شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » در دانشگاه علوم پزشکی مجازی؛آغاز آموزش مجازی طب ایرانی و مکمل به دانشجویان علوم پزشکی/

در دانشگاه علوم پزشکی مجازی؛آغاز آموزش مجازی طب ایرانی و مکمل به دانشجویان علوم پزشکی/

آغاز آموزش مجازی طب ایرانی و مکمل به دانشجویان علوم پزشکی از فردا

آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل برای اولین بار به صورت متمرکز در دانشگاه علوم پزشکی مجازی اجرا شده و آموزش مجازی آن از ۱۵ اسفند برای دانشجویان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سلیمان احمدی، مشاور امور دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مجازی درباره راه اندازی و اجرای درس دو واحدی مبانی طب ایرانی و مکمل گفت: مبانی طب ایرانی و مکمل به صورت درسی دو واحدی اجباری و اختیاری برای۷ رشته طراحی و در حال اجراست. راه اندازی این درس با همکاری دیگر دانشگاه های علوم پزشکی انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم اجرای این درس در دانشگاه ها، تربیت آینده درمان و آموزش با منبعی مستند، درست و علمی، فرهنگ سازی و احیای رسوم درست گذشتگان و شیوه صحیح مقابله با خرافه پرستی است. از این رو مرجعی موثق در زمینه طب ایرانی و مکمل ایجاد شده است.

مدیر EDC دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: طراحی این درس قدمی برای ادغام طب ایرانی و علم پزشکی نوین است. در این راستا دانشگاه علوم پزشکی مجازی تفاهم نامه ای با دفتر طب ایرانی منعقد کرده و طی جلسات متعدد این حرکت بزرگ را پایه گذاری کرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مجازی بعد از طراحی آموزشی همراه با اساتید دیگر دانشگاه ها، چهل و دو محتوای آموزشی تولید کرده و از طریق فراخوان سراسری در کشور شروع به ثبت نام تمامی علاقمندان واجد شرایط کرده است.

احمدی ادامه داد: تمامی ثبت نام ها در دوهفته انجام شده و این درس با استقبال زیادی از دانشجویان ۵۴ دانشگاه علوم پزشکی در ۱۷ رشته مختلف روبرو شد و تعداد ۲ هزار و ۱۷۰ نفر ثبت نام کرده اند.

وی افزود: افراد متقاضی در این درس از طریق سامانه نقل و انتقالاتی که معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در اختیار ما گذاشت رسما دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مجازی محسوب می شوند.

مشاور امور دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مجازی درباره اعضای هیات علمی و چگونگی اجرای درس مبانی طب ایرانی و مکمل نیز توضیح داد: اعضای هیات علمی این درس از بهترین اساتید دانشگاه های کشور و اعضای گروه طب ایرانی است و ارائه دروس با تدریس گروهی شکل گرفته است. در ادامه طراحی مدل آموزشی، دانشجویان را بر اساس رشته تحصیلی آنها به ۱۳ رشته تقسیم کرده و در هر یک از این گروه ها یک سرگروه، دو استاد همکار و دو دستیار انتخاب کرده ایم.

وی افزود: در این بین تمامی برنامه های آموزشی مدرس الکترونیک و فراگیر الکترونیک را برای مخاطبین خود داشته ایم. اولین کلاس درس مبانی طب ایرانی و مکمل در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد و در شرایط فعلی و تعطیلی دانشگاه ها، کلاس های درس ما همچنان به کار خود ادامه داده و کلاسی متوقف نخواهد شد. در طول ترم برای فراگیران دو امتحان، جلسات رفع اشکال به صورت وبینار و در آخر امتحان پایان ترم به صورت الکترونیک در محل تحصیل دانشجو برگزار خواهد شد.

احمدی گفت: چشم انداز این درس بسیار گسترده است و باید گفت اولین قدم همیشه دشوار است که با کمک همکاران از آن در حال گذر هستیم. در آینده نیز بر اساس نیاز های هر رشته این درس به چندین شاخه و به صورت تخصصی توسعه خواهد یافت.