پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » گزارش مشرق؛ خنجر از پشت ترکیه و حمله نیروهای تحت حمایت ترکیه به مواضع ارتش بشار الاسددر شرق حلب

گزارش مشرق؛ خنجر از پشت ترکیه و حمله نیروهای تحت حمایت ترکیه به مواضع ارتش بشار الاسددر شرق حلب

به نظر می‌رسد این حملات ناجوانمردانه در راستای تهدیدات هفته گذشته رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در خصوص ادامه پیشروی‌های خیره کننده ارتش سوریه در استان ادلب باشد.

سرویس جهان مشرق _ مزدوران تحت حمایت ارتش ترکیه در مناطق شمالی سوریه صبح امروز عملیاتی را تحت عنوان “العزم المتوقد” علیه مواضع ارتش سوریه در جنوب شهر اشغالی الباب آغاز کردند.

در نخستین تصاویر منتشر شده از این منطقه، تروریست‌ها موفق به اشغال یک پایگاه نظامی در منطقه شعلا در اطراف شهر تادف شده‌اند که محل حضور نظامیان روسیه و ارتش سوریه بود.

به نظر می‌رسد این حملات ناجوانمردانه در راستای تهدیدات هفته گذشته رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در خصوص ادامه پیشروی‌های خیره کننده ارتش سوریه در استان ادلب باشد. اردوغان در سخنانی خطاب به مقامات روس خواستار توقف فوری عملیات ارتش سوریه به منظور نجات تروریست‌های چند ملیتی تحت حمایت خود شده بود.

نقشه منطقه عملیات در شرق استان حلب
قرمز: ارتش سوریه
سبز:تروریست‌های تحت حمایت ترکیه

تروریست‌ها هدف خیالی خود از آغاز این عملیات را تصرف شهر حلب عنوان کرده‌اند، آنهم در شرایطی که به مدت بیش از ۳ سال از پایان کمپین سپر فرات در این منطقه و خروج تروریست‌های داعش از شهر الباب، هیچ گونه درگیری مهمی در این منطقه رخ نداده و مشخصا نیروهای ارتش سوریه که در شهر تادف در جنوب الباب به عنوان خط تماس میان نیروهای دو طرف مستقر بودند به هیچ عنوان انتظار نقض توافق و حملات نیروهای تحت حمایت ارتش ترکیه را نداشته‌اند.

احتمالا به زودی شاهد پاسخ شدید و کوبنده ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه به این عهدشکنی آشکار گروهک‌های تحت حمایت ترکیه خواهیم بود.