۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۱۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۳۵۲۹ تن بهبود یافته‌اند.

جهانپور در ادامه از افزایش شهر‌هایی که طرح سلامت در آن‌ها به اجرا در می‌آید خبر داد و گفت: یکی از نتایج شاخص اجرای این طرح را کاهش مراجعه شدید به مراکز درمانی است. البته ما هنوز در فاز صعودی ابتلا و شیوع به این بیماری در کشورمان هستیم و همه تلاش‌هایی که در کنار هم صورت خواهیم داد، برای کند کردن این روند شیوع است.

سخنگوی وزارت بهداشت با یادآوری تداوم روند ابتلا به ویروس، بر رعایت توصیه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: در جریان هستید که بیماری وارد فاز پاندمیک و همه گیری جهانی شده است. جمع بزرگی از کشور‌های جهان با این بیماری دست به گریبان هستند و در کشورمان هم همه استان‌ها و شهر‌ها درگیر هستند و بر اسن اساس می‌گوییم که امسال نوروزی مثل نوروز دیگر سال‌ها نخواهیم داشت و می‌خواهیم که به هیچ عنوان برای سفر برنامه ریزی نکنید.

برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا در ایران به صورت نقشه پویا، به اینجا بروید و برای مشاهده آمارها به صورت نمودارهای خطی و میله‌ای در بازه‌های زمانی متفاوت، اینجا را کلیک کنید.

بیش از 20 روز از ورود مهمان ناخوانده کرونا به کشورمان می گذرد، ویروسی منحوس که تعداد زیادی از مردم را مبتلا کرده و جان برخی از هموطنان را گرفته است؛ مسوولان و نمایندگان مجلس هم از این قاعده مستثنی نبوده وگرفتار شده اند.

به گزارش تابناک ایپدمی کرونا که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی به پاندومی به معنای همه گیری جهانی تبدیل شده بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر کرده و در ایران هم گرفتاری های زیادی به وجود آورده است. ویروسی که برایش مسوول ، نماینده، هنرمند، افراد مشهور و مردم عادی تفاوتی ندارد و هر فردی را هدف قرار می دهد.

در ایران هم مسوولان فعلی و سابق، سیاسیون و نمایندگان از یک سو و پرستاران و پزشکان و کادر درمانی از سوی دیگر گرفتار شده و متاسفانه عده ای هم جان خود را از دست داده اند.

در جدول زیر اسامی مسوولان فعلی و سابق و فعالان سیاسی مبتلا به کرونا و یا فوت شده برا اثر ابتلا به این ویروس بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها آمده است:

 

               نام سمت وضعیت
حسین شیخ الاسلام معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی فوت
محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص فوت
احمد تویسرکانی مشاور رییس قوه قضائیه فوت
حجت الاسلام خسروشاهی سفیر سابق ایران در واتیکان فوت
رضا رحمانی وزیر صنعت معدن تجارت فرنطینه
علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قرنطینه

 

محمود صادقی نماینده تهران قرنطینه
مجتبی ذوالنور نماینده قم قرنطینه
محمدرضا منصوری نماینده ساوه قرنطینه
معصومه آقاپور نماینده شبستر قرنطینه
محمدعلی رمضانی منتخب آستانه اشرفیه فوت
فاطمه رهبر منتخب تهران فوت
زهره الهیان منتخب تهران قرنطینه
محمدرضا راه چمنی فعال سیاسی اصلاح طلب فوت
فرهاد تذری معاون اسبق اداره سیاسی سپاه فوت
معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده قرنطینه
ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت قرنطینه
جواد حسینی کیا سقز قرنطینه
پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس قرنطینه
اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران قرنطینه
شهاب نادری نماینده پاوه قرنطینه
غلامرضا کاتب نماینده گرمسار قرنطینه
فریدالدین حدادعادل فرزند حداد عادل قرنطینه
مصفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری قرنطینه
مجتبی فاضلی رییس دفتر آیت الله شبیری زنجانی فوت
محمد جواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت قرنطینه
حبیب الله پیروی رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فوت
حسین حسینی شاهرودی نماینده شاهرود قرنطینه

فارغ از ابتلای این تعداد مسوول به کرونا، اتفاق دیگری رخ داد که تعدادی از نمایندگان و مسوولان با انتشار فیلم در فضای مجازی و یا متنی در صفحات شخصی خود اعلام کرده به این ویروس مبتلا شده و در قرنطینه به سر می برند، موضوعی که با سیل انتقادات با محور وجود تبعیض در درمان آن ها مواجه شد؛ اینکه نحوه مراقبت از آن ها در زمان قرنطینه خانگی چه طور است و یا اینکه خوشحالی آن ها از ابتلا به کرونا چه دلیلی دارد. عده ای هم انتقادات تندی به پارلمان داشتند مبنی بر اینکه چرا علی رغم کمبود کیت تشخیص کرونا از 100 نماینده مجلس تست گرفته شده است؟در این باره از ابوالفضل موسوی نماینده یزد توضیح داد که نمایندگان در دوران انتخابات در همه جای کشور حضور داشته و بعد در جلسه علنی مجلس شرکت کردند لذا هر کدام از آن ها می توانستند ناقل ویروس باشند؛ به همین دلیل از نمایندگان تست کرونا گرفته شد تا از انتشار این ویروس در سراسر کشور از سوی نمایندگان به مردم جلوگیری شود.البته که اعلام علنی تست مثبت هم جلوه خوبی نداشته و باعث نگرانی مردم و از دست رفتن امید آن ها می شود.علی ربیعی، سخنگوی دولت هم با رد وجود تبعیض در درمان مسوولان نسبت به مردم عادی گفت: مبتلا شدن برخی از مسئولان دولتی نشان از سطح بالای تماس اجتماعی آنها و حضورشان در بین مردم دارد و اینکه فاصله ای بین آنها نیست.اما شاید بهترین پاسخ به انتقادات به حق مردم را عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد که گفت: «‌دغدغه مردم، کروناگرفتگی من و شما نیست،‌خودبزرگ‌بینی را کنار بگذاریم.»به هر حال در شرایطی که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت تعدا مبتلایان به کروناویروس در روز پنج شنبه 22 اسفند به 9 هزار نفر رسیده که مسوولان و مقامات را هم بی‌نصیب نگذاشته، انتظار حداقلی مردم این است که مسوولان در کنار آن ها بوده و به بهانه تزریق روحیه امید از نمایش دادن و انجام اقداماتی پرهیز کنند که نتیجه آن تنها تاسف و حتی خشم مردم خواهد بود.

انتهای پیام