پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » خراسان رضوی تعطیل شد!

خراسان رضوی تعطیل شد!

استانداری خراسان

براساس مصوبه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ رضوی روزهای پنجشنبه ۱۵ و شنبه ۱۷ اسفند ماه تعطیل خواهند بود.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، در راستای اقدامات پیشگیرانه به منظور حفظ سلامت کارمندان و کاهش ترددهای درون شهری، ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان به استثنای مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی را روزهای پنجشنبه ۱۵ و شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل اعلام کرد.

بیشنر بخوانید:

کرونا در قزوین جان ۷ نفر را گرفت

نمایشگاه قرآن ماه رمضان برگزار نمی‌شود

براساس این گزارش این تصمیم به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان متولی حوزه بهداشت و سلامت استان و با تایید استاندار خراسان رضوی اتخاذ شده است.

در این گزارش به هم‌استانی‌ها توصیه شده از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و مسافرت خودداری و برای حفظ سلامتی خود در منزل استراحت کنند.

محمد رضا کلایی شهردار مشهد نیز طی نامه‌ای از استاندار خراسان رضوی خواسته بود با توجه به لزوم عملیات گسترده ضدعفونی در روزهای آتی به ویژه در محل‌های تجمع مسقف و فضای باز و صیانت بیش از پیش از شهروندان روزهای پنجشنبه ۱۵ و شنبه ۱۷ اسفند در شهر مشهد تعطیل عمومی اعلام شود.

از ۳۰ بهمن ماه امسال تاکنون ۳۵۹ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده‌اند که ۲۰۰ نفر آنان  بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

هم اکنون ۱۵۰ نفر در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، شریعتی و قائم (عج) مشهد بستری و تحت مداوا هستند.

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه آزمایش ۳۶ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند که ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.