سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » گزارش اختصاصی مشرق / پشت پرده حملات موشکی به فرودگاه راهبردی و مهم « تی فور»/

گزارش اختصاصی مشرق / پشت پرده حملات موشکی به فرودگاه راهبردی و مهم « تی فور»/

سوريه (2).jpg

گزارش اختصاصی مشرق /محور شرارت منطقه (!!!!!) سناریوی مقابله مستقیم با جبهه مقاومت را علنی کرده و به صهیونیست‌ها ماموریت ویژه داده  است.

به گزارش مشرق، شنبه شب (بیست و چهارم دی ماه) ساعت ۲۲:۱۰ به وقت دمشق ( ۲۳:۴۰ به وقت تهران)، فرودگاه راهبردی « T۴» در مرکز استان حمص سوریه هدف حملات هوایی قرار گرفت.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات اشاره کرد و افزود: جنگنده های رژیم صهیونیستی از طریق مرزهای اردن وارد منطقه اشغالی التنف در جنوب استان حمص شدند و سپس فرودگاه « T۴» را هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که منطقه التنف در اشغال نیروهای رژیم تروریستی آمریکا و گروهک های تروریستی است، گفت: حمله هوایی به مواضع نیروهای ارتش سوریه با هماهنگی و کمک آمریکایی ها صورت گرفته است.

وی از شلیک چندین موشک به سمت فرودگاه نظامی « T۴» خبر داد و افزود: همزمان با حملات هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی، سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه فعال شد و به حملات صورت گرفته واکنش نشان داد.

عکس آرشیوی

این منبع میدانی با بیان این که سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه توانست شمار زیادی از موشک های شلیک شده را رهگیری و ساقط کند، گفت: فقط ۴ موشک به فرودگاه اصابت کرد و خسارت های مالی را برجای گذاشت.

براساس اطلاعات به دست آمده، هدف نخست رژیم صهیونیستی از حملات هوایی به جنوب فرودگاه نظامی « T۴» هدف قرار دادن انبار تجهیزات نظامی بوده که با واکنش سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه مواجه شد.

به گزارش مشرق، فرودگاه نظامی « T۴»  در ۸۵ کیلومتری شهر حمص و ۲۵ کیلومتری شهر راهبردی «تدمر» و چاه های گاز «الشاعر» واقع شده که بزرگترین پایگاه هوایی ارتش سوریه هم به شمار می آید که دارای ۵۴ آشیانه بتنی است.

باند اصلی فرودگاه « T۴» حدود ۳ هزار و ۲۰۰ متر طول دارد و همچنین دارای چندین باند فرعی و اصلی دیگر است و همزمان چند جنگنده می توانند در آن فرود آیند و یا پرواز کنند؛ در این فرودگاه انواع جنگنده های میگ و سوخو مستقر هستند.

در سال های گذشته که نبرد با گروهک های تروریستی در مناطق مختلف سوریه به اوج رسید، فرودگاه راهبردی « T۴» یکی از بازوهای قدرتمند ارتش بود و عملیات‌های گسترده جنگنده‌ها از این فرودگاه، نقش ویژه‌ای را در نابودی تروریست‌ها به ویژه در استان‌های «رقه، دیرالزور و حلب» ایفا کرد.

گزارش ها حاکیست، دهها دستگاه تانک نسل جدید ساخت کشور روسیه در این فرودگاه نظامی موجود است؛ دهها تن از مستشاران نظامی از چندین کشور از جمله ایران، روسیه و… در این فرودگاه حضور دارند.

به گفته منابع میدانی، هدف اصلی صهیونیست ها از حملات هوایی به فرودگاه نظامی « T۴» ادامه پروژه مشترک ائتلاف غربی – عبری – عربی علیه جبهه مقاومت است که به سرگردگی رژیم تروریستی آمریکا دنبال می شود.

روزهای گذشته سران رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند در راستای عملیات ضد جبهه مقاومت، حملات گسترده و سنگین‌تری را در سوریه ترتیب خواهند داد و وزیر جنگ این رژیم از برنامه‌ریزی برای اجرای حملات سخت خبر داده بود.

آرشیو

نفتالی بنت (وزیر جنگ صهیونیست ها) همچنین از موافقت رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم برای حملات سنگین‌تر علیه جبهه مقاومت گفته و مدعی شده در این مقطع زمانی که وضعیت در عراق و لبنان آشفته است می‌توان به پیروزی‌هایی دست یافت.

به گزارش مشرق، اگر چه وضعیت در عراق و لبنان ثبات ندارد اما باز هم به نظر می‌رسد ائتلاف غربی – عبری – عربی با افزایش تنش‌ها برای وقوع درگیری دچار اشتباه محاسباتی شده و بدون شک بازنده اصلی در این میدان آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سران رژیم های مرتجع منطقه خواهند بود چرا که هنوز کارت‌های زیادی مانده که استفاده نشده است.