سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » امنیت شهر حلب را پس از ۸ سال؟!!!

امنیت شهر حلب را پس از ۸ سال؟!!!

گزارش اختصاصی مشرق / نیروهای ارتش سوریه  ادعا دارند که  با پاکسازی بیش از ۲۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی، امنیت شهر حلب را پس از ۸ سال به طور کامل تامین کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه  از روز شنبه (بیست و ششم بهمن ماه) پیشروی از حومه پایگاه تازه آزاد شده «هنگ ۴۶» را در غرب استان حلب به سمت محور شمال را برای رسیدن به شهرک «باشمره» در دستور کار قرار دادند تا گروهک های تروریستی را در  جنوب غرب، غرب و شمال غرب حومه شهر حلب در مساحت حدود ۲۰۰ کیلومتر مربعی محاصره کنند.

شنبه شب، نیروهای سوری و مقاومت در محور غربی استان حلب پس از درگیری های سنگین چند ساعته با عقب راندن تروریست ها موفق شدند شهرک های «عوجیل و عاجل» را به کنترل دربیاورند و فاصله خود را با شهرک «باشمره» در حومه شمال غرب حلب به ۱۳ کیلومتر کاهش دادند و یک گام دیگر به محاصره عناصر تروریستی در شهرک های «عندان، حریتان، کفرحمره، حیان، کفرناها، کفرداعل و …» نزدیک شدند.

به گفته منابع میدانی، گروهک های تروریستی زمانی که دریافتند در آستانه محاصره شدن در حومه جنوب غرب، غرب و شمال غرب شهر حلب هستند، مناطق اشغالی را در این محورها به سرعت تخلیه کردند و به سمت مناطق مرزی مشترک شمال شرق استان ادلب متواری شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از روحیه ضعیف هزاران تروریست ها فراری به سمت مناطق مرزی شمال شرق استان ادلب خبر داد و گفت: با پیشروی ها به سمت شهرک «باشمره» ضربه سخت و مهلکی به تروریست ها وارد آمد چرا که نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت بدون هیچ گونه درگیری توانستند دهها کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را بازپس بگیرند.

این منبع میدانی با بیان این که این راهبرد اتاق عملیات جبهه مقاومت به شدت حامیان گروهک های تروریستی را غافلگیر و شوکه زده کرد، افزود: با پاکسازی های که صورت گرفته، امنیت شهر حلب پس از ۸ سال به طور کامل تامین شد.

وی با توضیح این مطلب که با پیشروی های به دست آمده، مردم شهر حلب و مناطق حومه از حملات خمپاره ای گروهک های تروریستی در امان خواهند بود، تصریح کرد: آرامش به جاده بین المللی «مرعناز- تل رفعت- نبل و الزهرا تا میدان «اللیرمون» که دروازه شمالی شهر حلب محسوب می شود بازگشت.

این منبع میدانی افزود: علاوه بر آزادی شهرک های «بیانون، حیان، مصیبین، ملاح، حریتان، عندان، کفرحمره، معاره الاتیق، کفربیسین، بابیص و… و.»، نیروهای ارتش ترکیه در ایستگاه مراقبتی واقع در غرب شهرک «عندان» محاصره شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت صبح روز دوشنبه (بیست و هشتم بهمن ماه) عملیات را در حومه غربی حلب ادامه دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند مناطق «عنجاره، حور و قاسمیه» را به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی حملات نیروهای سوری و مقاومت برای آزادی این مناطق از محورهای «شنطره، الهوته و نقاط حومه» صورت گرفت و دهها تن از عناصر ترورستی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از آزادی مناطق «عنجاره، حور و قاسمیه» متوقف نشد و پس از درگیری های سنگین چند ساعته مناطق «قبتان، بسطرون سلوم و…» از اشغال تروریست ها خارج شدند.

نیروهای سوری و مقاومت با پاکسازی این مناطق موفق شدند خود را به نزدیکی پایگاه نظامی «هنگ ۱۱۱» و شهرک مهم «تقاد» برسانند و گروهک های تروریستی را در معرض یک شکست دیگر قرار دهند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی دهها شهرک و ارتفاع در ۴۸ ساعت گذشته، بخش وسیعی از جاده «سرمدا – حلب» به طور کامل امن شد و مساحتی در حدود ۲۱۰ کیلومتر مربع از اشغال گروهک های تروریست ها خارج و به کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت درآمد.

با توجه به کند شدن عملیات در محور شرقی استان ادلب، روند تحولات میدانی نشان می دهد، پیشروی ها در محور غربی و شمال غرب استان حلب تا نزدیکی مرزهای شمال شرق استان ادلب ادامه پیدا خواهد کرد.