چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آخرین تحولات خاورمیانه؛

آخرین تحولات خاورمیانه؛

 

پرواز مستمر بالگرد‌های آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه، کشته و مجروح شدن هشت سرباز آمریکایی در شرق افغانستان، ورود ستون نظامی جدید ترکیه به سوریه و پاسخ نامزد‌های دموکرات به چهار سوال درباره ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درگیری شدید میان نیرو‌های قسد و شبه نظامیان ترکیه در شمال سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ منابع وابسته به مخالفان سوری از درگیری‌های شدید میان نیروهای قسد و شبه نظامیان وابسته به ترکیه در محور ام الکیف در حومه تل تمر در حومه حسکه در شمال سوریه خبر می‌دهند.

همزمان این منابع از یورش شبه نظامیان وابسته به ترکیه به منازل شهروندان در عفرین و ناحیه بلبل و معبطلی و بازداشت سی تن خبر دادند.

همچنین این شبه نظامیان، شماری را در روستاهای هیامو و معراته بازداشت کردند و به زندان‌های خود برده اند.

پرواز مستمر بالگردهای آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه

برخی منابع از تحرکات جدید آمریکایی ها در مناطق نفتی در شرق و شمال شرق سوریه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: ارتش آمریکا شروع به احداث پایگاه نظامی در نزدیکی شهر تل براک در ۴۰ کیلومتری شمال شرق حسکه کرده و این به سبب درگیری‌های ماه های اخیر با روسیه است و این منطقه مسکونی را مسیر سریع منتهی به میادین نفت رمیلان می‌داند. در این راستا، آمریکا ادوات و تجهیزات ساخت و ساز از عراق در هفته گذشته منتقل کرده و این از طریق گذرگاه مرزی الولید بوده است.

پاسخ نامزدهای دموکرات به 4 سوال درباره ایران /نیروهای قسد و شبه نظامیان ترکیه در شمال سوریه/پرواز مستمر بالگردهای آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه/ کشته و مجروح شدن ۸ سرباز آمریکایی در شرق افغانستان

منابع مذکور بیان کردند: ارتش آمریکا پرچم این کشور را در این شهر سوری به اهتزاز درآورده و گشت‌های شناسایی انجام داده و بالگردها بر فراز منطقه محل احداث پایگاه در حال پرواز هستند. ساخت پایگاه جدید از سوم فوریه شروع شده است.

کشته و مجروح شدن هشت سرباز آمریکایی در شرق افغانستان

رویترز اعلام کرد، دو سرباز آمریکایی در پی حمله یک سرباز افغانستانی در شرق این کشور کشته شدند.

طبق این گزارش، همچنین شش سرباز دیگر نیز مجروح شدند.

در همین راستا، سخنگوی نیروهای آمریکا در افغانستان گفت، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که یک فرد با پوشش نظامی افغانستانی به سمت نیروهای مشترک آمریکا و افغانستان شلیک کرده است.

ورود ستون نظامی جدید ترکیه به سوریه

منابع سوری از ورود ستون نظامی جدید ترکیه از طریق گذرگاه مرزی کفرلوسین به سوریه خبر دادند. این ستون شامل شصت خودرو حامل تانک و تجهیزات نظامی است. ستون نظامی رهسپار اطراف شهر ادلب شده است.

پاسخ نامزدهای دموکرات به 4 سوال درباره ایران /نیروهای قسد و شبه نظامیان ترکیه در شمال سوریه/پرواز مستمر بالگردهای آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه/ کشته و مجروح شدن ۸ سرباز آمریکایی در شرق افغانستان

ارتش ترکیه به دنبال ایجاد پست دیده بانی جدید در تل قمیناس در جنوب شرق شهر ادلب در نزدیکی اتوبان بین المللی حلب-لاذقیه است.

از آنها محدود کردن برنامه هسته ای ایران است، تمرکز کنیم.