پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » سپاه پاسداران از شلیک «ده‌ها موشک» به پایگاه نظامی آمریکا در عراق خبر داد‎!

سپاه پاسداران از شلیک «ده‌ها موشک» به پایگاه نظامی آمریکا در عراق خبر داد‎!

تصویری که خبرگزاری فارس از لحظه پرتاب موشک به پایگاه عین الاسد منتشر کرده است
تصویری که خبرگزاری فارس از لحظه پرتاب موشک به پایگاه عین الاسد منتشر کرده است

رادیو فردا! سپاه پاسداران ایران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی از حمله تلافی‌جویانه خود به یکی از پایگاه‌های نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق خبر داد.

این نهاد نظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفقیت آمیز به نام شهید سلیمانی با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه عین الاسد را در هم کوبیدند».

پایگاه هوایی عین‌الاسد بزرگترین پایگاه نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق محسوب می‌شود. این پایگاه در استان انبار، غرب عراق قرار دارد.

خبرگزاری‌های ایرانی از حملات سپاه پاسداران به عنوان «انتقام سخت» نام برده‌اند که واکنشی به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به دست نیروهای آمریکایی در عراق بوده است.

تلفات احتمالی حمله سپاه هنوز مشخص نیست و سپاه گفته که جزییات این رخداد را متعاقبا اعلام خواهد کرد. اطلاعیه این نهاد نظامی با هشدارهایی به کشورهای منطقه که آمریکا در آنجا پایگاه دارد و نیز اسرائیل همراه بوده است.

این اطلاعیه می‌گوید: «به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.»

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، هشدار داده بود که اگر ایران دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند، واکنش آمریکا «شدید» و حتی «نامتناسب» خواهد بود.