جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سوابق جانشین جدید نیروی قدس !

سوابق جانشین جدید نیروی قدس !

قاآنی نمایه نیرو قدس فرمانده سپاه

مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش مشرق، در مراسم معارفه سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی که در محل فرماندهی کل سپاه پاسداران برگزار شد، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس دفتر فرمانده کل قوا، نماینده ولی فقیه در سپاه، فرمانده کل سپاه، فرمانده کل ارتش، فرمانده کل نیروی انتظامی و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و همچنین دو تن از فرزندان شهید سردار سلیمانی حضور داشتند.

در این مراسم حکم انتصاب رهبر معظم انقلاب به سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی اهدا شد.

همچنین در این مراسم حکم انتصاب سردار حجازی، جانشین جدید نیروی قدس سپاه نیز که فرمانده کل سپاه پاسداران آن را صادر کرده است به وی اعطا شد.

سخنران ویژه این مراسم سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

سردار حجازی جانشین جدید فرمانده نیروی قدس شد

آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاسداشت مجاهدت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید این نیرو، امروز (دوشنبه) با حضور فرماندهان و مسئولین عالی‌رتبه نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

در این مراسم که سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرماندهی معظم کل قوا، سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار محسن رضایی و جمعی از معاونین ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان و معاونین سپاه و ارتش و خانواده معظم سردار سربلند سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند، با قدردانی از مجاهدت های این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت، حکم انتصاب سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی به وی اعطا شد.

همچنین با حکم فرمانده کل سپاه سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
سردار حجازی

سردار حجازی جانشین جدید نیروی قدس سپاه از جمله فرماندهان با سابقه سپاه است که تاکنون مسئولیت های متعددی را برعهده داشته است.

به گزارش مشرق، صبح امروز با حکم سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سید محمد حجازی جانشین سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه شد.سردار سید محمد حجازی متولد 1335 در اصفهان، ازجمله فرماندهان با سابقه سپاه است که از همان ابتدای تاسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.

او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

سردار حجازی فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) است.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ کننده فرمانده کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی که مسئولیت سپاه در لبنان را نیز در کارنامه خود دارد، در سال 88 به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیفات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح شد.

منبع: تسنیم