شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ایران پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا را پذیرفت!

ایران پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا را پذیرفت!

براساس گزارشها ایران و مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) درباره دیدارهای ۴ تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با حریفانشان به توافق رسیده‌اند.

این توافق پس از دیدار نمایندگان این ۴ تیم ایرانی و همچنین سرپرست معاون وزیر ورزش و سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی، با مقامات ای اف سی، صورت گرفت و نمایندگان ایران پیشنهاد این نهاد آسیایی را پذیرفتند.

پیشتر گزارش شده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا به میزبانی ایران باید در یک کشور بی‌طرف برگزار شود. گفته شده بود دلیل این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل تنش‌ها در منطقه و سرنگونی هواپیمای مسافربری در ایران بوده است.

هدف از سفر نمایندگان تیمهای ایران به مالزی در همین رابطه و با هدف پس گرفتن امتیاز میزبانی تیم های ایرانی در مسابقه های باشگاهی قاره‌ای بوده است.

داتو وینزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، پذیرای هیات ایرانی در مالزی بود و در نهایت نتیجه مذاکرات بسیار شبیه به پیشنهادی بود که روز دوشنبه از طرف کنفدراسیون به ایران فرستاده شده بود. به این ترتیب در دور اول پلی آف لیگ قهرمانان آسیا استقلال تهران در شهر دبی امارات متحده عربی با باشگاه الکویت از کویت روبرو می شود. شهرخودرو مشهد نیز در شهر شارجه امارات با الرفاع از بحرین بازی می کند. هر دو مسابقه روز شنبه ۵ بهمن ماه انجام می شوند.

اگر این دو نماینده ایران مثل پرسپولیس و سپاهان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسند باید مسابقه های خانگی دور رفت خود را در زمین حریف انجام دهند و در عوض بازی خانگی را در دور برگشت میزبانی خواهند کرد.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که قبلا مدیران تیم های ایرانی گفته بودند تحت هیچ شرایطی سلب میزبانی دور رفت را نخواهند پذیرفت و رسانه‌های ایران گزارش کردند که چهار تیم باشگاهی شهر خودرو، استقلال، پرسپولیس و سپاهان در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان این قاره قصد انصراف دارند.