شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » حاج‌علی‌اکبری خبر داد؛برگزاری نماز جمعه در تمامی مراکز کشور لغو شد!

حاج‌علی‌اکبری خبر داد؛برگزاری نماز جمعه در تمامی مراکز کشور لغو شد!

برگزاری نماز جمعه در تمامی مراکز کشور لغو شد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا این هفته نماز جمعه در تمام مراکز استان‌ها برگزار نمی‌شود.

 به گزارش مشرق به نقل از صداوسیما، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا این هفته نماز جمعه در تمام مراکز استان‌ها برگزار نمی‌شود.

وی در خصوص برگزاری نماز جمعه این هفته در شهرستان‌ها افزود: درباره نماز جمعه شهرستان‌ها و بخش‌ها و سایر شهرها کمیته‌ای متشکل از نماینده ولی فقیه استان‌ها، استاندار و مسئول بهداشت استان تصمیم به برگزاری یا برگزار نشدن نمازجمعه این هفته می‌کنند که از طریق رسانه‌های استانی به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خصوص نمازهای جمعه این هفته کشور هم اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی به ویژه نمازگزاران عزیز جمعه می رساند،  با توجه به ضرورت پیشگیری های لازم از شیوع کرونا و اهمیت هماهنگی و انسجام ملی و دستگاهی در مقابله با این بیماری، برابر نامه مورخه چهار شنبه ۱۴/۱۲/۹۸  که از سوی وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه واصل شده است . نماز جمعه این هفته در کلیه مراکز استان‌ها برگزار نخواهد شد .

طبق مفاد مندرج در نامه و توافق انجام شده مقرر گردید ، برای اقامه نماز جمعه در سایر شهرها و مناطق  کمیته‌ای مرکب از نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و پس از استماع نقطه‌ نظرات فنی رئیس محترم دانشگاه ، تصمیم‌گیری نهایی انجام و از طریق نماینده محترم ولی فقیه در استان به ائمه محترم جمعه اعلام گردد.

بر خود فرض می دانیم مراتب امتنان و قدردانی ائمه جمعه سراسر کشور را از تلاش ها و مجاهدت های خالصانه مدافعان سلامت در بیمارستانها و مراکز آموزشی (اعم از پزشکان ، پیراپزشکان، پرستاران ، کادر آزمایشگاهی و نیروهای گمنام خدمات درمانی ) و نیز وزیر محترم و معاونان و مدیران ارشد و همکاران عزیزشان در جهاد مقدسی که در پیش رو دارند ابراز نمائیم.

در آستانه میلاد خجسته حضرت جواد الائمه علیه السلام شفای بیماران و دردمندان شما ، گشایش و نزول رحمت و برکت الهی را بر ملت صبار و شکور ایران و همه مسلمانان و مردم دردمند جهان از درگاه خداوند علیم و قدیر خواستاریم .

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور